Ny Cykel

#1 - 3 maj 2010 18:51
Fick lite snopet inse att min cykel blivit stulen idag när jag skulle cykla iväg till träningen.
Jag svor och var jäkligt irriterad i ca 30-min tills jag insåg att jag fått en ursäkt att köpa en ny hoj ;) (den gamla cykeln var i nästan nyskick och så länge jag hade den så kunde jag ju inte köpa nån ny med gott samvete :d )

Jag vill inte ha nån vanlig tråkig cykel så jag funderar stark på denna
http://www.svennesmotor.se/osc/crescent-apple-bay-523-26%C4%80%E2%80%9D-pi-498.html
:d
Är den bara ful eller är den häftig?! (kan inte bestämma mig för vad jag tycker :) )
Det är en Crescent Apple Bay
#2 - 3 maj 2010 19:05
rödtoppen skrev:
Fick lite snopet inse att min cykel blivit stulen idag när jag skulle cykla iväg till träningen.

Jag svor och var jäkligt irriterad i ca 30-min tills jag insåg att jag fått en ursäkt att köpa en ny hoj ;) (den gamla cykeln var i nästan nyskick och så länge jag hade den så kunde jag ju inte köpa nån ny med gott samvete :d )

Jag vill inte ha nån vanlig tråkig cykel så jag funderar stark på denna

http://www.svennesmotor.se/osc/crescent-apple-bay-523-26%C4%80%E2%80%9D-pi-498.html

:d

Är den bara ful eller är den häftig?! (kan inte bestämma mig för vad jag tycker :) )

Det är en Crescent Apple Bay

Jag tycker den är grymt cool :D
Jag har en cykel som passar min ålder...en tant cykel..:)

Det är en svart Kungs, Solliden heter modellen.
#3 - 3 maj 2010 19:09
Allt hänger ju på vad man ska ha cykeln till :-)
#4 - 3 maj 2010 19:13
LLL skrev:
Allt hänger ju på vad man ska ha cykeln till :-)

persontransport :)
(ingen shopping/racing/dirt-cykel :d)
#5 - 3 maj 2010 19:31
Cool cykel :)
#6 - 4 maj 2010 13:08
köp en el-cykel:p
#7 - 4 maj 2010 16:14
Tja nu står den i källaren :D
Jäkligt skön att cykla på :)
#8 - 4 maj 2010 19:21
Den var grym cool och snygg =)

Jag lånar din tråd lite :)

Vart bestulen för ett år sen på min cykel som jag hade låst i ett cykelförråd :(
Det var min första egna cykel. :(

Nu vill jag köpa en ny men vet inte vad jag ska ha.

Tanken är att kunna cykla ett par mil när jag känner för det, tillochfrån jobbet, ha cykelsemester med och dra hundkärran.

Ska man ha en 26" eller 28"??
#9 - 4 maj 2010 22:04
Hej en trecking cykel ska du ha 28 tum.byggda för att ha både som arbets o fritids cykel.lite kraftigare cykel dubbel bottnade fälgar lite bättre växlar ..sen vad gäller tum på däck .beror ju lite på hur lång du är finns ju även olika höjder på ramarna med .finns mycke o tänka på..
#10 - 5 maj 2010 11:30
Förra veckan blev jag inspirerad av vädret och plockade ner min cykel från vinden... där har den stått i snart två år... riktigt skönt att ta en tur i vårsolen...
Jag kör en Gary Fischer Tiburon... city/crosscountry...
Crosscountryhojar med 28'' hjul är riktigt universalt, klarar både skogsstigen och landsvägen... jag har bytt till nästan slicks eftersom jag istort sett bara håller mig på asfalt, men ska man vara mer flexibel så finns det terrängdäck...
#11 - 5 maj 2010 11:39
cool cyckel du kan ju ha ett litet nano kar på paket hållaren, he he =)
#12 - 5 maj 2010 12:29
Vandal skrev:
Förra veckan blev jag inspirerad av vädret och plockade ner min cykel från vinden... där har den stått i snart två år... riktigt skönt att ta en tur i vårsolen...

Jag kör en Gary Fischer Tiburon... city/crosscountry...

Crosscountryhojar med 28'' hjul är riktigt universalt, klarar både skogsstigen och landsvägen... jag har bytt till nästan slicks eftersom jag istort sett bara håller mig på asfalt, men ska man vara mer flexibel så finns det terrängdäck...

