Intressant läsning om matning. Kör du med samma fortfarande?
Nej jag har äntligen hittar rätt, kör fortfarande med Tropical:s D-50 + som flingfoder vid första matningen.
Här kommer min nya hemlighet som är helt överlägsen.
Ocean Nutrition: Discus Quintet, Röda Mygg (som är helt överlägsna i kvalite och färskhet för att vara frysta). Bästa av allt av deras produkter är deras frysta
White shrimps,
när man tinar upp dom i lite varmt vatten och sköljer dom så luktar det som att gå in i en gammal äkta fiskhall= färsk fisk fångad i dag och mina Discus är helt tokiga i den maten!!! Bra är den oxå då den är extremt "ren" och innehåller både stora och små räkor vilket gör matningen enkel oberoende av storlek på Discusen.
Jag vet inte vad dom gör i sin tillverkning mer än att dom har en "speciel" nedfrysningsprocess" av sina produkter, men mer rent foder från paraciter,bakterier,mask har jag aldrig tidigare upplevt.
Livet har plötsligt blivit skit enkelt både för mig och mina Discusar. Tidigare på dom bilderna jag i denna tråd har visat så hade dom jätteproblem med främst bandmask:(
vilket man inte för ögat kunde se men nu efter lite trix o fix så är det fixat.:p
Granulat skulle inte jag mata Discus med, har aldrig fått det att funka hur jag än har gjort. Tror det har ngt med deras ämnesomsättning att göra.
Tips: Prova White Shrimps från Ocean Nutrition, det slår Golden Gate:s frysta Artemier med hästlängder både i smak och näringsvärde samt att dom är heltokiga i den maten, beter sig mer som pirajor än discus.