Nu är det konstaterat...jag ÄR knäpp =)

#1 - 5 december 2005 10:27
Jag köpte 2 mollys till min dotter, men de gisk inte alls bra, hanen nagga på alla andra fiskar i akvariumet. Jag fick panik :eek: ... Butiken hade stängt, kunde inte åka tillbaka med honnom, min sambo sa åt mig å ge den till grannen, då började min dotter skrika som en stucken gris, de va ju HENNES fisk :D ... SÅ VAD GÖR JAG???? Rusar fram till datorn, kollar på Zoopet vilket akvarium dom ska ha...70l... Surfar snabbt in på blocket, hittar ett, ringer och prutar ner priset, jagar rätt på min granne, säger åt henne att klä på sig fort som f-n, vi ska åka till oxelösund och hämta akvarium... DU ÄR F-N KNÄPP är svaret jag får....Ahja vi åker och hämtar akvariumet, hem och fixar iordning det, i med alla medel som behövs och växter, tänker att de får bära eller brista, det är ju en PANIK lösning, nu dimmar dom lyckligt och leker i sitt alldeles egna akvarium, 2st..[:-36]

Nu är ju frågan, ska jag ha någon mer fisk däri...nej, sa sambon, bara en mal, annars kommer vi snart ha 3 akvarium [:-52]
#2 - 5 december 2005 11:16
Hahahaha :D Jag tycker att du handlade helt rätt! Sann akvaristanda! Och tre akvarium är väl inte så farligt? ;)
#3 - 5 december 2005 11:22
En fin berättelse med lyckligt slut, nästan som en saga...
#4 - 5 december 2005 11:23
Ta med dottern till närmsta butik och visa henne diskus eller skalar!
Bra sätt att få hem ännu ett kar! :D
#5 - 5 december 2005 11:25
Jag tror att det är en komplott av dig. Det hela var nog mycket väl planerat av dig i minsta detalj. Och det bara för att du skulle kunna få ett akvarie till.. Smart!

*jäklas* HAHA :D
#6 - 5 december 2005 12:32
[QUOTE=Gimbo]Jag tror att det är en komplott av dig. Det hela var nog mycket väl planerat av dig i minsta detalj. Och det bara för att du skulle kunna få ett akvarie till.. Smart!

*jäklas* HAHA :D[/QUOTE]

ha ha... visst e de smart, fast jag ville ha ett obebott ju =) till yngel om de kommer några, sa till sambon att då får inte han bygga sitt akvarium, då blev de protester, de e ju en helt annan sak [:-110] han vill ha discus eller scalarer.
#7 - 5 december 2005 12:52
Ojoj... Är det sånna fiskar han vill ha då tycker jag att han ska prioriteras.. ! :)
#8 - 5 december 2005 12:57
de förstår jag [:P] ni män håller ju ihop...ha ha... han ska få bygga sitt akvarium, jag är snäll ibland [}:)] igår stod han och mätte garderoberna i hallen, dom är vägg i väg med vardasrummet.... Vi behöver väll inte domhära va? kom de efter en stund...tänkte på ett inbyggt akvarium... Trodde ja skulle dö...:eek:
#9 - 5 december 2005 13:23
Hahaha :). rätt anda. precis som när jag funderar på att trycka in ett 100liters till i mitt 4x2 rum :D.

OT: blir kanske till o flytta till linköping, ska ner o kolla på mtu där. dom har en väldigt bra ljudteknik linje.
#10 - 5 december 2005 13:34
[QUOTE=anna7607]de förstår jag [:P] ni män håller ju ihop...ha ha... han ska få bygga sitt akvarium, jag är snäll ibland [}:)] igår stod han och mätte garderoberna i hallen, dom är vägg i väg med vardasrummet.... Vi behöver väll inte domhära va? kom de efter en stund...tänkte på ett inbyggt akvarium... Trodde ja skulle dö...:eek:[/QUOTE]

Han har väl förstått att det bara är de bärande väggarna som är bra och ha :D
#11 - 5 december 2005 13:35
[QUOTE=Tastyfish]Hahaha :). rätt anda. precis som när jag funderar på att trycka in ett 100liters till i mitt 4x2 rum :D.

