Nvsa

#1 - 23 augusti 2008 19:03
Bor ni i nordvästra Skåne med omnejd och tycker det vore kul att träffas och hitta på saker som är akvarierelaterade titta gärna in här. Här uppdateras vad som händer i vår lilla förening och även ickemedlemmar är välkomna på våra utflykter.
Hoppas vi ses!
Mvh: NVSA (Nordvästra Skånes akvarister)

Jag vet inte om du har haft mycket att göra Kjell men jag har försökt kontakta dig både via PM och mail i månader nu ang. Nordvästra Skånes akvaristers (NVSA) nya hemsida.
Zoopet har fortfarande kvar den gamla sidan under "Akvarieföreningar", och eftersom hösten börjar närma sig med stormsteg och våra möten och aktiviteter snart börjar igen vill jag ju såklart göra lite reklam för vår lilla förening :).

[SIZE=4]HÄR[/SIZE] är nya adressen och ni är varmt välkomna att titta in ;).

Är det något ni undrar får nu hemskt gärna fråga :).

Mvh. Nina.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 23 augusti 2008 20:28
Nina82 skrev:
Jag vet inte om du har haft mycket att göra Kjell men jag har försökt kontakta dig både via PM och mail i månader nu ang. Nordvästra Skånes akvaristers (NVSA) nya hemsida.

Zoopet har fortfarande kvar den gamla sidan under "Akvarieföreningar", och eftersom hösten börjar närma sig med stormsteg och våra möten och aktiviteter snart börjar igen vill jag ju såklart göra lite reklam för vår lilla förening :).

[SIZE=4]HÄR[/SIZE] är nya adressen och ni är varmt välkomna att titta in ;).

Är det något ni undrar får nu hemskt gärna fråga :).

Mvh. Nina.

Det finns i alla fall med på min att göra lista så det kommer att fixas[:o]
Det blir lätt så att saker som är krångliga att ändra på blir liggande.

Bäst reklam gör du dock genom att berätta i forumet om vad ni pysslar med samt att meddela mig om era aktiviteter så att jag kan lägga in det i "Möten och utställningar" på Första sidan
#3 - 23 augusti 2008 20:44
Det finns i alla fall med på min att göra lista så det kommer att fixas[:o]

Det blir lätt så att saker som är krångliga att ändra på blir liggande.

Misstänkte att du hade mycket att göra, men ett svar hade ju varit najs ;)

Bäst reklam gör du dock genom att berätta i forumet om vad ni pysslar med samt att meddela mig om era aktiviteter så att jag kan lägga in det i "Möten och utställningar" på Första sidan
Tänkte skriva lite om föreningen men en del står på sidan jag länkade till. Tänkte folk kanske kunde ta en titt där :). Och såklart fråga om de har några funderingar.

Det här med "möten och utställningar" ska jag helt klart kolla upp, tänkte inte på att det fanns [:o]

Lite info ..

Den 31/8 drar vi igång terminen och kör vårt första möte. Vi samlas som vi brukar i ABF:s lokal i Åstorp kl. 17.00 och nu första gången har vi inget tema utan småpratar lite fisk och har det trevligt :D.

Den 13/8 åker vi till Tropic Stallet utanför Hässleholm och är man intresserad utav att följa med kan ni kontakta mig. Ni behöver inte vara medlemmar i nvsa för att få följa med.
#4 - 31 augusti 2008 20:19
Lite uppdateringar!

Den 13/9 kl. 10.00 träffas vi på Förmedlingcentralens parkering i Tyringe.
Vi börjar med att besöka Stoby akvarieaffär och därefter beger vi oss till Tropic Stallet i Tyringe.

Är ni intresserade av att hänga på är det bara att anmäla er här i tråden eller på NVSA:s hemsida och man måste inte vara medlem i NVSA.

Ses! ;)
#5 - 1 september 2008 08:44
Ni får passa på att göra ett besök hos Kenth också när ni ändå är i Tyringe.
#6 - 1 september 2008 10:58
Micke skrev:
Ni får passa på att göra ett besök hos Kenth också när ni ändå är i Tyringe.

Helt klart intressant. Får bli ett besök där senare. Kanske ifall vi skulle ha Tanganyika som tema men helt klart ett intressant resmål :)... Ligger ju inte så långt hemifrån heller ;)

Tack så hemskt mycket för tipset :D
#7 - 1 september 2008 19:07
Kul med aktiva föreningar i Skåne! Grattis till den nya hemsidan. Ser bra ut.

Håller med Kjell, att skriva på forumet är det bästa sättet att göra reklam för sin förening! MAF har fått flera nya medlemmar via Zoopet de senaste åren.
#8 - 1 september 2008 19:19
Kul med aktiva föreningar i Skåne! Grattis till den nya hemsidan. Ser bra ut.

Håller med Kjell, att skriva på forumet är det bästa sättet att göra reklam för sin förening! MAF har fått flera nya medlemmar via Zoopet de senaste åren.

Tack..:)

Har tänkt använda denna tråden till att uppdatera olika events mm och förhoppningen är ju att akvarieintresserade här på zoopet ska hitta även till oss. Än så länge är vi en väldigt liten förening men jag hoppas det är på uppgång :)
#9 - 2 september 2008 04:08
Som Daniel säger roligt att fler startar Föreningar i Skåne!!vi i Syd kommer nog att hänga på nåt av era utflykter..
#10 - 2 september 2008 06:19
Som Daniel säger roligt att fler startar Föreningar i Skåne!!vi i Syd kommer nog att hänga på nåt av era utflykter..

Det skulle ju vara jätteroligt :)
Ni är varmt välkomna!!

Kan nog hända att vi våldgästar er oxå nån gång :p
#11 - 2 september 2008 15:21
Nina82 skrev:
Det skulle ju vara jätteroligt :)

Ni är varmt välkomna!!

Kan nog hända att vi våldgästar er oxå nån gång :p
Ja redan den 20 Sep får vi hoppas:p
#12 - 2 september 2008 15:38
Ja redan den 20 Sep får vi hoppas:p

Jo, Bluesman tog upp det på förra mötet men jag tror inte så många nappade just denna gången. Ska helt klart ta upp det igen när vi träffas den 13:e [:o]..

Akvariets dag i Malmö står oxå på ev. evenamang framöver..Det småpratades om det lite. Tänkte ta upp det mer på nästa möte ;).
#13 - 2 september 2008 15:46
NVSA ska ta över världen *kastar bak huvudet och skrattar ondskefullt* Eller ja... det är iaf trevligt att fika ihop ibland =)
#14 - 2 september 2008 16:17
Nina82 skrev:
Jo, Bluesman tog upp det på förra mötet men jag tror inte så många nappade just denna gången. Ska helt klart ta upp det igen när vi träffas den 13:e [:o]..

Akvariets dag i Malmö står oxå på ev. evenamang framöver..Det småpratades om det lite. Tänkte ta upp det mer på nästa möte ;).
Vi är ett antal ifrån Syd som ska dit i Oktober då får vi hoppas att ni också kan komma dit:)
#15 - 2 september 2008 18:12
Jag gick genom mina bilder och hittade några från mötet där NVSA bildades :)
#16 - 2 september 2008 18:38
Nina82 skrev:

Nåja....vi får väl se om någon får blodad tand den 13:e och även vill iväg den 20.e. Själv är jag ju jäkligt sugen. Bara en liten pusselbit som skall falla på plats.

Även ett besök någon av dagarna på Akvariets dag i Oktober är högintressant.

/ Göran
#17 - 2 september 2008 18:48
Micke skrev:
Jag gick genom mina bilder och hittade några från mötet där NVSA bildades :)

Riktigt kul att se :D

Det var ju innan vi gick med men ett par tre ansikten var ändå kända ;)

Är det OK att ev. använda denna bilden eller vill du ha den för dig själv? [:-94]
#18 - 2 september 2008 19:00
Fina gamla minnen vid starten av NVSA. Synd att det kom lite av en svacka...men nu är vi ju på gång igen med nya friska tag.
#19 - 2 september 2008 19:02
Visst, det är okej att använda bilden.
#20 - 2 september 2008 19:04
Micke skrev:
Visst, det är okej att använda bilden.

Bra. Tack. :).. Kan ju bli aktuellt på hemsidan eller nåt ;)
#21 - 7 september 2008 20:05
Lite uppdateringar!

Den 13/9 kl. 10.00 träffas vi på Tyringe Djurfoders parkering som ligger intill Förmedlingscentralen i Tyringe. Eftersom Tyringe Djurfoder nyligen öppnat en akvarieavdelning börjar vi med att ta en titt in där först.
Efter det åker vi till Stoby akvarieaffär och till sist Tropic Stallet i Tyringe.

Är ni intresserade av att hänga på är det bara att anmäla er här i tråden eller på NVSA:s hemsida och man måste inte vara medlem i NVSA.

Ses! ;)
#22 - 4 november 2008 20:32
Månadsmöte november

Månadsmötet för november är flyttat till den 23:e kl. 16.00.
Platsen är som vanligt ABF:s lokal i Åstorp.
Detta kommer vara det sista månadsmötet detta året men vi kommer igång igen 25/1-09.

Mvh: NVSA
#23 - 17 januari 2009 20:23
Den 7 februari är det tänkt att NVSA ska samlas och göra en resa upp till Åleds.
http://www.aleds.se/
Alla som är intresserade får givetvis följa med och medlemsskap i NVSA är inget krav.
Bensinkostnader kommer delas lika och samåkning kommer ske så de som inte har tillgång till bil är också välkomna att hänga på.

Jag kommer återkomma med exakt tid och mötesplats men någon gång på förmiddagen kommer vi starta resan.

Om du inte är medlem i NVSA men ändå vill följa med, var vänlig PM:a mig med namn och telenummer så vi kan nå dig om det skulle behövas.

Anmälda:

Nina & Eddy

Totalt 2 pers.

#24 - 17 januari 2009 20:39
-*+
Jag ansluter hos Arnold i Åled, om intresse finns så kan jag i mån av tid lotsa till någon annan affär i Halmstad
#25 - 17 januari 2009 20:43
Guy Palm skrev:
-*+

Jag ansluter hos Arnold i Åled, om intresse finns så kan jag i mån av tid lotsa till någon annan affär i Halmstad

Låter bra :)

Vi kan se vad vi hinner med när vi är klara på Åleds. Om tid och intresse finns så kan vi ta en tur inom Halmstad på vägen hem.
#26 - 17 januari 2009 20:44
Den 7 februari är det tänkt att NVSA ska samlas och göra en resa upp till Åleds.
Alla som är intresserade får givetvis följa med och medlemsskap i NVSA är inget krav.
Bensinkostnader kommer delas lika och samåkning kommer ske så de som inte har tillgång till bil är också välkomna att hänga på.

Jag kommer återkomma med exakt tid och mötesplats men någon gång på förmiddagen kommer vi starta resan.

Om du inte är medlem i NVSA men ändå vill följa med, var vänlig PM:a mig med namn och telenummer så vi kan nå dig om det skulle behövas.

Anmälda:

Nina & Eddy
Guy Palm (ansluter på plats)

Totalt 3 pers.

#27 - 18 januari 2009 10:57
Jupp...här var det ju tänkt att man skulle med.

