Nu behöver jag hjälp!

#1 - 7 juli 2007 21:29
Nu e det inte långt kvar tills min segelfenshona ska ha yngel. E det något jag borde tänka på?? Jag har två blå gurami, 5 zebrafiskar, 4 neon., en alg ätare, praktbotian och + då mina två segel. och deras hane. Jag brukar oftas låta "naturen" ha sin gång där när några får yngel. Alltså som att de starkaste överlever. Men ja e inte så säker på att några över lever nu när ja har en praktbotian... Men så vad ska jag göra??:confused::)[SIZE=4][/SIZE]
#2 - 7 juli 2007 21:30
Flytta henne till karantän
[:-170] denna filur är en yngelätare av högsta klass.
#3 - 7 juli 2007 21:34
Jag skulle nog säga att tetrorna och sebrafiskarna är de största värstingarna i det karet, för att inte tala om föräldrarna, men gör som 3 Guppy föreslår om du har tillgång till ytterligare ett kar så får du lite fler överlevare.
#4 - 8 juli 2007 10:06
Jo jag har nog tillgång till ett annat litet kar, men kan ja lägga båda honerna där samtidigt då? Och föder de "allt" på en gång eller ja ska låta de vara där ett tag innan o efter?[:D]
#5 - 8 juli 2007 11:09
låt dom vara där från nu och även några dagar efter födseln så att dom får vila upp sig lite innan hanen är på dom igen,se till så att du har bra med växter så att ynglena kan gömma sig i dom.lycka till
#6 - 8 juli 2007 19:25
Alltså nu har hanen jagat "sönder" dom! Båda två ligger och "flåsar" på marken eller på några fasta löv. Ska jag flytta de redan? E de "gravida" eller vad man säger, nu??

Annons