ni som har eheim 2028 pro2

#1 - 16 maj 2005 23:20
fick min nya 2028 å läste manualen och där visas en kula för att se hur flödet funkar men på min sitter det en fjäder å bakre delen där en gummiplupp`?

är de som fattas lr ska de vara så på nyare? kanske manualen inte uppdaterats?

ds.har mailat eheim och aquaristic.net om detta å väntar på svar
#2 - 17 maj 2005 04:02
Förmodligen är produkten utvecklad och manualen "outvecklad" ;)
Idén med kula var god, men i mitt filter verkar kulan slitas ut.
Undrar om inte flödesindikatorn i 2080 är av samma typ som den du har i ditt filter. Undrar också om det skulle gå att byta ut den gamla flödesindikatorn mot den nya konstruktionen, får väl fråga Eheim om det.
#3 - 17 maj 2005 08:32
Hej!
När jag köpte min 2028 så var den utrustad med kula (för flödesvisningen). Men jag fick problem med att kulan vibrerade när pumpen var igång och detta skapade ett dovt och irriterande surr. Jag kontaktade Eheim och de sa att de hade varit problem med några 2028or och att man därför hade tagit fram fjädern och "plastpluppen". Manualen (med kulan) är nog inte uppdaterad helt enkelt.
Stor eloge till Eheim för deras service och för att de skickade fjäder och plupp snabbt och kostnadsfritt!
#4 - 10 februari 2007 19:53
hej
köpte ett Eheim 2028 i förrgår. Håller med dig angående att kula saknas...så vi har nog den nyaste modellen..... Kolla mitt inlägg angående Fluval mot Eheim
#5 - 10 februari 2007 20:21
Gammal tråd... :p

Annons