Lillejulafton började ganska bra. Efter en hård dags arbete som slutade 18.30, styrde jag kosan till hemmets lugna vrå...;)...hur lugnt det nu kan vara med en sexåring och en fyraåring vilkas största nöja är att bråka med varandra...och mamma...och pappa?!
Alla klappar var så gott som inslagna och klara så efter att barnen somnat ägnade jag min kväll att packa upp min nya bakgrund med mera. En sak är då säker...man kan inte klaga på att det inte var välpacketerat. Tog mig säkert 10 minuter innan jag fick se den. Jag som hade haft lite svårt att bestämma mig vilken bakgrund jag skulle ha blev väldigt nöjd med utseéndet fast inte fullt lika nöjd med utrymmet bakom den. Efter råd från försäljaren, via postorder, så köpte jag en pump som skulle passa när man ville ha alla prylar bakom bakgrunden. Det blev en Eheim compact 2000. Den är kanske bra men hur den ska få plats bakom bakgrunden har jag i dagsläget inte finurlat ut än. Dagen efter googlade jag runt för att få lite info om mindre pumpar som kan passa och hittade några stycken. Så efter helgerna skulle jag kontakta försäljaren och returnera min Eheim och beställa något mindre. Allt frid och fröjd till nästkommande morgon. Hade legat vaken en stund och funderat på mitt kommande akvarieprojekt. Ibland kom tanken på att byta till BTN amazonbakgrund om det finns bättre utrymme bakom den men kom fram till att det får bli ett pumpbyte i alla fall.
Jag såg att det låg något söndertrasat papper på golvet i kontoret när jag kom ner dit...tände lampan och vad tror ni jag fick se då?
Min rottis Divas framfart med diverse föda har ni kunnat läsa om i tidigare inlägg, nu kan jag även lägga till att kartonger innehållande Eheim cirkulationspump också föll henne på läppen minsann. Hon hade dragit av lite remsor innan hon lyckats göra hål i kartongen för att på så vis komma åt godsakerna inuti. Säkert hade hon framfarten med After Eightkartongen i färskt minne, hur hon i lugn och ro kunde klämma i sig den när vi inte var hemma. Denna gången var det dock inte lika smaskigt innehåll så det fick räcka att demolera ytterhöljet. Säkert blir det ju ganska svårt att få byta pumpen nu. Pumpen är ju helt intakt men blir kanske svårt att sälja igen när kartongen ser ut som den gör. Så är det någon som vill köpa en spaljs ny pump...let me know! Suck!!!:(
Lev väl!