Så Göran o Anki anmäler sig.
#28 - 18 januari 2009 11:23

Anmälda:

Nina & Eddy
Göran & Anki

Totalt 5 pers.

#29 - 25 januari 2009 20:27

Vi kommer samlas kl. 09.00 men platsen är inte riktigt fastställd än.

Anmälda:

Nina & Eddy
Göran & Anki
Bosse

Totalt 6 pers.

#30 - 29 januari 2009 18:58
Någon mer som är intresserad av att hänga på? :)
#31 - 29 januari 2009 19:05
Jag tänkte hänga på tills jag kom på häromdagen att lill tösen fyller år så det ska inhandlas cykel tyckte vissa i familjen annars hade hängt på direkt får hoppas att ni får det trevligt.
#32 - 29 januari 2009 19:13
Jag tänkte hänga på tills jag kom på häromdagen att lill tösen fyller år så det ska inhandlas cykel tyckte vissa i familjen annars hade hängt på direkt får hoppas att ni får det trevligt.

Det var ju synd.. Eller, jag menar kul att dotran fyller år och får cykel men synd att du inte kunde hänga på :d

Får väl hoppas att vi syns i Malmö iaf... Har pratat lite löst om att hänga på syds raid innan auktionen men inget kommer bestämmas förrän nästa månadsmöte, den 22 febr. Vi får se :)
#33 - 29 januari 2009 19:18
aha, så NVSA har en egen tråd :). det visste jag inte, då får jag kolla in denna tråd lite då och då för att hänga med. :)
#34 - 29 januari 2009 19:20
Nina82 skrev:

Har pratat lite löst om att hänga på syds raid innan auktionen men inget kommer bestämmas förrän nästa månadsmöte, den 22 febr. Vi får se :)
Ni är så välkommna att hänga på om ni kan:)
#35 - 29 januari 2009 19:38
macke_fisk skrev:
aha, så NVSA har en egen tråd :). det visste jag inte, då får jag kolla in denna tråd lite då och då för att hänga med. :)

Japp.. Här uppdaterar jag det viktigaste så att säga :)
#36 - 29 januari 2009 19:42
Nina82 skrev:
Japp.. Här uppdaterar jag det viktigaste så att säga :)

Jättebra att höra. Då ska jag kolla in denna tråd varje dag!
#37 - 29 januari 2009 19:57
macke_fisk skrev:
Jättebra att höra. Då ska jag kolla in denna tråd varje dag!

Haha... Varje dag är väl kanske att ta i men gör du så :p
#38 - 29 januari 2009 20:00
hehe okej, kanske lite till att ta i :p. Får göra det lite då och då som jag sa innan :P
#39 - 31 januari 2009 17:15

Vi kommer samlas kl. 09.00 men platsen är inte riktigt fastställd än.

Anmälda:

Nina & Eddy
Göran & Anki
Bosse
Agge
Uffe

Totalt 8 pers.

#40 - 2 februari 2009 21:57
Någon mer som vill följa med till Åleds den 7:e?
#41 - 6 februari 2009 20:04
Nu har vi samlat ihop en liten skara som beger sig till Åleds imorgon. Agge har tyvärr blivit sjuk och stannar hemma, men resten träffas 9.00 i Klippan.

Anmälda:

Nina & Eddy
Göran & Anki
Bosse
Uffe

Totalt 7 pers.

#42 - 6 februari 2009 21:10
Jag hade gärna följt med men tyvärr läste jag tråden lite sent och har andra planer för imorgon. Vill gärna anmäla mig till nästa utflykt :)
#43 - 6 februari 2009 21:17
aneta skrev:
Jag hade gärna följt med men tyvärr läste jag tråden lite sent och har andra planer för imorgon. Vill gärna anmäla mig till nästa utflykt :)

Åh.. Det var ju synd [:o]
Men du är välkommen att hänga på nästa utflykt :)
Det blir Malmöauktionen den 1 mars och mer info kommer här i tråden inom kort.
Sen har vi ju förstås månadsmöte den 22 febr. 16.00 där du är välkommen.
Vi håller till i ABF:s lokaler vid stationen i Åstorp. Bara att höra av dig om du undrar över nåt ;)
#44 - 6 februari 2009 21:25
Det låter kul Nina, har aldrig varit på fisk auktion, väntar på mer info :)
#45 - 7 februari 2009 12:05
Kul att träffa ett gäng för mig nya ansikten. Alltid lika roligt att få se "Nicken" i verkligheten. Hoppas att ni fick ut något av ert besök hos Arnold, Janne och Veronika. Ser fram emot att se er i Malmö.
#46 - 7 februari 2009 12:17
Ja det var ju synd att man inte såg detta tidigare.
Hade varit roligt att träffa lite folk från förr :)
#47 - 7 februari 2009 13:53
Guy Palm skrev:
Kul att träffa ett gäng för mig nya ansikten. Alltid lika roligt att få se "Nicken" i verkligheten. Hoppas att ni fick ut något av ert besök hos Arnold, Janne och Veronika. Ser fram emot att se er i Malmö.

Ja, det var trevligt att träffas Guy :)
Mycket givande besök med ett nästan fullfjädrat föredrag av Arnold med allt från hur man bygger ett akvarium till det viktigaste att tänka på vid montering av akvarium mm..
För vår del blev det inköp av 10st. Pygmépansarmalar och 2st. Anetome helena. Hoppas pansarmalarna överlever trots deras känslighet [:o]
Ahlqvist hälsar oxå :)

icejoy skrev:
Ja det var ju synd att man inte såg detta tidigare.

Hade varit roligt att träffa lite folk från förr :)

Ja, det var ju synd :(.. Där missade du en intressant tripp, men du får följa med när vi ska till Malmö ist. ;)
#48 - 7 februari 2009 14:28
Kul att träffa dig också Guy. Och visst var det ett givande besök hos Åleds. Kul att få se "nya" verkstaden där de gör sina akvarium. Mitt gamla 540 är ju ifrån "gamla" verkstaden....ca 17-18 gammalt....och lika fint än.
Vi blir nog några ifrån NVSA som kommer att åka ner till Malmö den 1:a Mars....så då ses vi igen.

icejoy
Det är bara att haka på nästa gång istället...t.ex Malmöauktionen.

/ Göran
#49 - 7 februari 2009 14:40
Kul att ni trivdes i Åled.

Bluesman.
Jag lyckades leta upp namnet på tetran, de hade helt fel namn på den. Rätt namn är Hemiodon gracilis. Tyckte att det inte stämde alls med Astyonax
#50 - 7 februari 2009 16:25
Japp! Måste instämma i de tidigare inläggen... det var en mycket trevlig tripp :) Och som vanligt är det alltid kul att träffa lite 'nytt' folk!
#51 - 7 februari 2009 19:50
Jag jobbar den 1 Mars... i vanlig ordning.
Hade varit roligt att följt med annars.
#52 - 9 februari 2009 16:19
Här kommer ett par bilder från Åledsresan :)
#53 - 11 februari 2009 20:12
Den 1 mars är det dags för Malmö akvarieförenings årliga auktion.
Auktionen börjar 12.00 och inlämnande av gods sker 9.30-11.30.
Inträdet kostar 20:-/pers.
Vi kommer vara på plats 9.30 och checka in vårt eventuella gods och sedan följer de som är intresserade med Zoopet syd-gänget till Akvarietjänst som håller öppet speciellt för oss.
Mer info om det finns i Zoopet Syds tråd där man kan anmäla sig till butiksrundan.
Är det någon som vill samåka med oss från Nordvästra Skåne kan ni anmäla er här i tråden.
Man behöver inte vara medlem i NVSA för att följa med på våra aktiviteter.

[SIZE=4]Anmälda:[/SIZE]

Auktionen:

Nina & Eddy (Tar med en massa Svärdbärare)
Göran
Bosse

Totalt: 4st.

Akvarietjänst:

Nina & Eddy
Göran
Bosse

#54 - 15 februari 2009 20:10
Vi kommer vara på plats 9.30 och checka in vårt eventuella gods och sedan följer de som är intresserade med Zoopet syd-gänget till Akvarietjänst som håller öppet speciellt för oss.
Mer info om det finns i Zoopet Syds tråd där man kan anmäla sig till butiksrundan.
Är det någon som vill samåka med oss från Nordvästra Skåne kan ni anmäla er här i tråden.
Vi kommer att utgå antingen från Åstorp eller Klippan med avresa 8.30.
Man behöver inte vara medlem i NVSA eller goldmedlem för att följa med på våra aktiviteter.

Har ni något ni vill ta med, tex fiskar eller andra tillbehör anmäler/mailar ni det på denna adressen: [EMAIL="auktion2009@malmoakvarieforening.se"]auktion2009@malmoakvarieforening.se[/EMAIL]

Mer fakta om auktionen hittar ni här: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127087&highlight=auktion

Auktionen:

Göran
Bosse

Akvarietjänst:

Nina & Eddy
Göran
Bosse

#55 - 18 februari 2009 08:04
Söndag den 22:e februari har vi månadsmöte.
16.00 i ABF:s lokaler vid Åstorps station.

Låter det intressant är ni varmt välkomna in på en kopp kaffe och lite fisksnack :D

#56 - 21 februari 2009 07:19
Påminner igen om vårt månadsmöte imorgon ;)
#57 - 22 februari 2009 19:43
Vi kommer att utgå från ABF:s parkering vid Åstorps station med avresa 8.30.
Man behöver inte vara medlem i NVSA eller goldmedlem för att följa med på våra aktiviteter.

Har ni något ni vill ta med, tex fiskar eller andra tillbehör anmäler/mailar ni det på denna adressen: [EMAIL="auktion2009@malmoakvarieforening.se"]auktion2009@malmoakvarieforening.se[/EMAIL]

Mer fakta om auktionen hittar ni här: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127087&highlight=auktion

Auktionen:

Göran
Bosse
Lasse
Uffe
Mats
Bengt H

Totalt: 8st.

Akvarietjänst:

Nina & Eddy
Göran
Bosse
Lasse
Uffe
Mats
Bengt H

Totalt: 8st.

#58 - 23 februari 2009 21:10
Obs.. Ändring!

Akvarietjänst hade tyvärr inte möjlighet att ta emot oss på söndag så innan auktionen kommer vi ist. bege oss i samlad trupp till Zoogiganten i Lomma.
#59 - 28 februari 2009 13:38
halloj!

när är nästa månadsmöte? Denna gång så ska jag komma. :)
#60 - 28 februari 2009 19:12
macke_fisk skrev:
halloj!

när är nästa månadsmöte? Denna gång så ska jag komma. :)

Nästa månadsmöte är årsmötet den 29:e mars 16.00.
Du är välkommen då. Blir inte riktigt lika mycket fisksnack eftersom vi har en dagordning att följa men lite ska vi nog kunna klämma in ;).. Och bäst av allt så blir det semlor till fikat :p
#61 - 1 mars 2009 20:20
Nina82 skrev:
Nästa månadsmöte är årsmötet den 29:e mars 16.00.

