Nordman och Carola

#1 - 8 mars 2008 20:57
Jag jobbar mest hela helgen och har inte så mycket att skriva om.
Men jag har hunnit kolla melodifestivalen ikväll... Nordman klådde Carola :D
Jag gillar verkligen Nordman, men kanske inte att dom passar just i det här sammanhanget. Fast att dom klådde Carola gör mig väldigt skadeglad. Jo, jag tycker Carola har en fin röst, men det här hon presterade var inte bra, ingen takt, ingen melodi, deras röster passade inte ihop osv.

Nepp, nu har jag inget mer att skriva om ;)
#2 - 8 mars 2008 21:15
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan bara hålla med :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Gillar oxå Nordman och Andreas Jonsson, och hade inte Carola varit så självgod så hade hon oxå gärna fått gå vidare, hon är en kanonartist, så länge hon inte försöker prata ;)[/COLOR][/FONT]
#3 - 8 mars 2008 21:38
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Ärtans puff för jag gillar Andreas Johnson riktigt bra, alla bara pratar om Carola, precis som inte lille sötplutten Andreas va med juh??? Jag å Lennie satt å surrade här hemma och sa "Vaffan - att han inte valde Jill Johnsson istället"? Då hade det blivit Johnsson och Johnsson och garanterat hade de sjungt hem alltihop men nu valde han den här överreligiösa, pompösa, plastiga människan istället... För jag gillar deras låt! :( Som du säger Maria, hon ska inte prata och efter denna låten så håller jag med dig Sonja... Hon skulle inte sjungit ihop med Andreas för hon tar liksom över och det blir "för mycket" men Johnsson och Johnsson tror jag hade funkat!! :D
[/COLOR][/FONT]
#4 - 8 mars 2008 21:47
Hade inte hört den förut, men jag gillade hon den där Therese's låt. Annars var det rätt oinspirerat och jämntjockt tyckte jag.

Men den enda låt jag faktiskt minns av alla melodifestivalslåtarna i år är Christer Sjögrens "I Love Europe". Uber-pompös gay-schlager, förmodligen skriven för After Dark men framförd på fullt allvar av C. Sjögren & med Nalle Knutsson-koreografi. Inte alls min musik men så häpnadsväckande att jag hoppas den vinner - mer schlager än så blir det aldrig! :D
#5 - 8 mars 2008 21:56
Jag tycker att hade carola och andreas johansson ställt upp var för sig hade nog båda redan varit i final..men när de skulle envisas med att köra en duett är det inte mer än rätt att det tog stopp för de....deras röster passar inte för fem öre ihop..det låter falskt o bedrövligt...(det är min åsikt)...det var första gången jag hörde den och blev verkligen inte imponerad..den andra de kör på radion är inte den heller bra..det borde de märkt redan då tycker man.....
#6 - 8 mars 2008 22:16
Här är en till som är glad att Nordman gick vidare och slog ut Carola och Andreas för de passar verkligen inte ihop, sen gillar jag Nordman och låten är kanon :).
#7 - 8 mars 2008 22:27
Jag håller med att Andreas Johnson har en riktigt trevlig stil. Han låter så popbrittisk på något sätt. Jag gillar verkligen hans röst och stil. Hade han sjungit själv tror jag också att han gått vidare.
Sen är jag nog den enda som gillade Frida, som gick direkt till finalen tidigare. Men inte är det schlager inte.
#8 - 8 mars 2008 23:41
Frida?... nej, hellre Nordman då, fast när jag hörde hans låt kom jag osökt att tänka på en gammal 80-tals dänga... Samurai, tror jag den hette.
Men i slutänden tror jag Sanna Nielsen vinner...
#9 - 9 mars 2008 05:22
Nordman så klart, de har ju Jessica Andersson i kören och sedan gillar jag låten.
#10 - 9 mars 2008 07:33
Jag tror nog att det blir Perelli som vinner allt. Men det blir Nordman jag ska kolla efter när det gäller nytt "skivsläpp", eller vad man ska kalla det nu för tiden. Jag tror inte Nordman kommer så högt i slutfinalen.
#11 - 9 mars 2008 07:34
Om nu bidragen skall skildra landet de kommer ifrån så vinner Nordman helt klart. :D Tycker bidragena är mer smörpop med massa Love i. Ok.. det är ju dra för freden.. eller? Uttjatat tycker jag. Jämt i Globen i alla fall.
#12 - 9 mars 2008 14:58
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nä Sonja, det är inte bara du som gillar Frida.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag hade gärna sett att hon kammar hem hela rasket, jag tror absolut att den låten är den som har absolut bäst chans ute i Europa.[/COLOR][/FONT]
#13 - 9 mars 2008 18:00
Här har ni en till som gillade Frida. :DSå glad att Nordman slog ut Carola men som ni säger så är det synd på Johnsson.

Annons