Det gäller en av mina kamphonor. Har haft henne i mina ägor sedan ca två månader tillbaka. Köpte henne på A6Zoo i Jönköping. De plockade upp henne ur HON-akvariet och jag släppte henne med de andra fiskarna. Sedan köpte jag en till hona. Min första blev väldigt ilsken då hon upptäckte en artfrände i "sitt" akvarium, och jagade den stackars nykomlingen. Dessutom var den gamla mkt aggresiv, o åt på slöjstjärtarna (nu i efterhand har jag lärt mig att de INTE ska hållas i samma akvarie :p ) så jag flyttade de två honorna till ett mindre akvarie. men den gamla jagade den nya ännu värre än förut, så jag fick sära på dem.
Nu bor de i varsina akvarium. O nu till själva grejen då. Min gamla kamphona har börjat bygga ett megaskumbo nu! Jag har ju alltid tyckt att hon är ovanligt färgglad och har lite långa fenor för att vara en hona. Men jag köpte henne som en hona, o hon har en vit prick där honorna har det. Men Är det en hona? Kan de bygga skumbo? o om det är en hane; har jag rätt att lämna tillbaka fisken? Om det är en hanne så förklarar det iaf hans beteende...