Jaha, så hade vi till slut haft lugn och ro i akvariet ett par veckor kändes det som, och köper in nya neontetror. De första tre dagarna levde de och såg otroligt nöjda ut... Tills maten börjar komma igen. Det var samma sak som satte igång döden förra gången också. Skillnaden är dock att den här gången har jag verkligen inte matat för mycket och inte för ofta. Fenorna börjar klibba och i morse låg två döda när jag gick upp för att kolla till det.
Temperaturen ligger runt 25, inget som helst nitrit, extremt lite nitrat. Ph och kh ser hur bra som helst ut. Jag förstår verkligen inte vad det är jag gör fel? Snart slutar jag med neontetror eftersom jag inte vill se dem lida. Kan det vara så att de helt enkelt inte tål mitt vatten medan andra fiskar gör det? Jag känner i alla fall att detta får vara mitt sista neontetraförsök. Jag har dock nästan tjugo tetror som fortfarande lever men där en del börjar se liiite klibbiga ut, så om någon vet hur de kan räddas snälla säg till!
Tillsatte i samband med tetrorna fyra rubinguramis och en liten mal som tack och lov fortfarande ser ut att må prima i alla fall.
Tack på förhand...