Haha tagning 3125, klick =)
jag är väl medveten om det men då man gjort 3 knäoperationer och man hamnat i moment 22 då han skyddar mig för att jag inte längre klarar av att gå så bra periodvis så har vi det inte alltid så lätt när han är kopplad. Jag hade en hundtränare som hjälpte mig och när någon går med mig går det bra sedan är jag själv med han. Och då en annan kommer med en hund vill han skydda mig(om den hunden visar agressivitet). så för att hinna få knät att läka ordentligt så får jag ta till hjälpmedel då det är det det handlar om för tillfället. men ja det optimala vore att det fungerade utan eller att han alltid fick vara lös för då har vi inga problem eller att knät läkte as fort och musklade upp sig ;)
Carina jag hoppas dina knän kommer bli bättre för din skull, men dina knän som är en form av ett "handikapp" för dig, bryr sig din hund inte om i den bemärkelsen, om den skyddar dig som du säger betyder att den är dominant och du är ingen ledare i hundens ögon! Du styr din hund MENTALT, det är där vi är överlägsna hunden;)! Den visar troligen agrressivitet när du möter andra hundar pga avsaknad av DITT ledarskap, Klart och tydligt ledarskap ger en trygg lugn hund, aggressivitet beror nästan uteslutande på osäkerhet! Visa din auktoritet Carina, du är bossen:D (och inte genom att prata med hunden utan genom ett säkert kroppsspråk, det är det hunden läser)