Ner i räkträsket!

#1 - 4 februari 2007 12:21
Har precis startat ett kar på ca 25 liter med glödlampsramp och en Fluval1. Inredningen består av en stor rot och en liten bit javamossa, samt svart grus.
Invånare är 8 st RC. Är det något jag behöver tänka på? Vill gärna ha föryngring på dem. Efter att ha läst på här på z-pet verkar det som om de klarar sig i typ rumstemperatur. Mina djur var mycket små när jag köpte dem, vid vilken storlek blir de könsmogna? Räcker det med algtabletter som foder?
Som ni förstår är jag ny på skaldjuren, har haft Amano ända sedan de kom till Sverige, men bara utnyttjat dem som algätare och inte funderat så mycket på att försöka föröka dem.
#2 - 4 februari 2007 12:33
sätt en nylonstrumpa över filtret för annars är det risk att dom åker in i det
#3 - 4 februari 2007 12:36
Mina brukar få SMÅ bitar av välstekt kyckling (de vita köttet). De försvarar bitarna med sina liv, tar dem med sig och gömmer det i grottorna. Och grodorna lägger sig på maten tills fiskarna försvunnit.....
#4 - 4 februari 2007 12:45
Glenn skrev:
sätt en nylonstrumpa över filtret för annars är det risk att dom åker in i det

Skall göra det, får se om frun har några hon inte använder ;)
#5 - 4 februari 2007 15:12
Malinitzi skrev:
Mina brukar få SMÅ bitar av välstekt kyckling (de vita köttet). De försvarar bitarna med sina liv, tar dem med sig och gömmer det i grottorna. Och grodorna lägger sig på maten tills fiskarna försvunnit.....

jasså ? Det hade jag aldrig kommit på att man kan ge dem :)..... eller skämtar du bara ?[B)]
#6 - 4 februari 2007 15:56
Är en mycket dålig skämtare...

rödtoppen skrev:
jasså ? Det hade jag aldrig kommit på att man kan ge dem :)..... eller skämtar du bara ?[B)]

:p :p så det skulle jag aldrig kunna skämta om! Skämt åsido.
Läste något inlägg för x antal veckor sedan om någon som matade (mycket sparsamt, (det får inte bli något kvar) med kycklingbitar så jag testade och fann att ALLA invånarna slogs om bitarna. Nu har jag även testat RÄKOR, de VI KÖPER OCH ÄTER, OBS! Både rom och kött är mums, men i SMÅ, SMÅ mängder obs..... Även det övriga som vi har läst om, ärtor,majs,broccoli,brysselkol, lätt förvällt. Nu ska jag även testa spagetti, sticka ner en pinne och se vad räkorna gör med den??? Okokt, förstås....HA,HA!
Guppy
Praktbotia
Amanoräkor
Dvärgklogroda

Annons