Sådär, då har man avvecklat 160 liters karet och istället ställt upp ett 54 liters. Känns jäkligt bra.
Min plan är följande; fixa hem en jäkla massa gödning, sedan köpa en jäkla massa med växter, plantera, göra det estetiskt snyggt och sedan luta mig tillbaka och njuta! :)
Mitt 160 liters var ett sällskapskar med främst guppy och molly men det beboddes också av en ancistrus, några räkor och några ampularior.
Gav bort alla mina fiskar för att jag helt enkelt tröttnade på dom. Dom var inte roliga, blev för många på tok för fort och jag skötte dom inte så som jag borde.
Så för någon månad sedan så bestämde jag mig för att jag skulle byta till ett mindre kar (jag vet att det är lättare att sköta ett stort dock! :) ). Tänkte att jag bara skulle hålla på med skaldjur från och med nu, främst räkor. Nu är det cherry men längre fram ska jag se om jag kan byta ut mitt lilla bestånd mot RC eller den där vita snowball (heter den verkligen så?).
Har sedan innan ett intresse av växter och mitt hem förvandlas sakta men säkert till en djungel (min sambo klagar lite varje gång jag kommer hem med en ny växt! ;) ). Därför, med växintresset redan packat i bagaget, så tänkte jag ge mig in på det här med ett växtakvarium där det är växterna som faktiskt ska få den största uppmärksamheten.
När all näring som har beställts kommer hem till mig ska jag börja jaga växter tänkte jag. Tänkte mig en marktäckare; Marsilea hirsuta, den är lig glosson men kräver inte lika mycket ljus. Sedan som bakgrundsplanta tänkte jag ha Eusteralis stellata.
Ska bil några halvhöga växter framför bakgrundsväxten, inte listat ut vilken än, men det ska garanterat bli någon med röd ton i då jag inte haft röda växter i mitt kar innan :)
Ska se till att fota riktigt rejält nu! :D