Ny akvariebotten, Hjälp.

#1 - 24 augusti 2011 14:43
Köpte dumt nog ett mindre akvarium på ca 45-50 liter som fraktades till mig och botten gick i tusen bitar.
Jag är en såndär som gärna återanvänder saker och ser inget fel i att försöka fixa en ny botten- även om det lär kosta lika mycket som själva akvariet :P

Men....det är alltså enbart bottnen. Några tips på hur jag ska gå tillväga- för det är ett 6 kantigt akvarium- två kortsidor, en långsida, sen en mindre framsida med två små "vinklar" på sidorna.

- ska jag ta itu hela akvariet och limma om dem-
- Ska jag bara rensa insidan på silikon och försöka få så bottnen är aningen mindre och "klaffar" ?
- Måste man ta med sig akvariet till glasmästaren, vad säger ni mer lite erfarenhet?
Eller är detta omöjligt utan att lägga ut alldeles för mycket pengar?
#2 - 24 augusti 2011 14:51
Med tanke på att det är 6-kantigt så tror jag att en ny bottenruta kommer att kosta mer än ett nytt akvarium, så köp ett nytt.
#3 - 24 augusti 2011 14:55
håller med ove
#4 - 24 augusti 2011 15:05
Som jag misstänkte, :( Då får det bli så! Tack!
#5 - 24 augusti 2011 17:22
Hmm, kostar det så mycket att få två hörn avskurna? För en rektangulär glasskiva kostar ju en vetekrans ungf för den här storleken. Kostar det en anselig extrasumma att skära av två hörn med? Ursäkta om mina glasmästarkunskaper kanske är något begränsade och jag missat något vitalt om ämnet.
#6 - 24 augusti 2011 17:38
för att få måtten rätt o sen silikona dit det samt få bort den gamla trasiga etc.

ne jag hade köpt nytt.

Annons