NutriSI har möglat - AKUT SVAR

#1 - 9 maj 2010 18:19
Köpte en ny dos PMDD för ett tag sedan och valde att ha NutriSI i två flaskor för hade bara två stora PET flaskor så NutriSIn delade jag upp i två mindre flaskor. Den ena har nu möglat på en vecka.
Varför ?
Och den kan jag väl inte använ da längre.
Den andra flaskan är helt normal, men det är också den flaskan jag inte använt av. Den flaskan som är med möggel är den jag började använda.
Hur gör jag för att den normala flaskan inte ska börja mögla också ?
#2 - 9 maj 2010 18:37
Om det gick så fort så har det har sannolikt med otillräcklig rengöring av flaskan innan du hällde i Nutrisin att göra.
#3 - 9 maj 2010 18:39
Oki ska genast hälla ut de möggliga och rengöra flaskan och hälla över det gamla i den så att de inte mögglar också.
#4 - 9 maj 2010 18:43
Jag hade i och för sig NutriSI i den förra gången också och då blev de intre så.
#5 - 9 maj 2010 19:06
Mathce skrev:
Jag hade i och för sig NutriSI i den förra gången också och då blev de intre så.

Det är utfällningar...ser äckligt ut men inte farligt.
Utfällningar kommer (som redan nämnts) pga otillräcklig rengöring av flaskan/vattnet.
Sila bort det med en tesil eller liknande innan du häller ner det i karet

Sen kan du faktiskt söka efter dina problem i forumet...
Finns ofta svar på dom och du behöver inte starta en ny tråd.
#6 - 9 maj 2010 19:45
karrokaja skrev:
Det är utfällningar...ser äckligt ut men inte farligt.

Utfällningar kommer (som redan nämnts) pga otillräcklig rengöring av flaskan/vattnet.

Sila bort det med en tesil eller liknande innan du häller ner det i karet

Sen kan du faktiskt söka efter dina problem i forumet...

Finns ofta svar på dom och du behöver inte starta en ny tråd.

Tackar.
Jag och sökfunktioner är inte alltid så poppis så jag undviken gärna dem om de är möjligt. Ska försöka bli bättre på detta.
#7 - 9 maj 2010 21:10
Jag får alltid nya utfällningar om jag glömmer flaskan utanför kylskåpet. Karro, på dig låter det som att utfällningarna är dåliga att råka få karet men så är väl inte fallet?
#8 - 10 maj 2010 19:03
Kylskåpet !!!
Just det ja, nu när du säger det så kommer jag på att de är en flaska som ska förvaras i kylskåpet- Så tokigt de kan bli.
Första dosen jag hadeså hade en en flaska i kylen, men när ja fick den här dosen så stog de inget, och så fick ja fem påsar istället för fyra jag tyckte de var jätte konstigt.
De stog i och för sig hur man skulle blanda, men inte hur man skulle förvara det, hehe....

Annons