nu har jag panik...hjälp sökes............

#1 - 19 juni 2005 09:58
jag sanera min 275 balja från tofs alger å då bytte jag till svart blästersand.sen dröjde det inte länge förren mina läppgurami börja ställa sig på botten å efter jämna mellan rum for dom upp till ytan å hämta luft,så då bytte jag en del vatten nu är dom lite piggare,men då börja mina praktbotior bete sig lustigt åxå...me å göma sig å det har dom aldrig gjort.sen har jag en kinesisk väderål å den vart eller är riktigt dålig.den är mager å vid fenorna är den som lite blodsprängd.å ligger på botten upp å ner sen sprätter den till så simmar den en bit å sen så står den still tills den är upp å ner igen....vad F*N kan de vara???????
#2 - 19 juni 2005 10:44
Förgiftning?

Temperatur? Nitrithalt?
#3 - 19 juni 2005 10:48
båda dom är bra....en botia har gömt sig så han har fasnat i en rot spricka.... å så har dom inte gjort förut....[QUOTE=Emotional]Förgiftning?

Temperatur? Nitrithalt?[/QUOTE]
#4 - 19 juni 2005 11:56
Är det aluminiumsilikat du har som bottensubstrat? Det kan jag inte tänka mig att det ska vara nyttigt.
#5 - 19 juni 2005 19:59
[QUOTE=plizken]Är det aluminiumsilikat du har som bottensubstrat? Det kan jag inte tänka mig att det ska vara nyttigt.[/QUOTE]
Jag tror det är aluminiumsilikat,men jag har använt samma svarta blästersand till mina discusar utan problem,så jag tycker inte det borde vara den.
Jag o lomix köpte från samma parti....
#6 - 19 juni 2005 20:09
botian behöver du inte va rädd för den ska bete sig nyfiket o konstigt ibland ja har 2 st som fstanr vi sladden på pumpen ibland men de gör de bara för de e nyfikna

Annons