Jag har fått en kampfisk som nu går ihop med guppiesar. Det går jättebra, men han ser ensam ut. Han drar sig undan typ och kommer inte fram när jag matar dom utan han stannar bakom alla andra precis som om han inte vågar ta för sig, vad kan detta bero på och vad kan jag göra för att få han att inte va så feg stackarn? Han gömmer sig gärna i växterna och bakom den lilla stocken jag har..:(
Det tar kanske ett tag innan han känner sig hemma. Tycker absolut inte att du ska köpa honor till honom iaf eftersom det förmodligen skulle vara droppen som får bägaren att rinna över. Så länge han är snäll mot dina Guppy är det ju lugnt men med honor skulle han förmodligen börja bygga skumbo och starta lek vilket skulle leda till att han blev mer agressiv mot dina Guppyn.
Låt honom smyga runt lite och känna av sin nya omgivning. Han kommer säkert fram när han är redo.
Okej, då vet jag. Ne vi har inte planerat att köpa en till kampfisk än iallafall. Får se om det blir så när vi har skaffat ytterligare akvarie så kan han bygga sitt skumbo i det lilla.
Okej, då vet jag. Ne vi har inte planerat att köpa en till kampfisk än iallafall. Får se om det blir så när vi har skaffat ytterligare akvarie så kan han bygga sitt skumbo i det lilla.
Tänk då bara på att det behövs minst två honor till en hane. Oxå då självklart att man inte kan ha fler hanar, men det antar jag att du redan vet :D.