Hejsan alla glada fiskvänner,
hade tänkt börja med kampfisk och undrar vad dessa vackra individer exakt behöver för att må så bra som möjligt. Har därför en del frågor jag verkligen skulle uppskatta att få svar på!
1) Hur många liter per kampfisk bör jag räkna med?
2) Finns det någon typ av självhäftande "tapet" man kan sätta på rutorna i ett akvarium med enskilda fack för kampfiskhanar så att hanarna inte ser och stressas upp av varandra?
3) Doppvärmare förstår jag att jag behöver, men om man har ett akvarium med enskilda fack, hur gör man då? Värmes vattnet i alla fack upp om man endast har en värmare i ena?
4) Pump. Ingen aning vad jag behöver och vad som är bäst. Uppskattar verkligen länkar till bra pumpar från onlinebutiker som ex. www.akvariumbutiken.se.
5) Vad för utrustning behövs i ett eventuellt odlingskar? Har läst att jag bör ha en luftpump - varför då? Vad är skillnaden från en "vanlig" pump?
6) Har haft akvarium som mindre och minns att jag på denna tid alltid besvärades med för snabbt nerskitat och gulnat vatten. Vad behöver jag för tillsatser och hur mycket vatten (per liter?) ska jag byta i veckan?
Kanske Du inte kan svara på alla frågor, men alla är välkomna att svara på det de kan/vill/orkar! Tusen tack! :)