Ny Mobil?

#1 - 2 maj 2010 09:36
Yes letar efter ny mobil men har svårt att hitta någon bra..kan ni rekomendera någon ?=) alla tips mottages=)
#2 - 2 maj 2010 09:59
Jag har en HTC Hero som jag är kanonnöjd med. Det beror ju på lite vad man vill ha telefonen till. Jag är mycket ute på nätet men är man inte det så är det ju lite overkill =)
#3 - 2 maj 2010 10:17
Vill du ha en mobil att ringa, skicka sms, och ta bilder på så rekomenderar jag varmt en SonyEricsson C901! :) Har själv en sån (rosa) och det är fan den BÄSTA mobilen jag haft. sååååå nöjd :D
självklart finns det fler färger än rosa ;) Silver, svart, vitt och rosa.
#5 - 2 maj 2010 12:58
nja ja har haft en hel del sony ericsson:P..vart nöjd med alla=)..svårt det här med mobiler:P..men ja har kollat mest på nokia N900 den verkar vara en bra mobil=)..någon som har den?
#6 - 2 maj 2010 14:44
En iphone 3gs är ruggigt nöjd med den! Hade en vanlig 3g innan, men ska man satsa på en iphone så kör på 3gs =)
#7 - 2 maj 2010 16:18
Johan0201 skrev:
En iphone 3gs är ruggigt nöjd med den! Hade en vanlig 3g innan, men ska man satsa på en iphone så kör på 3gs =)

hade med en vanlig 3G innan=)..men dom kommer ut med en ny snart så kanske kan vänta på den:P..men sen är ju det att den inte är något smidigt i jobbet:P
#8 - 2 maj 2010 16:21
Nej smidig är den inte direkt, men jädrans rolig. Vad jobbar du med btw?
#9 - 2 maj 2010 16:24
Johan0201 skrev:
Nej smidig är den inte direkt, men jädrans rolig. Vad jobbar du med btw?

jobbar som truckmekaniker=)..så min gamle 3g kunde ja inte använda på jobbet:P..men nu har ju sonim kommit ut med en ny värsting så kanske blir en sån=)
#10 - 2 maj 2010 16:27
Är själv skeptisk till sonim men smaken är som baken ;)
#11 - 2 maj 2010 16:29
Tror den funkar galant just med jobbet:P..men sen är man sugen på mer roliga saker:P..och det har ju iphone visserligen hehe
#12 - 2 maj 2010 17:28
Jag har tidigare kört HTC Magic, sen Samsung Galaxy och just nu HTC Desire. Alla tre är android telefoner och jag har insett att jag aldrig kommer lämna android, helt underbart OS och underbara mobiler ;)
#13 - 2 maj 2010 17:44
Marnat skrev:
Jag har tidigare kört HTC Magic, sen Samsung Galaxy och just nu HTC Desire. Alla tre är android telefoner och jag har insett att jag aldrig kommer lämna android, helt underbart OS och underbara mobiler ;)

ska kolla upp dom med=)..
#14 - 3 maj 2010 07:08
Jag kör HTC Desire just nu e väll hyffsat nöjd en så länge har ven en Iphone 3gs som också e riktigt bra vad jag märkt en så länge som ja kört android i snart en vecka nu är väll det att den kommer inte riktigt upp i samma standard när det gäller stabilitet men det kommer ju nya uppdateringr ett par ggr om året så det blir nog bättre....
Bilagor:
#15 - 3 maj 2010 07:21
som varande inne i branchen så får jag frågor titt som tätt från vänner och släktingar om vilken mobil man skall köpa.

och mitt svar har alltid varit, och kommer alltid att vara:

1. Identifiera vilket behov du har.
2. Leta upp den / de telefoner som uppfyller ditt behov
3. Kolla med goda vänner om de har den / de modeller som är av intresse
4. Om möjligt, kolla på oberoende sajter om det finns några tester.
5. Om någon modell från ett Svensk/Japansk bolag uppfyller allt, köp den.

Den 5.e punkten är kanske lite partisk.....men 1-4 borde vara alla människors ledord.

Exempelvis har jag måååånga vänner som har köpt de senaste/häftigaste modellerna
med stooora skärmar, surfmöjligheter, kamera på 10Mpix, etc etc....och enbart
ringer med dom, knappt sms'ar. I min värld är det mer eller mindre puckat att slänga
ut en bunke med cash när man inte använder funktionerna.

Ungefär som att köpa en ferrari, när man enbart använder bilen till att köra
ungarna till dagis...... a bit overkill....

.
#16 - 3 maj 2010 07:22
Danne_85 skrev:
Jag kör HTC Desire just nu e väll hyffsat nöjd en så länge har ven en Iphone 3gs som också e riktigt bra vad jag märkt en så länge som ja kört android i snart en vecka nu är väll det att den kommer inte riktigt upp i samma standard när det gäller stabilitet men det kommer ju nya uppdateringr ett par ggr om året så det blir nog bättre....

En skillnad jag vill påpeka här är att Iphone är en helhetslösning som är byggd på ett såddant sätt att allt ska funka perfekt tillsammans dvs mjukvara <-> hårdvara medan android är ett fristående OS med flera olika företag som bygger hårdvara till sagda mjukvara, det blir alltid lite olika problem i sådanna fall som jag dock tycker att google löst snyggt med mobilföretagen, och som sagt det finns inget OS som utvecklas så snabbt som Android. Jag köpte min första android lur i augusti förra året, då fanns det cupcake(1.5) sen kom 1.6, 2.0 och nu då 2.1, 2.2 eller Froyo som det kallas lär vi höra mer om nu i maj på googles nästa stora event.

MVH
#17 - 3 maj 2010 07:27
Marnat skrev:
En skillnad jag vill påpeka här är att Iphone är en helhetslösning som är byggd på ett såddant sätt att allt ska funka perfekt tillsammans dvs mjukvara <-> hårdvara medan android är ett fristående OS med flera olika företag som bygger hårdvara till sagda mjukvara, det blir alltid lite olika problem i sådanna fall som jag dock tycker att google löst snyggt med mobilföretagen, och som sagt det finns inget OS som utvecklas så snabbt som Android. Jag köpte min första android lur i augusti förra året, då fanns det cupcake(1.5) sen kom 1.6, 2.0 och nu då 2.1, 2.2 eller Froyo som det kallas lär vi höra mer om nu i maj på googles nästa stora event.

MVH

Det e just det när flera företag är med o bygger som jag menar det kan bli lite buggigt ibland men hade jag inte trott på att det kommer bli bättre o bättre hea tiden så hade jag aldrig köpt telefonen så länge den går som jag vill så e jag toknöjd med den grymt gränssnitt eller hur det stavas älskar widgeterna :D dock har jag märkt att telefonen gärna vill lägga sig på 2g nätet ibland och har sett en del på diversre forum med samma problem men även det kommer väll förhoppningsvis lösas i nästkommande uppdatering eller så.....Här hemma e det inga som helst problem men utanför sthlm blir det mer märkbart....

Annons