Neontetror som slåss

#1 - 24 oktober 2004 12:22
Har 11 neontetror varav 3 av dom inte låter de andra komma nära maten. De kör bort dom och när jag läggre i mat som skall räcka till alla så äter de upp allt och blir jättetjocka. De te dominanta slåss rätt mycket med varandra... Är det normalt beteende för neonisar? De ska väl vara ganska fregliga.
#2 - 24 oktober 2004 12:36
Jag har läst rådet att man kan mata på olika ställen i karet. De brukar slåss en del men slutar ofta ganska snart, iaf hemma hos mig :o)
#3 - 24 oktober 2004 12:53
Saken är ju den att maten flyter runt på ytan och på olika ställen så det har samma effekt som om jag skulle mata på olika ställen. Det jag oroar mig över är att de andra ska bli svaga och sjuka pga mobbing och matbrist. jag ska testa med levande foder i morgon. Det kanske funkar bättre då de resterande 7 inte vågar sig upp till ytan.
#4 - 24 oktober 2004 14:48
Neontetror slåss när det är lekdags. Honorna blir dessutom väldigt tjocka, pga att de är fulla av ägg, och tar tillfälliga revir som de försvarar stenhårt. Det går ganska snart över - så fort honan lekt så slutar hon hålla revir och vara aggressiv.

Annons