ni som har lokal med massa kar på hobbynivå har ni hittat nåt försäkringsbolag som verkar bra för akvariehobbyn
man vill ju inte gärna stå med knäna upp till vatten en dag och behöva betala fastighetsägaren själv
Min lokal är i min fristående car-port. Den täcks av den villaförsäkring jag har hos länsförsäkringar. Det som var bra med dem när jag ringde och kollade vara att de inte hade någon gräns på antal akvarium och om de var borrade eller inte.
När jag hyrde hade jag ingen försäkring.... det hade jag med säkerhet haft idag.
Om man hyr så brukar man väl inte teckna en försäkring mot fuktskador i lokalen, det är fastighetsägarens försäkring som ska täcka den. Sen kan naturligtvis fastighetsägaren ha synpunkter på antal akvarium osv. men det ligger ju utanför försäkringsfrågan.
Försäkring för själva karen däremot är ju bra att ha oavsätt.
Fastighetsägaren är skyldig att försäkra sina hus, ja. Men om jag inte missminner mig så är det hyresgästen som får stå för självrisken, typ 2 basbelopp. Så fixa du ngn försäkring innan något går åt....
Jag har min försäkrad i folksam,sen går en del på min hemförsäkring.Har min lokal i samma hus som jag bor.Hemförsäkringen täcker ju upp grejer utanför bostaden med ca 30000:- sen får man ju ha en drulle för och täcka upp om man råkar göra en dumhet.