Den gillade jag :) Gary Fisher Tiburon
#13 - 5 maj 2010 12:30
fergu65 skrev:
Hej en trecking cykel ska du ha 28 tum.byggda för att ha både som arbets o fritids cykel.lite kraftigare cykel dubbel bottnade fälgar lite bättre växlar ..sen vad gäller tum på däck .beror ju lite på hur lång du är finns ju även olika höjder på ramarna med .finns mycke o tänka på..

googlade på trekking cykel och fann denna
http://1.bp.blogspot.com/_pVASdIFqnaY/SOobhpV2ldI/AAAAAAAAAE0/0qMioebLbJc/s400/DatabaseImage.asp.jpg
Me like, men jag vill ha tjejmodell, kanske finns?
#14 - 15 maj 2010 15:43
hmm det har varit nån avundsjuk jäkel och repat min nya hoj när den var i cykelkällaren :(
#15 - 15 maj 2010 15:46
Har hållit span på Blocket för att se om min cykel dyker upp där men det är så många som lånar bilder från nätet när de lägger upp sin annons så jag har mailat Blocket och frågat om det är ok att låna bilder till sina annonser hos dem ;) får se vad de svarar.
#16 - 15 maj 2010 16:54
What?! Fan vad trist! jag har skaffat ett kallgaraget för att ha peggy cabben, och cykeln som jag ännu inte köpt. Min förra, köpt på biltema, vart stulen i det låsta cykelförrådet :(
Skulle ALDRIG våga ha cykel eller hoj i det gemensamma förrådet längre.

Hittade en cykel, verkar vara en cykel för mina önskemål :)
http://www.jirocykel.se/_galleribilder/Y0C_374_01_svart_%5Bmd5%3B30175aea1c375c6416114fb78b3984c0%5D.jpg
Någon som kan säga om den är prisvärd eller ej??
Här i cykelaffären säljs den för 6papp.
#17 - 15 maj 2010 17:37
Nubi skrev:

Hittade en cykel, verkar vara en cykel för mina önskemål :)

http://www.jirocykel.se/_galleribilder/Y0C_374_01_svart_%5Bmd5%3B30175aea1c375c6416114fb78b3984c0%5D.jpg

Någon som kan säga om den är prisvärd eller ej??

Här i cykelaffären säljs den för 6papp.

Är den en hybridcykel?
Vad heter den?
Snygg var den iaf (fast du får nog skaffa stänkskärmar till den annars lär du bli blöt :) )
#18 - 15 maj 2010 22:04
Jo stänkskärm är bara ett måste :) Det är en åkulla Cresent.
Hybrid, ja, har ngn asfalt/mountainbike däck. smala däck med tjocka mönster :)
#19 - 16 maj 2010 05:36
Själv cyklar jag fn omkring på någon annans damcykel, låg en fin en slängd utanför porten så jag ringde polisen som föreslog att jag skulle ta den till deras hittegods avd, jag föreslog då att jag kunde stoppa in den i en taxi om dom sas betalade vid leverans men det ville dom inte så jag bad vänligen men bestämt polismannen i telefon att 'dra åt h-lvete din snåle j-vel!'. Den har 3 växlar, är svart och har fn ett lås för 1 200:- samt ett klistermärke i rött och vitt från en välkänd kamratförening..
#20 - 16 maj 2010 18:31
Gaffel skrev:
Själv cyklar jag fn omkring på någon annans damcykel, låg en fin en slängd utanför porten så jag ringde polisen som föreslog att jag skulle ta den till deras hittegods avd, jag föreslog då att jag kunde stoppa in den i en taxi om dom sas betalade vid leverans men det ville dom inte så jag bad vänligen men bestämt polismannen i telefon att 'dra åt h-lvete din snåle j-vel!'. Den har 3 växlar, är svart och har fn ett lås för 1 200:- samt ett klistermärke i rött och vitt från en välkänd kamratförening..

Hittade också en fin cykel för några år sen, ringde till Polisen och de bad mig att komma och lämna in den på deras cykelstall.

På den tiden hade jag ingen bil och mitt förslag om att ge dem märke & ramnr + ställa ner den låst i min cykelkällare var inte tydligen tillåtet!

Det slutade med att jag ställde ut den igen, den var borta efter 2 dygn.
#21 - 16 maj 2010 21:09
HAr ni så långt till polisstationen att ni inte kunde ta er dit?
Här är det max 10 min med cykel till polisstationen och om ingen kommit och hämtat cykeln efter 3 mån får man köpa cykeln för 150kr :)
Tycker jag är schysst :D

Annons