Du är välkommen då. Blir inte riktigt lika mycket fisksnack eftersom vi har en dagordning att följa men lite ska vi nog kunna klämma in ;).. Och bäst av allt så blir det semlor till fikat :p

ojoj, semlor, då får man passa på att komma;) :p. okej så det är årsmötet då. kvittar mig inte att det blir så mycket fisksnack, blir bara roligt att komma dit och prata med andra akvarister:D!
#62 - 1 mars 2009 20:23
macke_fisk skrev:
ojoj, semlor, då får man passa på att komma;) :p. okej så det är årsmötet då. kvittar mig inte att det blir så mycket fisksnack, blir bara roligt att komma dit och prata med andra akvarister:D!

Ser fram emot att få träffa "nytt folk" :D
Bilagor:
#63 - 1 mars 2009 20:31
Nina82 skrev:
Ser fram emot att få träffa "nytt folk" :D

tackar tackar, det gör jag med! alltid kul att prata med folk som kan akvaristik och som förstår vad man pratar om :).
#64 - 3 mars 2009 21:47
Förhoppningsvis är det snabbt avklarat med själva årsmötet så vi i vanlig ordning kan göra det vi gör bäst... snacka skit och dricka kaffe =) Själv blir jag alltid väldigt motiverad och entusiastisk efter varje möte, så det är en riktig höjdare!

Hoppas vi ses där då :)
#65 - 23 mars 2009 19:38
Årsmöte 2009

På söndag är det dags för åsmöte för nvsa. Vi håller till som vanligt i ABF:s lokaler i Åstorp och mötet börjar 16.00.

Välkomna in... Mvh: NVSA

(Obs.. Glöm ej ställa klockan till sommartid, fram en timme)
#66 - 23 mars 2009 19:49
Nina82 skrev:
På söndag är det dags för åsmöte för nvsa. Vi håller till som vanligt i ABF:s lokaler i Åstorp och mötet börjar 16.00.

Som jag har laddat inför detta möte :). Skrivit upp det i min almenacka så att jag inte skulle glömma bort det :p.
#67 - 23 mars 2009 19:52
macke_fisk skrev:
Som jag har laddat inför detta möte :). Skrivit upp det i min almenacka så att jag inte skulle glömma bort det :p.

Haha.. Låter kanonbra :D
#68 - 28 mars 2009 20:47
Nina82 skrev:
På söndag är det dags för årsmöte för nvsa. Vi håller till som vanligt i ABF:s lokaler i Åstorp och mötet börjar 16.00.

Pappersarbetet ska fixas imorgon, semlorna är förhoppningsvis fixade och klockorna ska ställas innan läggdags :D
Hmm.. När bara pappersarbetet är fixat är jag redo [:o]... Är sekreterare men har ingen pejl alls på detta.... men jag offrar mig ändå :p

Ses imorgon :D
#69 - 29 mars 2009 10:32
Pappersarbete?
Vi kör väl med kontoret i fickan modellen...eller:-)
/ Göran
#70 - 29 mars 2009 11:39
Bluesman skrev:
Pappersarbete?

Vi kör väl med kontoret i fickan modellen...eller:-)

/ Göran

Ah.. Låter bra :D

Fuskar lite och tittar på tidigare års protokoll ;):p
#71 - 29 mars 2009 13:36
Vad händer nu härnäst är det nåt planerat??
#72 - 29 mars 2009 17:06
får tacka för ett trevligt möte idag, ser fram emot nästa nvsa möte :).
#73 - 29 mars 2009 17:35
Nu har jag reggat mig på NVSA hemsidan:).
#74 - 29 mars 2009 18:00
Det var trevligt att träffa dig Markus :)
Kul att se nya entusiastiska ansikten :D

Det som är planerat framöver är en resa till Nygaards i Halmstad i April och tänkte höra med Kaj P om man kunde titta in en sväng då :)

I maj blir det loppning eller rättare sagt mysning :p.. Tänkte se om vi kunde få fångat lite mysis till våra fiskar :)

Som vanligt har vi månadsmöte sista söndagen var månad fram tom maj.
#75 - 29 mars 2009 18:42
Nina82 skrev:
Det var trevligt att träffa dig Markus :)

Kul att se nya entusiastiska ansikten :D

Det som är planerat framöver är en resa till Nygaards i Halmstad i April och tänkte höra med Kaj P om man kunde titta in en sväng då :)

I maj blir det loppning eller rättare sagt mysning :p.. Tänkte se om vi kunde få fångat lite mysis till våra fiskar :)

Som vanligt har vi månadsmöte sista söndagen var månad fram tom maj.

det var trevligt att träffa dig med och alla de andra :). Jag ser fram emot
nygaards! hoppas att man får köpa lite växter där :).
#76 - 8 april 2009 11:12
Nygaards

Söndagen den 26/4 kommer vi i samarbete med zoopet-syd att göra en resa upp till Nygaards i Halmstad. Efter besöket i Halmstad fortsätter vi upp till Kaj.p för att kolla in hans fina samling :)

Är ni intresserade av detta hittar ni mer info i zoopet syd-tråden och nvsa:s forum. Där kan ni även anmäla er.

#77 - 10 april 2009 17:36
Nina82 skrev:
Söndagen den 26/4 kommer vi i samarbete med zoopet-syd att göra en resa upp till Nygaards i Halmstad. Efter besöket i Halmstad fortsätter vi upp till Kaj.p för att kolla in hans fina samling :)

Är ni intresserade av detta hittar ni mer info i zoopet syd-tråden och nvsa:s forum. Där kan ni även anmäla er.

har anmält mig på nvsa hemsidan, kan bara gölja med till nygaards.
#78 - 10 april 2009 17:41
macke_fisk skrev:
har anmält mig på nvsa hemsidan, kan bara gölja med till nygaards.

Ok.. Då kör du egen bil upp antar jag? Men du får ju gärna möta upp med oss andra om du vill :)
#79 - 10 april 2009 17:53
yes, jag kör med mina egna bil ^^. menar du att möta upp er vid nygaards i halmstad??
#80 - 10 april 2009 18:00
macke_fisk skrev:
yes, jag kör med mina egna bil ^^. menar du att möta upp er vid nygaards i halmstad??

Vi i nvsa kommer träffas på parkeringen i Åstorp (ABF) innan vi kör och se till så alla kommer med. Bra om vi vet innan ifall du oxå kommer dit eller om vi träffas på Nygaards så vi inte står och väntar på dig ;).
#81 - 10 april 2009 18:12
Nina82 skrev:
Vi i nvsa kommer träffas på parkeringen i Åstorp (ABF) innan vi kör och se till så alla kommer med. Bra om vi vet innan ifall du oxå kommer dit eller om vi träffas på Nygaards så vi inte står och väntar på dig ;).

jaha okej, men jag kommer upp där då^^. det är en söndag va när vi ska dit? jag ska bara först tänka efter lite om jag är hos min tjej då den helgen, annars så kör jag ifrån henne^^.
#82 - 10 april 2009 18:16
macke_fisk skrev:
jaha okej, men jag kommer upp där då^^. det är en söndag va när vi ska dit? jag ska bara först tänka efter lite om jag är hos min tjej då den helgen, annars så kör jag ifrån henne^^.

Japp.. Söndag den 26/4 kl. 9.00. Men hör du av dig när du vet om du kommer till parkeringen eller vi ses på Nygaards :)
#83 - 10 april 2009 18:42
Nina82 skrev:
Japp.. Söndag den 26/4 kl. 9.00. Men hör du av dig när du vet om du kommer till parkeringen eller vi ses på Nygaards :)

yes det ska jag göra :D.
#84 - 20 april 2009 17:40
när ska vi vara på nygaards nu på söndag??
#85 - 20 april 2009 18:17
macke_fisk skrev:
när ska vi vara på nygaards nu på söndag??

Räknar med att vara där vid 10-10.30 ca.
Stannar du hos flickvännen i helgen då och möter upp på Nygaards?
#86 - 20 april 2009 18:21
Nina82 skrev:
Räknar med att vara där vid 10-10.30 ca.

Stannar du hos flickvännen i helgen då och möter upp på Nygaards?

yes, det gör jag. du råkar inte ha adressen dit?
#87 - 20 april 2009 18:25
macke_fisk skrev:
yes, det gör jag. du råkar inte ha adressen dit?

Såg nu att du skrivit i nvsa:s forum :D

Skjutbanevägen 11 ;)
#88 - 20 april 2009 18:40
okaj, tackar så mkt. Detta kanske känns lite sent men jag chansar, kan min flickvän hänga på?
#89 - 20 april 2009 18:50
macke_fisk skrev:
okaj, tackar så mkt. Detta kanske känns lite sent men jag chansar, kan min flickvän hänga på?

Självklart :D Alla är välkomna :)
#90 - 20 april 2009 18:54
skitbra, danke! :D
#91 - 7 maj 2009 19:57
Anmälan till "mysning" och korvgrillning med NVSA

Söndagen den 24/5 kommer vi göra en liten utflykt till östkusten där vi förhoppningsvis kommer hitta lite mysis som är ett foder till våra fiskar.
Eftersom Åstorp ligger lite på fel håll och många bor i Klippantrakten kommer vi att möta upp på Sibyllas parkering (fyrkanten) i Klippan.
Alla är välkomna att hänga på och medlemskap i NVSA är inget krav.
NVSA bjuder sina medlemmar på korv med bröd och övriga får gärna ta med egen korv.
Ta med håv med långt skaft, gärna grovmaskig (som grön akvariehåv) och hink (gärna med lock). Skulle ni inte ha tillgång till håv så kan säkert någon dela med sig på plats.
Glöm ej att ta på lämpliga kläder och skor ;)

Tid: 24/5 10.00
Plats: Sibylla, Klippan
Ta med: Hink (gärna med lock) och håv med långt skaft.

Anmälda:

Nina & Eddy

Totalt: 2st.

#92 - 12 maj 2009 18:26
Ingen som är sugen på att följa med och försöka hitta mysis? ;)
#93 - 12 maj 2009 18:48
Jovars, men att köra dit å tebax e nog fan dyrare än att köpa skiten fryst... ;)
#94 - 12 maj 2009 19:08
NIC skrev:
Jovars, men att köra dit å tebax e nog fan dyrare än att köpa skiten fryst... ;)

Haha.. Nu ska du inte va sån :p Tänk på att du har trevligt sällskap, äter en och annan korv och samåkning är ett alternativ ;) :D
Se det sen som en bonus om du kommer hem med massa mysis som du kan frysa in :)
#95 - 13 maj 2009 19:27
Skriva mig på listen
Lilleulv
#96 - 13 maj 2009 19:39
lilleulv skrev:
Skriva mig på listen

Lilleulv

Vi får se om det blir något av utflykten. Än så länge är intresset svalt men det kan ju vända.
Som det ser ut nu kommer det bli inställt, tyvärr [:o]

Hör av mig om hur det blir i veckan.

Mvh Nina..
#97 - 15 maj 2009 18:27
NIC skrev:

Nic - du skall visst ha skolpengarna tillbaka. Har man tur kan man på ett par timar hämte flera kilo Mysis, och sen är det hem och frysa in. Vad betalar du för en liten förpackning om 100- 150 gram - c:a 30 kr.
Rycka upp dig. En del av glädjen ved att ha levande fiskar är väll också att komma ut i naturen, och själv fånga foder.
Lilleulv
#98 - 15 maj 2009 19:31
Blir det av så hakar jag ju på.

/ Göran
#99 - 15 maj 2009 19:37
Bluesman skrev:
Blir det av så hakar jag ju på.

