Eftersom botia almorhae tydligen inte äter alger tänkte jag köpa en som gör det och som gör det bra. Är corydoras en bra fisk som äter mycket alger?
//Sofia
lorvimorven skrev:Hur många tycker ni att jag ska ha i ett akvarium som är 80 cm, 126 liter? :) Jag har tre botia almorhae och 8 neontetror.
Vanish skrev:Hur många ska man helst ha då? Har nog ett relativt "fullt" akrvarium som det är, men hade varit bra med en. Men det kanske inte är så bra då om de vill vara flera!
Har 5 molly, 3 guppy, 5 sterbai, 2 malar
lorvimorven skrev:Har just köpt tre st otocinclus vittatus. En är som på bilden på beskrivningen på zoopet men de andra är lite mer gula. Har det något med könen att göra? :)
//Sofia
CarroAnn skrev:Här om dagen skaffade jag en ancistrusmal och den är alldeles för bedårande! Ganska liten, kanske 3-5 cm, än så länge och hjärtar klappar lite extra för den ;). Den är väldigt vanlig men jag tycker nästan alla borde ha en!! [:o]
macke_fisk skrev:Den malen finns i nästan alla akvarium ;). Nog en av de allra vanligaste fiskarna som man har i akvarium ^^.
Så har man ingen så bör man skaffa!! :O
Kjell Fohrman skrev:Vilka malar har du - det finns väl några tusen arter att välja mellan (varav Botia almorhae INTE är en) och det är ju viktigt vad det är för malar som du har