Den 29/12 sätter jag mej på flyget till Ecuador där jag kommer spendera 5 härliga veckor!
Det är ett land jag varit i förr och kan likt min egen ficka, därtill kommer jag kunna spendera den mesta tiden precis som jag vill.
Mitt återfallsintresse för akvarier kommer få fullt spelrum så det blir en hel del fiska och snorkla i både Stilla havets kustlandskap som amazonas jungler, samt alla möjliga biotoper det medför. Tyvärr äger jag ingen våtdräkt, annars skulle jag även noggrant inspektera varenda (någorlunda ren) sjö och flod i den andinska bergskedjan, där vattnen kan gömma skatter men temperaturen aldrig når badvänliga nivåer.
Jag har laddat upp med 5 GB minne (~22 000 bilder) och ett par ton batterier till min digitalkamera, så vissa möjligheter att dokumentera fynden finns...
Då det numera (sedan många år faktiskt) finns internetcaféer överallt i detta land, så ger det mej också möjlighet att lägga upp bilder redan på plats och detta hade jag också tänkt utnyttja, så håll koll på tråden så länkar jag dem.
Om någon har några särskilda önskemål om vad jag bör söka efter, så kan ni ju skriva här i tråden!