/ Göran

Woho.. Då känns det som att det kan bli nåt ändå ;) :D
#100 - 15 maj 2009 19:53
lilleulv skrev:
Nic - du skall visst ha skolpengarna tillbaka. Har man tur kan man på ett par timar hämte flera kilo Mysis, och sen är det hem och frysa in. Vad betalar du för en liten förpackning om 100- 150 gram - c:a 30 kr.

Rycka upp dig. En del av glädjen ved att ha levande fiskar är väll också att komma ut i naturen, och själv fånga foder.

Lilleulv

Fasen vilken smäll på fingrarna jag fick nu... ;)
Såklart att du har rätt..... :)
#101 - 16 maj 2009 07:19
NIC skrev:
Fasen vilken smäll på fingrarna jag fick nu... ;)

Såklart att du har rätt..... :)

Nå Nic - skall man förstå dig sådan, att du kan få rumpan ut och ta med?
Lilleulv
Bilagor:
#102 - 18 maj 2009 20:30
Söndagen den 24/5 kommer vi göra en liten utflykt till östkusten där vi förhoppningsvis kommer hitta lite mysis som är ett foder till våra fiskar.
Eftersom Åstorp ligger lite på fel håll och många bor i Klippantrakten kommer vi att möta upp på Sibyllas parkering (fyrkanten) i Klippan.
Alla är välkomna att hänga på och medlemskap i NVSA är inget krav.
NVSA bjuder sina medlemmar på korv med bröd och övriga får gärna ta med egen korv.
Ta med håv med långt skaft, gärna grovmaskig (som grön akvariehåv) och hink (gärna med lock). Skulle ni inte ha tillgång till håv så kan säkert någon dela med sig på plats.
Glöm ej att ta på lämpliga kläder och skor ;)

Tid: 24/5 10.00
Plats: Sibylla, Klippan
Ta med: Hink (gärna med lock) och håv med långt skaft.

Anmälda:

Nina & Eddy
Lilleulv
Bluesman

[COLOR=Red](Om inte fler anmälningar kommer in blir inte resan av)[/COLOR]

#103 - 21 maj 2009 20:45
OBS: "Mysningen" på söndag är inställd pga. för få anmälda!

Men vi ses väl på avslutningsmötet den 31/5, som är ett vanligt möte med fika och skitsnack ;)

#104 - 25 maj 2009 10:15
Avslutningsmöte 31/5 "Korvgrillning" (vid fint väder)

Eftersom "mysningen" denna helgen inte blev av kommer vi ha grillning på söndag ist.
Alla som vill är välkomna och ickemedlemmar får gärna ta med sig egen korv att grilla. NVSA:s medlemmar bjuds på korv med bröd.
Det kommer även göras ett försök till loppning eftersom grillplatsen ligger vid vattnet så ta med håv och spann.
Stövlar och sittunderlag är oxå att rekommendera ;)

Tid och plats: 15.45 samlas vi på parkeringen vid Gråmanstorps kyrka (utanför Klippan), för att sedan samåka den korta sträckan dit vi skall.

Skulle det mot förmodan bli ruskväder (=regn eller stark blåst och kallt) så möts vi som vanligt i ABF:s lokaler i Åstorp.

#105 - 30 maj 2009 19:58
Har ni inget för er imorgon eftermiddag så är ni varmt välkomna till vårt avslutningsmöte :)
10st. medlemmar från nvsa kommer och trevligt hade det varit med lite besök utifrån ;)
Glöm inte korv och hink ifall ni tänker komma..

Hoppas vi ses :)
#106 - 30 maj 2009 20:35
Nina82 skrev:
Har ni inget för er imorgon eftermiddag så är ni varmt välkomna till vårt avslutningsmöte :)

10st. medlemmar från nvsa kommer och trevligt hade det varit med lite besök utifrån ;)

Glöm inte korv och hink ifall ni tänker komma..

Hoppas vi ses :)

Vad ska man med en hink till??
Aaah, fylld med isbitar för att kyla ölen såklart...!!! :d
Hoppas ni får en trevlig grillning!
Själv så ska jag manövrera motorsågen, jävligt normalt en söndag elr hur...
#107 - 31 maj 2009 06:23
Nina82 skrev:
Eftersom "mysningen" denna helgen inte blev av kommer vi ha grillning på söndag ist.

Alla som vill är välkomna och ickemedlemmar får gärna ta med sig egen korv att grilla. NVSA:s medlemmar bjuds på korv med bröd.

Det kommer även göras ett försök till loppning eftersom grillplatsen ligger vid vattnet så ta med håv och spann.

Stövlar och sittunderlag är oxå att rekommendera ;)

Tid och plats: 15.45 samlas vi på parkeringen vid Gråmanstorps kyrka (utanför Klippan), för att sedan samåka den korta sträckan dit vi skall.

Skulle det mot förmodan bli ruskväder (=regn eller stark blåst och kallt) så möts vi som vanligt i ABF:s lokaler i Åstorp.

Synd att det är så sent annars hade jag dykt upp,ska på Skåneresa och köpa Hyvelbänkar till skolan jag jobbar på;)det blir på dem på dem breddgraderna också som ni har ert näste men på Fm tyvärr:)
#108 - 31 maj 2009 06:47
Synd att det är så sent annars hade jag dykt upp,ska på Skåneresa och köpa Hyvelbänkar till skolan jag jobbar på;)det blir på dem på dem breddgraderna också som ni har ert näste men på Fm tyvärr:)

Det var ju riktigt synd [:o]
#109 - 23 augusti 2009 21:20
Hej alla glada... ja, och ni andra oxå ;)

Nu drar vi snart igång en ny termin med månadsmöten och andra aktiviteter.
*Första mötet blir den 6 september 16:00 i ABF:s lokaler i Åstorp.
*Andra mötet blir den 27 september då vi även kommer gå igenom hur nvsa:s forum fungerar i syfte att locka dit fler av våra medlemmar.
*Någon gång i mitten av oktober finns planer på att besöka Öresundsakvariet i Helsingör.
*Månadsmöte 25 oktober.

Det var lite av vad som sker de närmsta månaderna på ett ungefär :D
Är ni nyfikna på vår förening är ni välkomna att "hälsa på" eller fråga.

#110 - 5 september 2009 09:20
Månadsmöte imorgon 16.00 i ABF:s lokaler, Åstorp :)

Representant från ABF informerar lite och utöver det är det ett vanligt månadsmöte med skitsnack och kaffe/saft...
#111 - 8 september 2009 07:38
Lite av vad som händer höstterminen-09:

Månadsmöte med forumkurs den 27 september.
Webansvarig Eddy Ahlqvist kommer informera om vår hemsida och forum, basic info hur man använder forumet mm.
Mötet sker i ABF:s datorsal med start 16.00..

Mitten av oktober (datum ej fastställt än)
Resa till Öresundsakvariet i Helsingör där vi förmodligen kommer få guidad tur.

Månadsmöte den 25 oktober.
Vanligt möte med fisksnack och fika i ABF:s lokaler 16.00.

Mitten av november (datum ej fastställt än)
Besöker Tropikariet i Helsingborg.

Månadsmöte den 29 november.
Vanligt möte med fisksnack och fika i ABF:s lokaler 16.00.

Mitten av december (datum ej fastställt än)
Avslutar terminen med vårt traditionella julbord [:-121]

#112 - 27 september 2009 18:43
Anmälan till Öresundsakvariet

Nu är hösten här och för oss innebär det nya tag i akvariehobbyn.
Mötena har redan startat och nu ger vi oss ut på höstens första aktivitet.
Söndagen den 11:e oktober åker vi över sundet till Öresundsakvariet i Helsingör. http://www.oresundsakvariet.ku.dk/
Som vanligt är alla välkomna att anmäla sig och man behöver inte vara medlem i nvsa.
Inträdet kostar ca. 65 svenska kronor (46dkk) per person.

NÄR: 11 oktober.
TID: Samling 10.00 på knutpunkten (HBG) vid färjorna.
INTRÄDE: ca. 65 SEK (46DKK)

Anmälda:

Nina & Eddy
Peter
Lasse
Bengt H

Antal: 5st.

#113 - 6 oktober 2009 16:52
Nu är hösten här och för oss innebär det nya tag i akvariehobbyn.
Mötena har redan startat och nu ger vi oss ut på höstens första aktivitet.
Söndagen den 11:e oktober åker vi över sundet till Öresundsakvariet i Helsingör. http://www.oresundsakvariet.ku.dk/
Som vanligt är alla välkomna att anmäla sig och man behöver inte vara medlem i nvsa.
Inträdet kostar ca. 65 svenska kronor (46dkk) per person.

NÄR: 11 oktober.
INTRÄDE: ca. 65 SEK (46DKK)

Anmälda:

Nina & Eddy
Peter
Lasse
Bengt H
Göran & Anki

Antal: 7st.

[COLOR=Red][B]KOM IGEN NU ZOOPETARE OCH ANMÄL ER :)

[/COLOR][/B]Mvh: NVSA
#114 - 26 oktober 2009 08:23
Söndagen den 15 november är det dags för ett besök på tropikariet i Helsingborg. http://www.tropikariet.com/go/sv/index.php
Som vanligt är alla välkomna även ni som inte är medlemmar i nvsa.

Tid: kl.11.00 den 15/11-09
Plats: Samlas utanför tropikariet
Pris: Vuxen 90kr.
Barn från 3-12 år 45kr.
0-2 år gratis i målsmans sällskap.

Anmälan:

Nina & Eddy + 2barn
Mats

Totalt: 5 pers.

#115 - 5 november 2009 21:20
Söndagen den 15 november är det dags för ett besök på tropikariet i Helsingborg. http://www.tropikariet.com/go/sv/index.php

Barn från 3-12 år 45kr.

Anmälda:

Nina & Eddy + 2barn
Mats
Göran & Anki
Agge & Lasse

Totalt: 9 pers.

#116 - 7 november 2009 09:49

Barn från 3-12 år 45kr.

Anmälda:

Nina & Eddy + 2barn
Mats
Göran & Anki
Agge & Lasse
Peter

Totalt: 10 pers.

#117 - 9 november 2009 07:09

Barn från 3-12 år 45kr.

Anmälda:

Nina & Eddy + 2barn
Mats
Göran & Anki
Agge & Lasse
Peter
Lasse & Bengt H

Totalt: 12 pers.

#118 - 14 november 2009 13:20

Barn från 3-12 år 45kr.

Anmälda:

Nina & Eddy + 2barn
Mats
Göran & Anki
Agge & Lasse +1
Peter
Lasse & Bengt H

Totalt: 13 pers.

#119 - 15 november 2009 14:48
Julbord 2009

Alla är välkomna till NVSA:s julbord den 5/12-09 kl.17.00.
Det kommer bjudas på en enklare julbuffé med läsk/vatten och kaffe.
Vill man ha alkoholhaltiga drycker får man själv stå för det.

Man måste inte vara medlem i NVSA utan det räcker att man är intresserad av akvaristik och vår förening.
Ett ypperligt tillfälle för nya medlemmar eller nyfikna att lära känna oss och vår förening tex.

