Hej!
Har hittat hit då jag söker information om orientaliska klockgrodor. Har just fått överta ett par klockgrodor (Fredrik och Johanna!!![:D]) av en kollega vars barn tröttnat. Den äldste hanen har varit i deras ägo i ca 5 år och honan 1,5 år (efter att den första honan dog oförklarligt).
De bor i ett väldigt litet akvarium med lite grus, några stenar ett par växter och inget mer. Därför planerar jag att så snart jag kan ordna med bostadsbyte för dem, så att jag kan ordna en trevligare miljö. Ska försöka få tag i ett ca 100-150 liters tänkte jag mig för att kunna inreda på ett trevligt sätt, med både landdel och vatten samt filter o annat som kan underlätta skötseln. Jag återkommer med frågor om det och vad för slags utrustning ni rekommenderar som har lite mer erfarenhet på området.
Jag är redan väldigt förtjust i dem (har haft dem i ca 1,5 v). Det verkar vara riktigt intellegenta små varelser[:)][:D] och det är väldigt skoj att "umgås" med dem. De tar ganska snällt mat ur "handen" (nötfärs, fiskbulle) förutom de obigatoriska maskarna som jag hittils matat dem med. Jag tror faktiskt inte att de har handmatats med o-levande foder tidigare, men som sagt, det är så pass smarta att de fixar den uppgiften utan problem.
För övrigt så sjunger Fredrik om morgnar och kvällar och uppvaktar intensivt [:-64] Johanna, som inte är så imponerad dock [:-124] ([:D]).
Återkommer med frågor och ytterligare info så småningom.