Hur gör ni med matning inför helgen? För mig är helgen från fredag em till måndag fm.
Har själv ett 20 liters Nano på jobbet med 5st vuxna Endlers + 2-3st veckogamla yngel sen bor det ca 10st körsbärs räkor där i också, jag bestämde mig för att göra vatten byten på torsdagarna så att det är bra vatten under helgen (hoppas jag).
Sen tänkte jag att dom får mat två gånger på torsdagen och två gånger på fredag, väldigt lite, nu när dom får i veckan så är allt uppätet på ca 5 minuter även det mesta av maten som hamnade på botten.
Till körsbären finns det några mandel löv att mumsa på, alger finns det inga att tala om ännu i akvariet, så jag tänkte lägga i några Dennerle Crusta Gran korn på fredagen innan jag går, dom får några under veckan också då har jag sett att fiskarna också äter på dessa.
Funderade på om jag skulle gå och köpa spirulina blad och lägga i till helgen, fast det är nog dumt att testa under en helg när jag inte är på plats, ska testa under veckan istället.
Sen blir det ju till att lösa julledigheten, men det får jag fundera på senare, finns ju kollegor som skulle kunna mata, men det kan vara lite vågat.
En bild kan välll vara kul, eller...
[ATTACH=CONFIG]47212[/ATTACH]
//Mårten