Anmälan måste vara inne senast den 28/11 och den är bindande. Alltså kommer inte pengar betalas tillbaka vid ev. sjukdomar eller förhinder.
Betalning för icke-medlemmar (100:-/pers.) sker via kontonummer 8214-9, 904984989-7 (ange namn, adr. & telnr) och om man är medlem i NVSA kan man betala på plats (75:-/pers. gäller även sambo/maka/make).

Anmälan kan lämnas i denna tråd.

NÄR: 5 dec. kl.17.00
VAR: Gråmanstorps bygdegård (fråga gärna för vägbeskrivning)
PRIS (bindande): 75:-/pers. för medlemmar
100:-/pers. för icke-medlemmar

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge & Lasse
Mats
Göran & Anki
Bengt H
Lasse H
Bosse & Ingegerd
Peter

Totalt: 12st.

#120 - 15 november 2009 15:06
Finns det tåg i närheten?
#121 - 15 november 2009 15:10
Tåg till Åstorp, sen byte till klippan kanske?
#122 - 15 november 2009 15:13
NIC skrev:
Finns det tåg i närheten?

Nja.. Du kan ta tåget till Klippan sen ska jag personligen köra dig om du behagar dyka upp ;)
Gråmanstorp ligger bara ett par km utanför Klippan :)

(Eddy hälsar att du ska ta bira med om du kommer :d)
#123 - 15 november 2009 15:16
NIC skrev:
Tåg till Åstorp, sen byte till klippan kanske?

Brukar väl gå direkttåg mellan Klippan och HBG men kolla så det inte vänder i Åstorp.. Alla tåg går tyvärr inte till Klippan.
Men som sagt.. Är det bara såna pyttesträckor så kör jag gärna :)
#124 - 15 november 2009 15:27
Sjysst!
Hör av mig närmare snarast!
Eddy- :)
#125 - 16 november 2009 11:13
Lite bilder från tropikariet i Helsingborg

...
#126 - 16 november 2009 11:19
Hajrevet..
#127 - 16 november 2009 11:53
Nice!
#128 - 16 november 2009 13:10
Helt klart sevärt :)
#129 - 17 november 2009 21:05
Julbord 2009

Man måste inte vara medlem i NVSA utan det räcker att man är intresserad av akvaristik och vår förening.
Ett ypperligt tillfälle för nya medlemmar eller nyfikna att lära känna oss och vår förening tex.

Anmälan måste vara inne senast den 28/11 och den är bindande. Alltså kommer inte pengar betalas tillbaka vid ev. sjukdomar eller förhinder.
Betalning för icke-medlemmar (100:-/pers.) sker via kontonummer 8214-9, 904984989-7 (ange namn, adr. & telnr) och om man är medlem i NVSA kan man betala på plats (75:-/pers. gäller även sambo/maka/make).

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge & Lasse
Mats
Göran & Anki
Bengt H
Lasse H
Bosse & Ingegerd
Peter
Zimmergren x2
Marianna

Totalt: 15st.

#130 - 19 november 2009 17:53
Julbord 2009

För att spexa till det lite kommer vi ha en julklappslek och för att den ska funka vill vi att var och en tar med ett paket som är värt ca. 20:-.
Det är en enkel tärningslek som garanterar alla varsitt paket så ingen går hem som förlorare =)

OBS: Ta med paket värde 20:-

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge & Lasse
Mats
Göran & Anki
Bengt H
Lasse H
Bosse & Ingegerd
Peter
Zimmergren x2
Marianna
Inga & Calle
Uffe

Totalt: 18st.

#131 - 23 november 2009 09:33
Julbord 2009

För att spexa till det lite kommer vi ha en julklappslek och för att den ska funka vill vi att var och en tar med ett paket som är värt ca. 20:-.
Det är en enkel tärningslek som garanterar alla varsitt paket så ingen går hem som förlorare =)

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge & Lasse
Mats
Göran & Anki
Bengt H
Lasse H
Bosse & Ingegerd
Peter
Zimmergren x2
Marianna & Karl
Inga & Calle
Uffe
Amy & Bengt

Totalt: 21st.

#132 - 23 november 2009 09:38
NIC skrev:
Sjysst!

Hör av mig närmare snarast!

Eddy- :)

Hur går det? Tänkt klart snart? ;)
Ta med Stene oxå :)
#133 - 23 november 2009 10:06
Nina82 skrev:
Hur går det? Tänkt klart snart? ;)

Ta med Stene oxå :)

Jo fan, jag dyker antagligen upp, ska bara byta bort kvällsjobbet sen hör jag av mig. Vet inte om Stene kan..
#134 - 23 november 2009 10:14
NIC skrev:
Jo fan, jag dyker antagligen upp, ska bara byta bort kvällsjobbet sen hör jag av mig. Vet inte om Stene kan..

Skönt att höra [:-15]
#135 - 23 november 2009 20:10
Julbord 2009

Anmälda:

Nina & Eddy (nvsa)
Agge & Lasse (nvsa)
Mats (nvsa)
Göran & Anki (nvsa)
Bengt H (nvsa)
Lasse H (nvsa)
Bosse & Ingegerd (nvsa)
Peter (nvsa)
Zimmergren x2 (nvsa)
Marianna & Karl
Inga & Calle
Uffe (nvsa)
Amy & Bengt
Petra

Totalt: 22st.

#136 - 27 november 2009 16:38
Julbord 2009

Imorgon är sista dagen att anmäla sig till julbordet gott folk! [:-121]
#137 - 28 november 2009 14:27
Julbord 2009

OBS: Ta med paket värde ca. 20:-

Anmälda:

Nina & Eddy (nvsa)
Agge & Lasse (nvsa)
Mats (nvsa)
Göran & Anki (nvsa)
Bengt H (nvsa)
Lasse H (nvsa)
Bosse & Ingegerd (nvsa)
Peter (nvsa)
Zimmergren x2 (nvsa)
Marianna & Karl
Inga & Calle
Uffe (nvsa)
Amy & Bengt
Petra
NIC (zoopet syd)

Totalt: 23st.

[COLOR=#FF0000]Sista dagen att anmäla sig idag!

[/COLOR]Mvh: NVSA
Bilagor:
#138 - 6 december 2009 14:23
Bilder från julbordet

Börjar med att beklaga bildkvalitén och skyller helt och hållet på Eddy som glömt sätta i batteriet i digitalkameran :D
Mobilkameran fick tjänstgöra ist ;)

Det blev iaf en mycket trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap [:-94]
#139 - 24 januari 2010 20:58
Gott nytt år!

Dåså.. Då drar vi igång igen :) Söndagen den 31jan kl. 16.00 är årets första möte. Alla nyfikna, kaffeglada och såklart pratglada är välkomna ;)

Jag kommer att lägga upp lite förslag på aktiviteter inför våren där auktionen i Malmö i mars såklart finns med.
Vi har även några nya medlemmar som jag ser fram emot att träffa så det ska bli trevligt.
#140 - 30 januari 2010 20:31
Påminner om vårt första möte för i år :)
#141 - 31 januari 2010 06:47
Tänk på att nytt datum för auktionen är 14 mars.

Niclas

www.malmoakvarieforening.se
#142 - 31 januari 2010 07:16
nille skrev:
Tänk på att nytt datum för auktionen är 14 mars.

Niclas

Japp.. Det är noterat och ni kan räkna med att se några av oss även i år ;):d
#143 - 31 januari 2010 19:47
Grovplanering våren 2010

Detta är lite av vad som bestämdes på kvällens möte:

21/2 - (Prel.) Besök hos Kenth´s Zoo Import i Tyringe
28/2 - Månadsmöte hemma hos Mats
14/3 - Auktion i Malmö
28/3 - Årsmöte
April - (Prel.) Besök hos Alf och Anita i Annelöv
25/4 - Månadsmöte med forumkurs
Maj - Loppning och grillning
Maj - Avslutningsmöte

Hösten bjuder ev. på besök på Universeum i Göteborg och någon form av föreläsning bland annat.
#144 - 8 februari 2010 17:57
Anmälan till Kenth´s Zoo Import i Tyringe

Jaha, då har jag äntligen fått kontakt med Kenth´s Zoo Import i Tyringe och han var villig att ta emot oss för ett besök den 21 februari.
Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovad honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna ;)
Man behöver inte vara medlem i nvsa för att anmäla sig så är ni sugna på att hänga på så tveka inte :)

Kenth har en hel del Tropheus som han odlar men även en hel del annat så det ska bli intressant.
Här finns en intressant artikel: http://www.ciklider.se/artiklar/kl_kenth_tyringe.shtml

Tid: 21 februari kl. 9.30
Samlingsplats: Forsmöllans rastplats (strax söder om Klippan)

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)

Totalt: 3pers.

#145 - 8 februari 2010 18:14
Nina82 skrev:

14/3 - Auktion i Malmö

28/3 - Årsmöte

Maj - Avslutningsmöte

Hösten bjuder ev. på besök på Universeum i Göteborg och någon form av föreläsning bland annat.

Härligt Shema ni har fått till det med:)
#146 - 8 februari 2010 18:24
Härligt Shema ni har fått till det med:)

Tack, tack... Försöker hitta på nåt intressant varje månad, och till hösten planerar vi stort med resa till göteborg med övernattning och hela kittet. Sen får vi se om det blir mer än planer eller det stannar där ;)

Vi har haft så smått på tal om auktion oxå men tycker det får vänta ytterligare lite tills vi växt lite till :) Man vill ju inte floppa på den fronten precis [:o]
Men även det kommer så småningom :D
#147 - 8 februari 2010 18:24
Nina82 skrev:
Jaha, då har jag äntligen fått kontakt med Kenth´s Zoo Import i Tyringe och han var villig att ta emot oss för ett besök den 21 februari.

Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovad honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna ;)

Man behöver inte vara medlem i nvsa för att anmäla sig så är ni sugna på att hänga på så tveka inte :)

Kenth har en hel del Tropheus som han odlar men även en hel del annat så det ska bli intressant.

Här finns en intressant artikel: http://www.ciklider.se/artiklar/kl_kenth_tyringe.shtml

Anmälda:

Nina (nvsa)

Mats (nvsa)

Bengt Lantz (nvsa)

Totalt: 3pers.

Jag hänger nog på detta,ska bara ordna med barnpass då tantan jobbar så tag med mig så länge på listan:)
#148 - 8 februari 2010 18:26
Jag hänger nog på detta,ska bara ordna med barnpass då tantan jobbar så tag med mig så länge på listan:)

Härligt Patrik!
Skriver dig på listan strax, ska lägga barn nu :p
#149 - 8 februari 2010 19:21
Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovade honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna ;)

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)
Patrik Steen (zoopet)
Frank & Pia (nvsa) möter upp på plats

Totalt: 6 pers.

#150 - 8 februari 2010 19:30
Vad är loppning för något?
Bilagor:
#151 - 8 februari 2010 19:46
eriahl skrev:
:confused:vet du inte Loppning av kläder:d
Bilagor:
#152 - 8 februari 2010 19:47
eriahl skrev:

Letar levandefoder i dammar eller liknande. Brukar håva upp cyklops bla. om jag inte är helt ute och cyklar.
Har personligen ingen aning om vad jag håvar upp utan förlitar mig på att den äldre mer erfarna generationen vet :p
#153 - 8 februari 2010 19:49
Nina82 skrev:

14/3 - Auktion i Malmö

28/3 - Årsmöte

Maj - Avslutningsmöte

Verkar vara ett riktigt bra schema ni fått ihop! Vi ses den 14 mars!
#154 - 8 februari 2010 19:56
Verkar vara ett riktigt bra schema ni fått ihop! Vi ses den 14 mars!

