Ursprungligen skickat av McoistDet med vita prick menade jag inte var standard men vilken nybörjare har aldrig fått vitaprick
Har haft kar sen 10 års åldern med uppehåll på 2 år. Jag fick vita pricken för första gången för 10 dagar sedan, så jag är nybörjare när det gäller vita pricken.
Ursprungligen skickat av McoistHEHE skulle vilja veta var du fick det ifrån att jag inte trodde man behövde någon bakteriekultur HEHE.
HAr haft akvarier några år och odlat lite fisk ochså så jag vet nog ungefärligt HEHE.
Sen när det gäller bakterie kultur i mina kar så tar jag alltid vatten från något av mina andra kar så det löser sig nog.
Bara menar att det bästa sättet att bli av och förebygga nitrit/nitrat är väll ändå regelbundna vattenbyten. Odlar dessutom lite fisk där jag aldrig använt några som hellst preparat.
Det som funkar för dig funkar inte för de allra flesta. Jag körde med den stilen med förrut och "odlade" fisk. Men hur mådde dom? Tyvärr så kan dom ju inte fiskar tala men de mesta talar ju för att använda vattenberedningsmedel och nitrivec mm. Bara för att de lever och föder så betyder väl inte det att de har de bra, eller?
Ursprungligen skickat av McoistVissa saker är säkert bra och funkar, men mycket preparat är ett konstlatt behov som företagen har hittat på presis som alla skönhetskrämer som skall göra underverk för våra kvinnor.
Inte i helskutta mår jag bättre av en kräm! Frisk luft, bra vatten, bra mat och lagomt med motion är vad jag mår bra utav
Ursprungligen skickat av McoistEtt väl inkört och fungerande filter är det bästa preparatet du kan ha.
Nåt som du har lite rätt i, men det krävs rätt mycket innan du har nått dit och det är lätt att det blir obalans ändå. Sjukdomar kan ju komma ändå.