Jag har troligen nitritförgiftning i mitt akvarium. Har läst en hel del om det och alla tecken tyder på det (grumligt vatten, fiskar som kippar efter andan och en har dött, akvariet nytt och troligen har jag haft i fiskarna för tidigt innan vattnet var tillräckligt bra :( ). Eftersom det är helg kan jag inte gå till nån affär och få tag i grejer. Har bytt 40% av vattnet och haft i liiite salt (<1 krm), inte matat på hela helgen, som jag har läst att man ska göra.
Sen har jag läst på en sida att det kan bero på dels att man har för lite lufttillförsel från pumpen och jag tycker att pumpen har varit lite mesig faktiskt. Men sen har jag läst på en annan sida att man gärna kan stänga av pumpen några dagar för att få växterna att jobba och på så sätt förbättra bakteriefloran i akvariet. Så jag är ju lite splittrad. För tillfället är pumpen igång - starkare än nånsin (jag pillade lite på den o då funkade den bättre, ja dags att köpa en ny..?) men frågan är om jag kanske ska stänga av den helt istället?