Tackar.. Japp vi ses. Missar inte det ju :p
#155 - 8 februari 2010 20:07
Jahapp då vet man.
Men loppning i kläder lät inte trevligt
#156 - 10 februari 2010 21:17
Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovade honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna ;)

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)
Patrik Steen (zoopet)
Frank & Pia (nvsa) möter upp på plats
Anki & Göran [SIZE=1](alias Bluesman) [/SIZE](nvsa)

Totalt: 8 pers.

#157 - 12 februari 2010 07:58

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)
Patrik Steen (zoopet/MAF)
Frank & Pia (nvsa) ,möter upp på plats
NIC (zoopet/MAF) ,preliminärt
Agge (nvsa) ,preliminärt

#158 - 13 februari 2010 23:02
Tycker ni ska passa på att besöka Tropikstallet i Tyringe,när ni ska besöka Kent.
Det är bara typ en kilometer mellan butikerna.

En väldigt udda,men ytterst charmigt zoobutik/kennel som är väl värd ett besök.

Niclas

#159 - 14 februari 2010 08:00
nille skrev:
Tycker ni ska passa på att besöka Tropikstallet i Tyringe,när ni ska besöka Kent.

Det är bara typ en kilometer mellan butikerna.

En väldigt udda,men ytterst charmigt zoobutik/kennel som är väl värd ett besök.

Niclas

Vi pratat lite om att vi ev. ska köra inom någon butik efteråt och tropic stallet har varit på tal men när vi var där förra året så var fiskfronten ganska öde.
Däremot var det en hel del tillbehör och foder.
Kanske värt ett andra besök dock när man är i krokarna.
Det var många av våra medlemmar som missade förra besöket så det är ju ingen dum idé faktiskt.

Tack för påminnelsen :)
#160 - 15 februari 2010 14:05
Beklagar men "egetforum.se" har beslutat att radera nvsa:s forum så vill ni något eller har frågor går det bra att ställa dem här tills vi hittat ett annat alternativ.
Jag kan även nås på mail: [email]nina.sverige@gmail.com[/email]
#161 - 16 februari 2010 16:33

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)
Agge (nvsa) ,preliminärt
fishfish (zoopet) ,möter upp på plats

Totalt: 11 pers.

#162 - 16 februari 2010 18:17
Om jag kan ordna barnpass så kommer jag annars så löser det sig det ändå,men vilken tid ska vi vara i Tyringe?och sen behöver jag en adress som jag kan slå in på GPS-en,tror att nic kommer till mig innan i så fall åker han med mig.
#163 - 16 februari 2010 19:01
Låter bra.
Adressen till Kenth är: MJÖLKALÅNGA 2562, 28291 TYRINGE och vi kommer vara där ca. 10.00.
#164 - 16 februari 2010 19:20
Nina82 skrev:
Låter bra.

Adressen till Kenth är: MJÖLKALÅNGA 2562, 28291 TYRINGE och vi kommer vara där ca. 10.00.
Märker redan nu att du bör nog skicka mobilnr på PM till mig:d
#165 - 16 februari 2010 19:39
Märker redan nu att du bör nog skicka mobilnr på PM till mig:d

Vadå.. Är det lite tidigt för dig och Nicken en söndagmorgon :d:p
#166 - 17 februari 2010 05:28
Nina82 skrev:
Vadå.. Är det lite tidigt för dig och Nicken en söndagmorgon :d:p
Inte dock för mig med Jaromir Jagr är det för tidigt för;)vet inte riktigt om man kan slå in den där runskriften med nr i Gpsen bara,i så fall återkommer jag i krokarna:D
#167 - 17 februari 2010 06:55
Inte dock för mig med Jaromir Jagr är det för tidigt för;)vet inte riktigt om man kan slå in den där runskriften med nr i Gpsen bara,i så fall återkommer jag i krokarna:D

Men du hittar väl till Forsmöllans rastplats om inte annat [:o]
Sen finns det ganska fina kartor med vägbeskrivning att skriva ut från nätet, för oss som inte har GPS :d.. Funkar kanske för dig med ;):p
#168 - 17 februari 2010 09:36
Nina82 skrev:
Men du hittar väl till Forsmöllans rastplats om inte annat [:o]

Sen finns det ganska fina kartor med vägbeskrivning att skriva ut från nätet, för oss som inte har GPS :d.. Funkar kanske för dig med ;):p
Det är en omväg,jag kör 23 rätt upp direkt:)
#169 - 17 februari 2010 12:05

Om intresse finns kommer de som vill bege sig till Tropic Stallet efter besöket hos Kenth http://www.tropicstallet.com/

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)
Anki & Göran [SIZE=1](alias Bluesman)[/SIZE] (nvsa)
Agge (nvsa) ,preliminärt
Uffe (nvsa)

#170 - 19 februari 2010 15:53
Ser inte ut som jag kan hänga på till Tyringe,då jag inte har lyckas ordna barnpassning jag hade hoppas att det skulle ordna sig men jag gick helt åt skogen som vanligt...som det ser ut nu så går det inte men mycket kan hända tills Söndag så jag jagar vidare..
#171 - 19 februari 2010 16:05
Ser inte ut som jag kan hänga på till Tyringe,då jag inte har lyckas ordna barnpassning jag hade hoppas att det skulle ordna sig men jag gick helt åt skogen som vanligt...som det ser ut nu så går det inte men mycket kan hända tills Söndag så jag jagar vidare..

Hoppas det ordnar upp sig [:o]
Annars får du väl ta med barnen ;)
#172 - 19 februari 2010 16:14
Nina82 skrev:
Hoppas det ordnar upp sig [:o]

Annars får du väl ta med barnen ;)
Som alltid annars,kan ju vara skönt för en gångs skull att slippa dem;)men ni är alltid välkomma till Metropolen Röinge efteråt om ni har tid och lust på en kopp Kaffe:)
#173 - 19 februari 2010 17:00
Som alltid annars,kan ju vara skönt för en gångs skull att slippa dem;)men ni är alltid välkomma till Metropolen Röinge efteråt om ni har tid och lust på en kopp Kaffe:)

Låter trevligt men vi kommer nog besöka tropik stallet efteråt :)
#174 - 20 februari 2010 18:48
[COLOR=#ff0000]Imorgon gäller det gott folk! Så här ser anmälningslistan ut efter lite sista minuten ändringar..[/COLOR]

Om intresse finns kommer de som vill bege sig till Tropic Stallet efter besöket hos Kenth http://www.tropicstallet.com/

Anmälda:

Nina (nvsa)
Mats (nvsa)
Bengt Lantz (nvsa)
Anki & Göran (nvsa)
Agge (nvsa) ,preliminärt
Uffe (nvsa)

#175 - 20 februari 2010 19:57
Hoppas ni kommer fram på vägarna dit..var på väg till Lund nu fick vända hem igen på grund av att man inte såg var man körde..men det ska vara bättre tills imorgon skulle jag tro.
#176 - 20 februari 2010 20:14
Hoppas ni kommer fram på vägarna dit..var på väg till Lund nu fick vända hem igen på grund av att man inte såg var man körde..men det ska vara bättre tills imorgon skulle jag tro.

Jo.. Jag hoppas det lugnat sig och att vägarna är plogade tills vi ska iväg [:o]

Annars har min far en snöskoter ;):p
Min far är norrman och snöskotern lämnade han icke efter sig när vi flyttade hit så den hänger med fortfarande :D
#177 - 21 februari 2010 20:55
Dagen bjöd på en trevlig utflykt med lagom mycket snö ;) och trevligt sällskap.
Kenth var en mycket trevlig man med mycket kunskap och fina fiskar :)
Han pratade även varmt om tysklandresan till hösten och tyckte vi skulle hänga på. Vi får se hur det blir med den biten även om jag är fullt övertygad om att det skulle bli mycket trevligt :D
Tyvärr vill inte plånboken alltid som jag vill [:o]
Efter besöket hos Kenth och en god hamburgare på Ivars i Tyringe körde vi inom Tropic Stallet och där måste jag säga att det hänt en del sedan sist jag var där. Mycket fräscht och trevligt med fina friska fiskar.
Köpte tre guppys (oväntat ;) )
Färger på guppy som jag sällan eller aldrig sett innan så jag är nöjd :)
Hanen har varit på varenda hona i hela karet nu under kvällen så nog verkar även han nöjd :p
#178 - 21 februari 2010 20:57
Malmö Akvarieförening anordnar sin årliga storauktion söndagen den 14 mars vilket vi inte vill missa.
Detta året kommer auktionen hålla till i fd. Prästgården intill Fosie kyrka. Lokalen används numer som scoutgård och adressen är Lindängsvägen 2.
Inlämning av gods sker 9.30-11.30 och auktionen börjar 12.00 och varar sen hela eftermiddagen.
Jag återkommer med mer info angående föranmälan av gods när det närmar sig.

Samlingsplats: ABF:s parkering i Åstorp
Tid: kl. 9.00 den 14 mars
Inträde: 20:-

Anmälda:

Nina & Eddy

Antal: 2 pers.

#179 - 22 februari 2010 15:06
Nina82 skrev:
Dagen bjöd på en trevlig utflykt med lagom mycket snö ;) och trevligt sällskap.

Kenth var en mycket trevlig man med mycket kunskap och fina fiskar :)

Han pratade även varmt om tysklandresan till hösten och tyckte vi skulle hänga på. Vi får se hur det blir med den biten även om jag är fullt övertygad om att det skulle bli mycket trevligt :D

Tyvärr vill inte plånboken alltid som jag vill [:o]

Efter besöket hos Kenth och en god hamburgare på Ivars i Tyringe körde vi inom Tropic Stallet och där måste jag säga att det hänt en del sedan sist jag var där. Mycket fräscht och trevligt med fina friska fiskar.

Köpte tre guppys (oväntat ;) )

Färger på guppy som jag sällan eller aldrig sett innan så jag är nöjd :)

Hanen har varit på varenda hona i hela karet nu under kvällen så nog verkar även han nöjd :p

Jag tackar för att jag fick följa med trots att jag inte är fullvärdig medlem [:o] . Det var trevligt att ses och jag fick svar på en hel del frågor... Kul att du gillade Tropik Stallet.
#180 - 22 februari 2010 15:35
Var ligger detta Tropik Stallet det är väl inte det som ligger granne med Förmedlingcentralen?
#181 - 22 februari 2010 15:37
fishfish skrev:
Jag tackar för att jag fick följa med trots att jag inte är fullvärdig medlem [:o] . Det var trevligt att ses och jag fick svar på en hel del frågor... Kul att du gillade Tropik Stallet.

Det var trevligt att träffas och ser fram emot nästa träff :)
Nu brukar vi inte ta så hårt på vilka som kommer på våra träffar utan tycker bara det är trevligt med lite nytt folk, vare sig det är bara för den gången eller det är blivande medlemmar :D

På söndag är det månadsmöte och som du vet kommer vi vara hemma hos Mats så är du intresserad av hans adress kan jag PM:a det. Om du inte riktigt känner dig hemma i Klippan kan vi bestämma något ställe så hämtar vi upp dig. Helt upp till dig ;):)
Om du tänkt komma vill säga :p
#182 - 22 februari 2010 15:40
Var ligger detta Tropik Stallet det är väl inte det som ligger granne med Förmedlingcentralen?

