inte gjorda för akvariebruk.
om olycka händer, så gäller inte en enda försäkring.
.
Kan inte hitta en enda "regel" som säger att jag måste köpa en armatur från zooaffären istället för att välja en 5ggr billigare från en el-butik bara den är klassad för det ändamålet jag ska använda den till.
Bara och välja en armatur som är godkänt för utomhusbruk eller andra fuktiga områden.
Men nyfiken som jag är så är det alltså helt ok att koppla in dessa hållare, drivdon som jag kan köpa från PWSS och mecka ihop själv på min ramp? Alltså försäkringen täcker detta för dom kommer från en zooaffär?
http://cstjanster.idg.se/sprakwebben/ord.asp?ord=kapslingsklassning
kapslingsklassning - (
ip rating) - klassning av teknisk utrustnings kapsling, alltså skydd mot vatten, damm, större partiklar och stötar. Kallas också för
ip-klassning efter engelska
ip rating, där ip står för
ingress protection. - Används bland annat om datorutrustning som ska användas i fabriker. En vanlig klassning är IP65, som betyder att utrustningen är dammtät och skyddad mot svagare vattenstrålar från alla håll. IP44 betyder att den tål skvättar av vatten från alla håll och är tät mot större partiklar som sandkorn. Första skyddan står för skydd mot damm och annat, andra siffran för skydd mot inträngande vatten. Ju högre siffra desto bättre skydd. - Läs mer på
[COLOR=#000000]SP Sveriges tekniska forskningsinstituts[/COLOR] webbsidor.