OT: blir kanske till o flytta till linköping, ska ner o kolla på mtu där. dom har en väldigt bra ljudteknik linje.[/QUOTE]

Haha! Det blir lite trångt där inne med två 250L och ett 100L eller? :) Kanske lika bra att du gör en liten flytt. Välkommen :)
#12 - 5 december 2005 13:45
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=anna7607]de förstår jag [:P] ni män håller ju ihop...ha ha... han ska få bygga sitt akvarium, jag är snäll ibland [}:)] igår stod han och mätte garderoberna i hallen, dom är vägg i väg med vardasrummet.... Vi behöver väll inte domhära va? kom de efter en stund...tänkte på ett inbyggt akvarium... Trodde ja skulle dö...:eek:[/QUOTE]

Han har väl förstått att det bara är de bärande väggarna som är bra och ha :D[/QUOTE]

jo, han har ju de =)...grannen är lite orolig, hon som bor under, han bara hoppa på golvet och sa - lugn de håller, jag bygger ju hus, jag vet att de håller =)
#13 - 5 december 2005 14:58
Haha. Skönhistoria :-)
#14 - 5 december 2005 15:35
trångt? Absolut inte! jag ska ju byta till en mindre data bänk och häng aupp tvn på en sånn här vägg hylla så har jag plats för ett till 250 egentligen :D. och ett 100 liters.
alltså skulle jag få plats med 3 250 och 1 100 ;)
#15 - 5 december 2005 15:54
[QUOTE=Tastyfish]trångt? Absolut inte! jag ska ju byta till en mindre data bänk och häng aupp tvn på en sånn här vägg hylla så har jag plats för ett till 250 egentligen :D. och ett 100 liters.
alltså skulle jag få plats med 3 250 och 1 100 ;)[/QUOTE]

Jo, en del är inte så kräsna på att ha utrymme åt sig själva :D hehe
#16 - 5 december 2005 15:59
nejdå men det skulle vara jobbigt och byta vatten :p.
17 hinkar vatten varannan vecka får korta små vattenbyten :D:p

fast ena är ju ett terrarium så 12 hinkar :D
finns bilder på min zoon på det i uppbyggnad (en bild).

aja nu strävar vi lite OT här.. "lite".

Man får ju sinna ryck ibland, även om jag har 2 akvarium och 1 terrarium letar jag då och då fortfarande efter nya akvarium :D
#17 - 9 december 2005 19:25
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=Tastyfish]trångt? Absolut inte! jag ska ju byta till en mindre data bänk och häng aupp tvn på en sånn här vägg hylla så har jag plats för ett till 250 egentligen :D. och ett 100 liters.
alltså skulle jag få plats med 3 250 och 1 100 ;)[/QUOTE]

Jo, en del är inte så kräsna på att ha utrymme åt sig själva :D hehe[/QUOTE]

Gimbo varför har er stad skyltar där det bara står tillex, Y och C?

var där och kollade på mtu.
#18 - 9 december 2005 20:05
Antar att du menar C = Centrum och Y = Ytter-Ring, väg som sträcker sig runt staden i ytterkanten.
#19 - 9 december 2005 20:15
det stog bara C och Y på skyltarna men du har antagligen rätt, störde mig på dom :D.

verkar bli linköping och hoppas på att ja kommer in.
fast får inte ta med mig akvarierna och terrariet första året :(.
hon säger att ja får nöjja mig med ett 50-60 liters!! 50-60?!?!!?! minna botior då? och ctenopoma? :(
#20 - 9 december 2005 20:19
Fint med lite flytt.! Fast synd med dina akvarier. De vill man ju inte vara utan :)
Vem säger att du ska nöjja dig med 50-60L? Regeringan? :D hehe stackars Botier.
#21 - 9 december 2005 20:21
[QUOTE=anna7607]Jag köpte 2 mollys till min dotter, men de gisk inte alls bra, hanen nagga på alla andra fiskar i akvariumet. Jag fick panik :eek: ... Butiken hade stängt, kunde inte åka tillbaka med honnom, min sambo sa åt mig å ge den till grannen, då började min dotter skrika som en stucken gris, de va ju HENNES fisk :D ... SÅ VAD GÖR JAG???? Rusar fram till datorn, kollar på Zoopet vilket akvarium dom ska ha...70l... Surfar snabbt in på blocket, hittar ett, ringer och prutar ner priset, jagar rätt på min granne, säger åt henne att klä på sig fort som f-n, vi ska åka till oxelösund och hämta akvarium... DU ÄR F-N KNÄPP är svaret jag får....Ahja vi åker och hämtar akvariumet, hem och fixar iordning det, i med alla medel som behövs och växter, tänker att de får bära eller brista, det är ju en PANIK lösning, nu dimmar dom lyckligt och leker i sitt alldeles egna akvarium, 2st..[:-36]

Nu är ju frågan, ska jag ha någon mer fisk däri...nej, sa sambon, bara en mal, annars kommer vi snart ha 3 akvarium [:-52][/QUOTE]

Du är en akvarist.. inte knäpp :) fast gränsen e hårfin ;)

bah 3 akvarium. det är juh inget :)
#22 - 10 december 2005 13:25
hehe jo det är synd. minna fina praktbotier och rödfenade gröngölingar :(.
får väll dra igång det där flodakvariet jag velat ha länge om det blir det där lilla 50-60! :)

Annons