Nej, nej...
Detta ligger i en lada uppe i skogarna i Öraholma :D
Om du fortsätter förbi Tyringe står det zoobutik (eller liknande) tillsammans med en skylt, Öraholma, på vänster sida.
Sen är det skyltat hela vägen fram. Värt ett besök :)
#183 - 22 februari 2010 15:43
Nina82 skrev:
Nej, nej...

Detta ligger i en lada uppe i skogarna i Öraholma :D

Om du fortsätter förbi Tyringe står det zoobutik (eller liknande) tillsammans med en skylt, Öraholma, på vänster sida.

Sen är det skyltat hela vägen fram. Värt ett besök :)
Fortsätter mot vad?Finja-perstorp?

Jag kommer ifrån Is-stadion hållet så kommer jag till en liten rondell vänster kommer jag till Förmedlingcentralen om jag tar till höger kommer jag till Finja
#184 - 22 februari 2010 15:51
Fortsätter mot vad?Finja-perstorp?

Jag kommer ifrån Is-stadion hållet så kommer jag till en liten rondell vänster kommer jag till Förmedlingcentralen om jag tar till höger kommer jag till Finja

Nu vet jag inte exakt var du kommer ifrån men om du tänker dig ur min färdväg :D
Jag kommer från Perstorp och kör genom Tyringe. Strax efter Tyringe på vänstersidan står där först en skylt "Öraholma" sen strax efter kommer en till och den andra ska du ta. Där står även djurbutik eller liknande undertill.
Finja ligger strax efter Öraholma (ur mitt håll) så du är iaf i närheten ;):p
#185 - 22 februari 2010 15:59
Nina82 skrev:
Nu vet jag inte exakt var du kommer ifrån men om du tänker dig ur min färdväg :D

Jag kommer från Perstorp och kör genom Tyringe. Strax efter Tyringe på vänstersidan står där först en skylt "Öraholma" sen strax efter kommer en till och den andra ska du ta. Där står även djurbutik eller liknande undertill.

Finja ligger strax efter Öraholma (ur mitt håll) så du är iaf i närheten ;):p
Ok då är jag med:)
#186 - 23 februari 2010 21:37
Malmö Akvarieförening anordnar sin årliga storauktion söndagen den 14 mars vilket vi inte vill missa.
Detta året kommer auktionen hålla till i fd. Prästgården intill Fosie kyrka. Lokalen används numer som scoutgård och adressen är Lindängsvägen 2.
Inlämning av gods sker 9.30-11.30 och auktionen börjar 12.00 och varar sen hela eftermiddagen.

Anmälda:

Nina & Eddy
Bengt Åström

Antal: 3 pers.

#187 - 25 februari 2010 15:40

Anmälda:

Nina & Eddy
Bengt Åström
Frank & Pia ,möter upp på plats

Antal: 5 pers.

#188 - 1 mars 2010 08:01
Auktion

Anmälda:

Nina & Eddy
Bengt Åström

Antal: 5 pers.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Årsmöte
Söndagen den 28 mars har vi årsmöte i ABF:s lokaler i Åstorp kl. 16.00. Styrelsens medlemmar träffas 15.30.
Eftersom föreningen bjuder på smörgåstårta kommer vi i år ha en anmälan till årsmötet som senast ska vara inne 20 mars.

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge
Mats
Frank & Pia
Lasse
Bengt H
Bengt L

#189 - 1 mars 2010 21:19
Auktion

Anmälda:

Nina & Eddy
Bengt Åström
Kajsa ,möter upp på plats

Antal: 6 pers.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Årsmöte
Söndagen den 28 mars har vi årsmöte i ABF:s lokaler i Åstorp kl. 16.00. Styrelsens medlemmar träffas 15.30.
Eftersom föreningen bjuder på smörgåstårta kommer vi i år ha en anmälan till årsmötet som senast ska vara inne 20 mars.

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge
Mats
Frank & Pia
Lasse
Bengt H
Bengt L

#190 - 5 mars 2010 07:45
Jasså måste man kolla här också... ;)
#191 - 5 mars 2010 07:47
NVSA23 skrev:
Jasså måste man kolla här också... ;)

Hahaha... Du måste inte Frank :d
Skriver ungefär samma här som i nvsa:s forum ;)
#192 - 5 mars 2010 07:56
Bilder från Kenth´s Zoo Import i Tyringe och månadsmötet hos Mats.

Tänkte testa göra såhär eftersom jag inte har bilderna liggande på denna datorn. Hoppas det funkar [:o]
http://www.facebook.com/album.php?aid=47790&id=1558952981&l=86f5a9b860
#193 - 5 mars 2010 09:04
fishfish skrev:

Tror nog alla gillade den utflykten, trotts vädret... vi var ju hyfsat kalla efter vår lilla pratstund...;)
#194 - 5 mars 2010 09:07
Nina82 skrev:
Tänkte testa göra såhär eftersom jag inte har bilderna liggande på denna datorn. Hoppas det funkar [:o]

http://www.facebook.com/album.php?aid=47790&id=1558952981&l=86f5a9b860

Inte dumt alls... första bilderna jag sett därifrån...:)
Har inte tittat på frugans bilder...än...:)
#195 - 5 mars 2010 09:17
NVSA23 skrev:
Inte dumt alls... första bilderna jag sett därifrån...:)

Har inte tittat på frugans bilder...än...:)

Bra. Då vet jag att det funkar att göra på det viset :d
#196 - 5 mars 2010 18:29
Auktionen i Malmö

Så nu har föranmälan för auktionsgods öppnat.

Anmälan görs på www.malmoakvarieforening.se
Där kan man även se de anmälda godsen.

Niclas
#197 - 5 mars 2010 19:13
nille skrev:
Så nu har föranmälan för auktionsgods öppnat.

Anmälan görs på www.malmoakvarieforening.se

Där kan man även se de anmälda godsen.

Niclas

Tack för det!
Informerade våra medlemmar på nvsa:s forum igårkväll så jag hoppas ni får in nåt från oss med :)
Själv har jag tyvärr inte så mycket att komma med iår så det blir till att bjuda desto mer ist. :p
#198 - 15 mars 2010 11:13
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge
Mats
Frank & Pia
Lasse
Bengt H
Bengt L
Bengt Åström

Alf och Anita i Annelöv

Söndagen den 11 april åker vi hem till Alf och Anita i Annelöv.
Alf och Anita odlar framförallt Killi men har även en del ciklider mm. så detta kommer bli ett intressant besök.
En del fiskar kommer finnas till försäljning för de som är intresserade av att få hem lite fina fiskar.
Mer info om Alf och Anita: http://www.alfanita.se/alfanita_se_old/svenska.htm
Medlemskap är inget krav på våra aktiviteter.

Tid: 11 april kl. 13.15
Samlingsplats: Kyrkans parkering i Kågeröd
Sista anmälningsdag: 9 april
(eftersom värdparet bjuder på fika)

Anmälda:

Nina och Eddy
Bengt Åström

Totalt: 3 pers.

#199 - 17 mars 2010 14:04
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge
Mats
Frank & Pia
Lasse
Bengt H
Bengt L
Bengt Åström

Alf och Anita i Annelöv

Alf och Anita odlar framförallt Killi men har även en del ciklider mm. så detta kommer bli ett intressant besök.
En del fiskar kommer finnas till försäljning för de som är intresserade av att få hem lite fina fiskar.

Anmälda:

Nina och Eddy
Bengt Åström
Kajsa (fishfish)

Totalt: 4 pers.

#200 - 17 mars 2010 15:48
Ska bli trevligt
#201 - 18 mars 2010 08:30
Nina82 skrev:
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy

Agge

Mats

Frank & Pia

Lasse

Bengt H

Bengt L

Bengt Åström

Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Nina och Eddy

Bengt Åström

Kajsa (fishfish)

Totalt: 4 pers.

Skriv upp mig ev. på Alf å Anita listan.
#202 - 18 mars 2010 09:19
Skriv också mig upp på Alf/Anita listen, så kan jag plucke upp NIC, och tag honom med.
#203 - 18 mars 2010 09:24
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge
Mats
Frank & Pia
Lasse
Bengt H
Bengt L
Bengt Åström

Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

[SIZE=1]( NVSA: )[/SIZE]
Nina och Eddy (Ahlqvist)
Bengt Åström
Kajsa (fishfish)

[SIZE=1]( Zoopet: )[/SIZE]
NIC
lilleulv

Totalt: 6 pers.

#204 - 18 mars 2010 09:49
Ska kolla upp om tantan jobbar...Om inte skall jag skrivas upp ska höra om Matnil på Zoopet gör mig sällskap i sådant fall.
#205 - 18 mars 2010 16:30
Då har man samtalat med min Hustru och hon är ledig denna dag,så skriv upp mig Nina angående besöket hos Alf och Anita
Bilagor:
#206 - 18 mars 2010 16:40
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy
Agge
Mats
Frank & Pia
Lasse
Bengt H
Bengt L
Bengt Åström

Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Nina och Eddy (Ahlqvist)
Bengt Åström
Kajsa (fishfish)

NIC
lilleulv
Patrik Steen

Totalt: 7 pers.

#207 - 21 mars 2010 21:22
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy (Nina82 & Ahlqvist)
Agge
Mats
Frank & Pia (NVSA23)
Lasse
Bengt Hagerman
Bengt Lantz
Bengt Åström
Steen
Kajsa (fishfish)

Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Nina och Eddy (Nina82 & Ahlqvist)
Bengt Åström
Kajsa (fishfish)
Agge
Göran & Anki (Bluesman)

NIC
lilleulv
Patrik Steen

#208 - 26 mars 2010 21:39
Årsmöte

Anmälda:

Nina & Eddy (Nina82 & Ahlqvist)
Agge
Mats
Frank & Pia (NVSA23)
Lasse
Bengt Hagerman
Bengt Lantz
Bengt Åström
Steen
Kajsa (fishfish)

Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Bengt Åström
Kajsa (fishfish)
Agge
Göran & Anki (Bluesman)
Frank och Pia (NVSA23)
Mats

NIC
lilleulv
Patrik Steen

#209 - 29 mars 2010 08:53
Planering resten av året 2010

Nu när årsmötet är avklarat och versamhetsplaneringen godkänd lägger jag ut ett litet smakprov på vad som kommer hända framöver :)

11 april - Alf och Anita i Annelöv
25 april - Månadsmöte med forumkurs
23 maj - Terminsavslutning med loppning & grillning hemma hos Bengt Åström
?? juni - Utflykt till Danmarks akvarium i Köpenhamn
29 augusti - Månadsmöte
?? (12) september - Ev. besök hos Corydorasodlaren i Malmö (Scan Aqua)
26 september - Månadsmöte
?? (10) oktober - Auktion
31 oktober - Månadsmöte
?? november - Aktivitet/Utflykt ej klart vad/vilken
?? (21) - Månadsmöte
?? december - Terminsavslutning med Julbord

Som ni märker står många datum tomma men exakta datum kommer bestämmas efterhand eftersom det är svårt att spika datum så långt i förväg.
Om någon har tips på framtida aktiviteter får ni mer än gärna tipsa för min fantasi är begränsad även om jag brukar kunna luska ut något till slut ;):p

#210 - 2 april 2010 07:29
Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Bengt Åström
Kajsa (fishfish)
Agge
Göran & Anki (Bluesman)
Frank och Pia (NVSA23)
Mats

NIC
lilleulv

#211 - 2 april 2010 09:03
Vart tog Steene vägen?
#212 - 2 april 2010 09:03
lilleulv skrev:
Vart tog Steene vägen?

