Nicholsi????

#1 - 6 februari 2007 14:39
[INDENT]Pseudocrenilabrus nicholsi är hela namnet.... har försökt att hitta lite fakta om just denna men hittar inget, någon som har eller vet något om denna kanske??
[/INDENT]
#2 - 6 februari 2007 15:32
Vi har haft dem i nästan ett år. Har inga kvar nu. Vad vill du veta?
#3 - 6 februari 2007 18:58
Hej, undrar lite om deras beteende och vilka sorter dom går ihop med, har nämnligen ett par...tack i förhand..
#4 - 6 februari 2007 19:16
Hej
Det är en munruvande ciklid från Afrika. Den är lättskött och lättlekt. Som de flesta ciklider kan den vara revirhävdande. Även om mina är rätt tuffa har de aldrig skadat någon annan fisk, bara jagat bort dem. Jag har dem tillsammans med större tetror, barber och andra ciklider - alla från Afrika.

Grattis till en vacker och intressant fiskart!
#5 - 6 februari 2007 19:54
Hej

Det är en munruvande ciklid från Afrika. Den är lättskött och lättlekt. Som de flesta ciklider kan den vara revirhävdande. Även om mina är rätt tuffa har de aldrig skadat någon annan fisk, bara jagat bort dem. Jag har dem tillsammans med större tetror, barber och andra ciklider - alla från Afrika.

Grattis till en vacker och intressant fiskart!

Det va kul att veta...Tack så mycket för svaret...
#6 - 6 februari 2007 19:58
De vill ha regelbundna vattenbyten om jag inte minns fel..
En mycket vacker ciklid!
#7 - 7 februari 2007 06:06
Våra klarade nästan vad som helst och var väldigt lättlekta. Honorna var dessutom yngelvårdande de första veckorna. Våra exemplar var fenbitare och en vad dem sågs en gång med munnen full av sebrafisk.
#8 - 9 februari 2007 02:30
Håller med de andra,, trevlig liten ciklid som också fungerar i de flesta sällskapsakvarium och leker även gärna där.. det finns en grupp små munrvande afrikanska ciklider som man tyvärr sällan ser.

Här är en annan som också är trevlig pseudocrenilabrus philander

http://www.fishbreeding.dk/grafik/pseudocrenilabrus_philander.jpg

För en del år sedan hade jag också en nyimporterad pseudocrenilabrus som hette Khinani ( stavas nog på ett annat sätt )... men den har jag inte sett på många år.. den går i svagt gult och är också ett litet fynd om man får tag på den

Annons