Ny avdelning DIY ?

#1 - 30 oktober 2003 07:36
Då vi har så många kunniga akvarister här har jag som förslag att ni borde lägga till en avdelning med DIY (Do It Yourself) projekt.
På detta sätt kan man först lägga ut sin ide.
Få feedback på denna.
Visa slutgiltigt resultat.
Om det blir ett lyckat projekt, lägga en artikel här på Zoopet med ritningar, beskrivningar samt ungefärlig prisbild samt timåtgång.

Jag inser att problemet med denna avdelning är att allt mellan Co2 reaktorer till yngelakvarier kommer ligga här inne, men om man sedan vill diskutera den på "rätt" ställe kan man bara länka.
Mitt förlag är att dne ligger under Alla forum/-1.Akvariet
#2 - 30 oktober 2003 07:49
Mycket bra förslag :-)
#3 - 30 oktober 2003 07:52
Mycket... som sagt så finns den ena och den andra som är mycket fiffiga! :)
Hade i ett svagt ögonblick en tanke att dra upp en sida själv för sånna projekt men det har inte blivit av... men denna idé är god :)men har alla koll på vad DIY står för? kanske kan skriva gör det själv inom parantes eller så..
#4 - 30 oktober 2003 12:56
Grymt bra idé, hoppas det skapas en sådan.
#5 - 30 oktober 2003 13:07
Bra förslag.

The Age of Aquariums har en sådan avdelning på sitt forum.

http://www.aquahobby.com/board.html
#6 - 30 oktober 2003 13:20
Då är jag inte ensam om att fixa och trixa.

Kan vara bra att visa både sina fungerande och inte fungerande DIY projekt, om inte annat kan andra hoppa över att göra samma misstag.

Vi får se vad Admin säger om detta
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 30 oktober 2003 13:36
Vi har haft uppe detta till diskussion tidigare. Nackdelen med att splittra upp forumet i för många avdelningar blir att det kan vara krångligt att hitta och veta var man skall skriva ett inlägg (redan idag är detta krångligt nog för många).
DYI finns ju redan idag i praktiken i flera avdelningar - kanske speciellt i avdelningarna "Inredning", "Foder" och "Växter och alger". Vi har redan nu rätt många avdelningar - 37 st. Det är väldigt många om man t.ex. jämför med Age of Aquariums som Makka nämner som har 17. Skriver man ett inlägg om hur man gör t.ex. räkmix på detta forum blir det ganska givet att det hamnar på DYI, men var skall det hamna på Zoopet - på DYI eller på foder?
Risken med att lägga till en DYI-kategori blir att det blir svårare att hitta och att man kommer att få leta på flera ställen om man söker något.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#8 - 30 oktober 2003 13:47
Jag håller med Kjell.

Annons