Nu var det igång!

#1 - 14 maj 2007 17:37
Kört igång en liten smygstart på mitt 500L kar idag. 4 tigerbarber fick det hedersamma uppdraget att hoppa i! Efter ett djuriskt tvättande av 100 kg Råda och silikonerande och avvägningar så fylldes det upp här om dagen! Nu skulle jag gladeligen ta emot åsikter på lämpliga växter och inredning till karet. Tanken är att jag skall ha en sötvattensrocka, lite malar och ngt annat kul! Tar gärna emot förslag på denna fronten oxå!
#2 - 14 maj 2007 17:45
Jag skulle nog inte haft så mycket växter i karet, rockan vill ju kunna flyga obehindrat på botten. Men kanske isåfall fylla kortsidorna med någon högväxande växt, och ha några mindre under modulerna som bakgrunds växt.
En rot med två ben i mitten skulle vart coolt, så att rockan kan simma under den.

Snyggt kar btw!
#3 - 14 maj 2007 17:56
Tackar, hade funderingar på att förankra ngn växt uppe på den sluttande modulen, eller? Det skulle se latjo ut =)
#4 - 14 maj 2007 18:13
Kan bara instämma! Ser stiligt ut! Vad är det för moduler du har? Är det Btn eller är det nåt annat?

Mvh Patrik
#5 - 14 maj 2007 18:20
Btn det var det japp , 4 st varav 2 st filter moduler.
#6 - 14 maj 2007 19:17
Det var intressant! Ska eventuellt inreda ett 600 L nån gång här framöver, och jag har faktiskt tänkt att inreda med just moduler, kan hända att man får "klippa o klistra" lite extra, men tror helt klart att det ger en extra dimension till bakrunden istället för att bara ha en "vanlig" btn (eller liknande...) bakrund...

Mvh Patrik
#7 - 14 maj 2007 20:24
Judas skrev:
Tackar, hade funderingar på att förankra ngn växt uppe på den sluttande modulen, eller? Det skulle se latjo ut =)
en liten vision jag fick när jag satt och kikade var att det skulle va grymt snyggt om man satte javaormbunkar i alla springor mellan modulerna så klippväggen ser ut att vara ett stycke! ormbunkarna kan man lätt binda på nån smal rot eller pinne och bara enkelt placera mellan modulerna.... på den sluttande modulen kan man ju lägga anubias bunden på en lång pinne!
#8 - 15 maj 2007 21:49
Snygg och speciell bakgrund!

Kanske flytväxter?

Vad är det för mått på karet?
#9 - 16 maj 2007 05:35
200x50x50

Annons