Ursprungligen skickat av erikthur
[quote]Ursprungligen skickat av Punko
Tror att det har o göra lite me utmaning me.. Fina fiskar kan vem som helst gå o köpa i buiken. Växter däremot är lite trixigare.
Nu måste jag nog protestera - för att få de fiskar <b>jag vill ha </b>kan jag inte gå in akvarieaffären även om Zoo-mässan nyligen hade en art som jag dock redan hade fått tag på.
Jag måste köpa på internationella auktioner (aquabid), leta på internet och annonsera på yahoo (killitrader). Förutom att vara med i tre internationella specialförbund och lusläsa deras artlistor och skicka e-mail hit och dit.
Det tog mej dessutom några månader för att få tag på den viktigaste växten i mina akvarier - ceratopteris...
[/quote]
Syftade inte på att det skulle var trixigare att få tag på växter. Utan att hålla växterna fina. En fisk ser ju ut som den gör helt enkelt.
Visst finns det fiskar som man måste ha bra koll på vad man sysslar med för att de ska må bra o vara fina.
Men det känns ändå som att det krävs lite mer av akvaristen för att få sitt växtakvarie att frodas, än att få en fisk att trivas.
Eller har jag helt fel?