Ni som bor i lägenhet.

#1 - 24 mars 2008 17:03
Har reserverat ett begagnat 550L kar nu... Men jag är fortfarande lite osäker. det är så att jag bor i en lägenhet på 1 våningen (har en under mig) Är redan nu orolig att karen som jag har ska läcka och eller att det kan bli andra skador.

Är det någon som har större kar i sin lägenhet? Finns det någon som avstår från att köpa ett större kar för att ni bor i lägenhet?

Hoppas ni kan lugna mig lite iaf :P
#2 - 24 mars 2008 18:06
Vi har 700 liter drygt på våning tre. Har aldrig tänkt tanken att något ska gå sönder. Jag skulle i alla fall aldrig välja bil efter vilken som krockar mest sällan.
#3 - 24 mars 2008 18:21
Det ska absolut inte vara något problem, kolla med din hyresvärd vad dom tror, värden ska ju veta sånt.

och kolla med ditt försäkringsbolag om den så inte får hända händer, Så att du är täckt för vattenläcka.

Och se till att akvariet står rakt åt alla håll.

Lycka till
#4 - 24 mars 2008 18:21
När jag bodde på 4:de vån. Så hade jag ett 540 liters.
Oroa dig inte för att det ska läcka, följer du bara konstens alla regler när du sätter upp det bör det gå bra.
Det du ska göra är att kolla vad ditt försäkringsbolag säger, kan vara så att du får ta en tilläggsförsäkring.
#5 - 24 mars 2008 18:21
Attans då var man för slö med svaret igen. :D
#6 - 24 mars 2008 19:04
ska inte ett golv klara 20 tonn eller nått sånt?
#7 - 24 mars 2008 19:27
Jag har pratat med dom flera gången ang min försäkring. Om Karet går söndar av sig självt (Tex om det inte står i lod och botten spricker) så täcker inte försäkringen det för det är enligt dom fel på produkten och det ska täckas av garantin på karet, och då hävdar dom man köper karet av att försäkringen ska ta det.. Däremot om du är full och leker ninja och råkar sparka till det så allt går sönder så hjälper försäkringen mig.. :P Har sådan brummelförsäkring eller vad det heter.

Polaren släpade hem ett 720L på 3e våningen i ett likadant hus som jag bor i...
Har ju även läst i ciklidbladet om han i Borås som hade ett akvarierum i sin 3a :D hehe

Man kanske skulle slå till då.. 1500:- för ställning och kar är ju inte så mycket..

tack för svaren!
#8 - 24 mars 2008 19:47
Bra pris. Allt ok med karet då?
fogar osv.
#9 - 24 mars 2008 19:51
siliconet kändes fint! Det som var fult på den var att det har vart ett klistermärke på framsidan så det var lite limm kvar, men det e ju ingen fara. sen vet jag inte om det var med täckglas.. pump och belysning och liknande var inte med, fast det har jag om en kompis liggandes.. Det rycker i "köpa akvarie tarmen" nu ;)
#10 - 24 mars 2008 20:33
ska inte ett golv klara 20 tonn eller nått sånt?

Beror på golvet. Mitt skulle aldrig klara det.
#11 - 24 mars 2008 20:55
ops 2 tonn
Bilagor:
#12 - 24 mars 2008 21:08
Tenkare skrev:
Attans då var man för slö med svaret igen. :D

HEHE, kan ju inte skillt mer än sekunder vi postade inläggen samma minut.
#13 - 24 mars 2008 21:51
patriksg skrev:
Jag har pratat med dom flera gången ang min försäkring. Om Karet går söndar av sig självt (Tex om det inte står i lod och botten spricker) så täcker inte försäkringen det för det är enligt dom fel på produkten och det ska täckas av garantin på karet, och då hävdar dom man köper karet av att försäkringen ska ta det..
Fast då är det ju handhavandefel och egentligen inget fel på produkten i sig. Min liknelse med bilar och krockar igen. ;)
Däremot om du är full och leker ninja och råkar sparka till det så allt går sönder så hjälper försäkringen mig.. :P Har sådan brummelförsäkring eller vad det heter.

Drulleförsäkring - det har jag haft hela mitt liv.. :)

Annons