Nödlääägee

#1 - 3 mars 2007 19:09
Heej!! jo min svärdbärare hona är ganska tjok och jag vet inte hur tjocka dom är när dom ska yngla!! :( om ni har fakta och vet så skriv och skika gärna någon bild på en gravid svärdbärare hona! :) :( :confused: men om ni skikar länk till någon hemsida måste den va med svensk text ok? behöver svar fort!!! :confused: :(

#2 - 3 mars 2007 19:33
grattis till bebisar då:D

Exakt hur tjocka honorna är varierar nog...
Vill du spara yngel kan du lägga henne i en yngelbox eller så låter du naturen ha sin gång så klarar du säkert ett par yngel om du har bra med växter
#3 - 3 mars 2007 19:34
okej jag brukar lägga i honan när hon ser riktigt tjock ut! :) då är det nog dags att göra det nu då! :):);)
#4 - 3 mars 2007 19:38
det tycker jag
fast våra platyn är riktigt luriga...var en av de smalare som ynglade...två är fortfarande så tjocka att man tror de ska spricka(3 veckor nu)

:D
älskar fisk...de är roliga husdjur
#5 - 3 mars 2007 19:56
ok :D jag älskar också fisk! :) :D man kan sitta i timmar och kolla på dom utan att bli uttråkad! :D:);)
#6 - 3 mars 2007 20:11
:D

mmm en tripp till akvarielagret i bromma är toppen för en akvarist:D

tom gubben trampade runt och frågade och ville ha:D
#7 - 3 mars 2007 20:16
hhaha ja! :D:D:P
#8 - 3 mars 2007 22:05
De ynglar var 30:e dag ungefär.
Första foder kan bestå endast av fint smulat flingfoder, men lyxigare alternativ är artemianauplier och andra små levandefoder, fryst smått foder, t.ex. bosmider är också uppskattat, men INTE absolut nödvändigt.
Har du gott om växter och andra gömställen så klarar sig ynglen bra på egen hand, och tro mig: du VILL inte att alla 150 ynglen i VARJE kull skall klara sig....
#9 - 4 mars 2007 09:03
ok.. jag tror inte hon får så många hon är inte jätte tjock precis...

Annons