Ny medlem med synpunkter

#1 - 27 november 2005 21:16
Jag blev medlem idag och tyckte att det var lite besvärande i era artiklar att referenser till andra artiklar inte var "länkade".

T.ex. i artikeln om foder står det:

"Fiskar är skapta för att äta olika slags foder och därför är det viktigt att ta reda på vad de fiskar du har i ditt akvarium äter i sin naturliga miljö för att de skall trivas och inte bli sjuka. Mer om detta kan du läsa i artikeln "Fiskar är skapta för att äta olika slags föda". "

Brukligt är ju att man gör referensen till en annan artikel "klickbar" eller hur. Går säkert att fixa.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 27 november 2005 21:30
Ni kan väl lägga in alla referenser som bode vara länkade i denna tråden så kan Kjell länka dem rätt?

Det är mycket text så vi är tacksamma för den hjälpen.
#3 - 27 november 2005 21:36
Tycker det borde gå. Men ett framtida problem kan bli att länkarna blir ständigt inaktuella, när man flyttar en artikel till olika platser under olika kategorier eller artiklarna ligger någon annanstans. Jag brukar hitta mycket inaktuella länkar i artiklar/uppsatser på nätet. Man upptäcker bla här på zoopet i gamla trådar att många ställen man länkar till inte finns längre.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 28 november 2005 14:21
Just det har varit ett problem som Frågvis skriver - men förhoppningsvis så kommer inte sidorna att byta adress i framtiden.

Ett annat stort problem är dock att det finns tusentals med Zoopetsidor och om jag skulle läsa igenom alla dom och lägga in länkar där det behövs så skulle det vara ett mastodontjobb.
Därför som Christian skriver tala om exakt var ni vill att vi skall lägga in länkar så skall vi nog fixa till det.

Annons