Nu har jag gjort en bakgrund till.

#1 - 21 augusti 2003 21:27
Hejsan!
Tänkte bara visa hur mitt senaste bakgrundsbygge blev.
Om någon är intresserad så är det bara att klicka på länkarna.
http://w1.457.telia.com/~u45702935/Bakgrund/ny-bakgr1.jpg
http://w1.457.telia.com/~u45702935/Bakgrund/ny-bakgr2.jpg
http://w1.457.telia.com/~u45702935/Bakgrund/ny-bakgr3.jpg
Som vanligt så är jag tacksam för kritik!
Ha det!
/B.
#2 - 21 augusti 2003 21:29
S-N-Y-G-G ![:-29]
#3 - 21 augusti 2003 21:34
Ja, verkligen!! =)
#4 - 21 augusti 2003 21:37
Hej!
Tack så mycket!
Kul att ni gillar den!
/B.
#5 - 21 augusti 2003 21:42
Eftersom du fått positiv kritik hittills så hoppas jag att det är ok med lite negativ.....

Jag gillar den inte eftersom jag tycker om bakgrunder som ser naturliga ut och den här liknar inget som jag har sett i naturen.
#6 - 21 augusti 2003 21:50
Hej!
Visst är det ok!
Jag lägger ju upp bilderna för att få kritik!
Att det inte ser naturligt ut var däremot lite synd för det är ju onekligen det som jag har försökt att uppnå.
Vad är det som inte ser naturligt ut?
Om det är att den är för blank så försvinner det när den hamnar under vatten.
Kom gärna med mer kritik!!
/B.

#7 - 21 augusti 2003 21:55
Tycker inte att de svarta springorna ser så naturliga ut. Känns som att dom är för distinkta i färgen och att "mönstret" inte riktigt stämmer.

Men skit i vad jag tycker för det ända viktiga är ju att du själv tycker om den.
#8 - 21 augusti 2003 22:02
Hej!
Visst är det viktigt att jag tycker om den men du får gärna gilla den oxå... ;-)
Jag ska fundera över det här med sprickbildningen mer till nästa gång!
Det är just sådan här kritik som är så bra att få!
Till och med jag kan kanske lära mig något på kuppen..
Tack!
/B.
#9 - 21 augusti 2003 22:53
Snygg! Kanske skulle färgen i sprickorna kunnat varit lite mattare, det blir lite för mycket kontrast mellan sprickorna och resten av bakgrunden!

Vad använde du för lack till den?

//Daniel
#10 - 21 augusti 2003 22:57
släng ner den i badkaret & fota den, så man ser hur den ser ut under vatten..tycker med att sprickorna kunde vara lite diffusare...
och kanske inte så många?
#11 - 22 augusti 2003 05:21
Tja!

Snyggt! Jag tycker inte att den såg så naturlig ut men den va ändå jäkligt snygg!
#12 - 22 augusti 2003 07:24
Vänta ni tills den kommer i sitt rätta element, lite växter, snygg algbeläggning och skuggor. Då är jag säker på att den blir läcker!
#13 - 22 augusti 2003 09:02
bra jobb! den hadde vart perfekt om inte skuggningen av sprickorna varit så skarp.
#14 - 22 augusti 2003 09:19
<font color="red">Hur gjorde du den, som alla andra gör eller?</font id="red">
#15 - 22 augusti 2003 15:13
Hejsan!
Vad kul att det har kommit många åsikter!
Jag tar till mig allt jag kan!
Jag har gjort den som alla andra gör,frigolit med husfix på.
målat med vattenfärg och lackat över den med epotex klarlack.
jag ska tänka på det med att göra sprickorna lite mer "difusa" nästa gång jag gör en bakgrund.
Den är inte riktigt så ljus i verkligheten som den är på bild iom. att den är fotad med blixt så blev det så.
(Men kontrasterna är rätt så stora iaf.)
Jag väntar med spänning på att lacken ska härda färdigt så jag kan få se den i sitt rätta element!
Har ni mer åsikter så komentera/fråga på!
Ha det!
/B.
#16 - 22 augusti 2003 15:49
Jag tycker att du verkar duktig på "hantverket", men när det gäller själva "mönstret" så känns det väldigt plottrigt. De flesta naturliga klippformationer har färre brott och mellanrum, eller hur jag nu skall beskriva det. Det är liksom mer hela stycken, inte så mycket småhack. Kolla på någon dyksite, eller på undervattensbilder på akvariesidor, så tror jag att du ser vad jag menar! Kanske jag borde återkomma när min afasi har lagt sig, så att jag kan ge dig lite konstruktiv kritik... =0)
#17 - 22 augusti 2003 19:09
Tycker att detta var bra konstruktiv kritik! :-)
Tack så mycket för förslaget om dyksiter.
Det har var lite av problemet för mig, att jag inte vet hur klippor ser ut under vattnet.
Det ska jag absolut kolla upp nästa gång!
Fortsätt gärna med eran kritik!
ha det!
/B.
#18 - 22 augusti 2003 19:34
Goliat: den blir säkert fin i akvariet med lite alger på etc, jag har gjort några bakgrunder, den senaste blev väldigt omfattande, den täcker baksidan och sidorna i karet, varje gång jag gör en bakgrund går det upp för mig hur svårt det är att efterlikna naturliga sprickor, utbuktningar etc, det enda jag vet är att oftast ser det trevligare ut i akvariet än om man inte har bakgrund :)

//Marcus

ps, jag använde bara fin betong, ingen lack eller något, det gör att jag fått en ganska naturtrogen yta som alger fäster lätt på, den börjar se verkligt cool ut nu när den är inkörd.

#19 - 22 augusti 2003 19:39
Dr strange har du inga bilder på din bakgrund?? verkar häftig..=)

mats
#20 - 22 augusti 2003 20:26
Dr. Strange! Exakt vad menar du med finbetong? Har du något märke eller så? Pris?

Har du märkt av några utfällningar som påverkar vattenvärdena?

Mvh Andreas

PS. Jag vill också se bilder :)......
#21 - 22 augusti 2003 21:44
dom enda bilderna jag har är på frigoliten före betongen, det enda som ändras är en rejäl ph höjning tills betongen lakas ur, tar 2 veckor innan ph sjunker till ca 8... sne blir det bättre och bättre

jag kan mejla bygg bilder om nån vill ha, ska fixa lite bilder i helgen hoppas jag :) (på fiskar och bakgrund som den ser ut nu)

//Marcus
#22 - 23 augusti 2003 11:17
Hej!
Jo visst, det är mycket trevligare med en hemmabyggd bakgrund än ingen alls!
Det blir en helt annan sak när den kommer i karet å den blir inkörd(får lite alger på sig).
Så var det iaf med mitt förra bygge.

Mina fiskar vill inte ha så högt ph så jag är så illa tvungen att lacka den annars trivs dom nog inte så bra.
jag ser fram emot att att få se lite bilder på din bakgrund Dr.Strange!
Ha det!
/B.

Annons