[QUOTE=ralp]Alla dvärgräkor "tappar" färgen under transporten, då det betyder mycket stress för de. Ingenting att blir orolig över.
Nej. Inga stammar från Körsbärsräkor. Tvärtom Körsbärsräkan är en färgvariant från den "normala" Neocaridina denticulata sinensis som kallas också för "Rückenstrich- eller Invasionsgarnele på tyska, det finns nog ingen populärnamn på svenska då jag aldrig har sett några i svenska butiker. I Tyskland är de dock ganska vanlig, iallafall bland räkioter.
http://www.shrimpnow.com/modules.php?name=Content&file=viewarticle&id=4
Det är nog den mest sannolika förklaringen till dina "bleka" körsbärn. Hmm... fyra stycken på 160 liter och alla lika "blek". Vänta 2/3 veckor. Ser de (ifall du hittar de) fortfarande lika bleka ut så har du nog fått ihop ett härlig grabbgäng, vilket jag tror att du har fått... Kolla hos din butik och spannar ut lite honor. Könskillnaden bland körbärsräkor är ganska tydlig. Förrutom röda färgen, rundare/större kropsform så har honor dessutom en jättetydlig gul äggfläck i nacken.
Lycka till. Hejhopp. Ralp[/QUOTE]
En av mina räkor är verkligen jätteblek, bara några få röda fläckar och ränder, mendans i alla fall 2 är blekt röda över hela kroppen, så förhoppningsvis är det inte bara hanar ^^