???
#213 - 2 april 2010 09:08
Stene har fått utegångsförbud den dagen eftersom det är bröllopsdag ;) :p
#214 - 2 april 2010 19:00
Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Bengt Åström
Kajsa (fishfish)
Agge
Göran & Anki (Bluesman)
Frank och Pia (NVSA23)
Mats
Zimmergren

NIC
lilleulv

#215 - 3 april 2010 07:18
lilleulv skrev:
Vart tog Steene vägen?
Jag kommer att tiilbringa min Lördag i Köpenhamn och kommer hem på Söndag senare på Kvällen
#216 - 5 april 2010 13:49
Måste tyvärr avboka min plats till detta evenemang..
Har fått nytt schema och jobbar naturligtvis denna söndagen..[:(!]
#217 - 5 april 2010 15:11
Det var ju tråkigt att du måste knega, när vi andra är på utflykt...!
#218 - 5 april 2010 16:27
Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Bengt Åström [SIZE=1],möter upp på plats[/SIZE]
Kajsa (fishfish)
Agge och Jenny [SIZE=1],möter ev. upp på plats[/SIZE]
Göran & Anki (Bluesman)
Frank och Pia (NVSA23)
Mats
Zimmergren [SIZE=1],möter upp på plats[/SIZE]

lilleulv

#219 - 5 april 2010 16:31
lilleulv skrev:
Skriv också mig upp på Alf/Anita listen, så kan jag plucke upp NIC, och tag honom med.

Är du fortfarande med Tonny? Har ju blivit en del avhopp men även om det just nu ser ut att vara bara du här från zoopet så är du självklart varmt välkommen :)
Kommer du möta upp oss hemma hos Alf och Anita i så fall? Blir ju liten omväg för dig att möta upp i Kågeröd.
#220 - 5 april 2010 18:08
Grattis

Jag kommer att tiilbringa min Lördag i Köpenhamn och kommer hem på Söndag senare på Kvällen

GRATTIS på dagen till Er båda
#221 - 5 april 2010 18:11
Alf o. Anita

Nina82 skrev:
Är du fortfarande med Tonny? Har ju blivit en del avhopp men även om det just nu ser ut att vara bara du här från zoopet så är du självklart varmt välkommen :)

Kommer du möta upp oss hemma hos Alf och Anita i så fall? Blir ju liten omväg för dig att möta upp i Kågeröd.

Javisst är jag fortfarande med. Är faktisk blivit inviterat av Alf på auktionen. Jag har också tänkt på det med Kågeröd. Jag må se att hitta Adressen till Alf o. Anita, och se om min lila stifinder - kallet Viola - kan hitta adressen, men jag hör av mig. Kommer väll så utan Nick.
#222 - 5 april 2010 18:35
lilleulv skrev:
Javisst är jag fortfarande med. Är faktisk blivit inviterat av Alf på auktionen. Jag har också tänkt på det med Kågeröd. Jag må se att hitta Adressen till Alf o. Anita, och se om min lila stifinder - kallet Viola - kan hitta adressen, men jag hör av mig. Kommer väll så utan Nick.

Härligt..:)
Försökte hitta adressen men hittade den icke, men ska maila Anita på fredag/lördag så får väl fråga efter den då om jag inte hittar den [:o]
#223 - 6 april 2010 07:32
besök Alf o. Anita

Nina82 skrev:
Härligt..:)

Försökte hitta adressen men hittade den icke, men ska maila Anita på fredag/lördag så får väl fråga efter den då om jag inte hittar den [:o]

Fick svar från Alf: Solhällsvägen 32, 261 99 Annelöv.
Jag tar mig själv fram, men vilken tid är avtalat?
#224 - 6 april 2010 18:23
lilleulv skrev:

Ah.. Tack :)
Vi planerar att vara på plats ca. 14.00
#225 - 6 april 2010 19:20
Alf och Anita i Annelöv

Anmälda:

Kajsa (fishfish)
Göran & Anki (Bluesman)
Frank och Pia (NVSA23)
Mats

lilleulv [SIZE=1],möter upp på plats[/SIZE]

#226 - 7 april 2010 06:48
lilleulv skrev:

Anita har mailat mig eftersom hon läst att några har tider att passa efter mötet och får lite stressigt med tiden vi avtalat (14.00).
Nu erbjuder hon att ändra tiden till 13.00 om det passar oss bättre.
Är det okej för dig att ändra tiden?

Kan tillägga att starttiden isf. är 13.00 och framåt så om man inte kunde komma just 13.00 gick det bra att droppa in senare om man vill.
#227 - 7 april 2010 10:38
alf o anita

Nina82 skrev:

Anita har mailat mig eftersom hon läst att några har tider att passa efter mötet och får lite stressigt med tiden vi avtalat (14.00).

Nu erbjuder hon att ändra tiden till 13.00 om det passar oss bättre.

Är det okej för dig att ändra tiden?

Kan tillägga att starttiden isf. är 13.00 och framåt så om man inte kunde komma just 13.00 gick det bra att droppa in senare om man vill.

Är OK för min del
#228 - 7 april 2010 11:05
lilleulv skrev:
Är OK för min del

Okej, bra. Lutar åt att det blir 13.00 då för det verkar funka för de flesta i föreningen oxå ;)
#229 - 9 april 2010 08:09
Alf och Anita i Annelöv

Tid: 11 april kl. 12.15

Anmälda:

Kajsa (fishfish)
Göran & Anki (Bluesman)
Frank och Pia (NVSA23)
Mats

lilleulv [SIZE=1],möter upp på plats[/SIZE]

[COLOR=#FF0040]Observera: SISTA ANMÄLNINGSDAG IDAG[/COLOR]
#230 - 11 april 2010 20:01
Tackar Alf och Anita så hjärtligt för idag. Det var ett mycket givande möte med mycket intressant att titta på. Och jag måste medge att Killi är mycket fascinerande fiskar och kanske får man för sig att testa på lite mer av det i framtiden ;)
För min del blev det 9st. Lacustricola pumilus "Burundi" till mitt Tanganyika-kar :)
#231 - 11 april 2010 20:17
Jo det blev ju en mycket trevlig utflykt.....och väldigt spännande att få se så många olika killis. Ett stort tack till värdparet för att de tog så väl hand om oss.

/ Göran
#232 - 11 april 2010 20:24
Synd att man missade detta spektakel!
Hoppas ni hade trevligt!
#233 - 12 april 2010 09:56
alf o.anita

Bluesman skrev:
Jo det blev ju en mycket trevlig utflykt.....och väldigt spännande att få se så många olika killis. Ett stort tack till värdparet för att de tog så väl hand om oss.

/ Göran

Stämmer helt med ovanstående. Tack till Anita och Alf och till NVSA för några fina timer.
#234 - 17 april 2010 21:09
Loppning/grillning

Alla är välkomna till Bengt Åström ("Situla") den 23 maj för lite loppning och grillning.
Herr Åström har haft som projekt hela våren att renovera källaren och anpassa till akvariekällare (projekt-tråd) med ett antal akvarium och förhoppningsvis har han lite att visa oss så dagen börjar med en liten guidad vandring i Åströms källare :D
När vi känner oss klara där beger vi oss ut till något ställe i närheten som Åström har fått i uppgift att kolla upp så det blir väl en överraskning var vi hamnar ;) . Förhoppningsvis kan vi håva upp lite levandefoder till våra fiskar åtminstone och om det visar sig vara tomt på "loppor" så nöjer vi oss med att ha trevligt och grilla lite :)
Föreningen bjuder nvsa-medlemmarna på korv med bröd + dricka så om ni inte är medlemmar får ni gärna ta med egen korv + dricka.

Tid: 23/5 kl. 11.00
Plats: Hjärnarpsvägen 56 i Hjärnarp
Sista anmälan: 21 maj

Glöm inte ta med finmaskig håv med långt skaft och spann.. Om du inte äger en håv går det bra att låna på plats.

Anmälda:

B. Åström
S. Zimmergren
Pia och Frank (NVSA23)
Göran och Anki (Bluesman)

Totalt 8 pers.

#235 - 25 april 2010 19:35
Loppning/grillning

Alla är välkomna till Bengt Åström ("Situla") den 23 maj för lite loppning och grillning.
Herr Åström har haft som projekt hela våren att renovera källaren och anpassa till akvariekällare (projekt-tråd) med ett antal akvarium och förhoppningsvis har han lite att visa oss så dagen börjar med en liten guidad vandring i Åströms källare :D
När vi känner oss klara där beger vi oss ut till något ställe i närheten som Åström har fått i uppgift att kolla upp så det blir väl en överraskning var vi hamnar ;) . Förhoppningsvis kan vi håva upp lite levandefoder till våra fiskar åtminstone och om det visar sig vara tomt på "loppor" så nöjer vi oss med att ha trevligt och grilla lite :)
Föreningen bjuder nvsa-medlemmarna på korv med bröd + dricka så om ni inte är medlemmar får ni gärna ta med egen korv + dricka.

Glöm inte ta med finmaskig håv med långt skaft och spann.. Om du inte äger en håv går det bra att låna på plats.

Anmälda:

B. Åström
S. Zimmergren
Pia och Frank (NVSA23)
Mats

Totalt 9 pers.

#236 - 1 maj 2010 06:41
Loppning/grillning

Anmälda:

B. Åström
S. Zimmergren
Pia och Frank (NVSA23)
Mats
Agge

Totalt 10 pers.

#237 - 7 maj 2010 08:20
Kanske lite sent, men jag tackar också för utflykten till Alf & Anita, det var väldigt intressant...
Killis är ju helt olika andra akvariefiskar och deras levnadssätt är ju helt tokigt...ha,ha.
Kanske man nån gång tar modet till sig och testar... Har ju redan flera experter i föreningen...;)
#238 - 24 maj 2010 18:53
Danmarks Akvarium

Nu är sommaren snart här och sommaruppehåll för NVSA, men på forumet lever livet vidare så en sommarutflykt är inplanerad.
Lördagen den 12 juni blir det ett besök hos Danmarks Akvarium i Köpenhamn http://www.danmarksakvarium.dk/
Inträdet kostar 100 danska kronor per person. (55:- för barn tom. 11år, barn under 3år gratis)
Vi kommer samlas på Knutpunkten i Helsingborg vid färjorna kl. 10.00 för att åka färjan över sundet och sedan fortsätta med tåg.
Som vanligt är alla välkomna att anmäla sig och man behöver inte vara medlem i NVSA.

NÄR: 12 juni.
INTRÄDE: 100 dkk.

Anmälda:

Frank och Pia (NVSA23)
Åström
Zimmergren

Totalt 4 pers.

Annons