Neontetra och scalarer....

#1 - 8 november 2003 16:59
Skulle det fungera med neontetror och scalarer som växer upp tillsammans?
Har 40st neontetror,nyköpta så dom inte mer än 1½cm stora. Dom kanske växer fort?
Funderar även på att köpa 10st scalarer på samma ställe. Scalarerna är väldigt små ungefär som en enkrona till en femma.
Skulle detta fungera?
Akvariumet är förövrigt på 720L med corydorasarter och ancistrus.

Tacksam för svar!
#2 - 8 november 2003 17:08
Ja ett tag iaf men ju större scalarerna blir ju större chans är det att dom börjar käka neonerna. Visst dom som bli fullvuxna kan nog klara sig relativt bra (efter som det tar ett tag innan en scalare blir stor nog för å kunna ta dom) men dom som halkar efter i storlek (ja bland neonerna) lär bli mat.

Men lite svinn är ingen fara enligt mig jag kör själv scalarer med tetror men kommer ju inte fylla på när dom dör/blir uppätna
#3 - 8 november 2003 17:19
Jag hade neoner me skalare o min skalare har börjat käka opp dom nu ca 7 cm o neonerna 2-3cm
#4 - 8 november 2003 18:24
kardinalerna brukar fungera lite bättre då dessa blir större.
Det är för övrigt en fin kombination tycker jag. nästa kar blir nog skalar + tetror
#5 - 8 november 2003 20:00
jag har kardinaltetror tillsammans med scalarer (som har växt upp med varandra) i mitt 222-literskar... och det fungerar hur bra som helst.
#6 - 8 november 2003 20:02
Inte alls något jag skulle rekommendera, vis av egen erfarenhet... Men du gör naturligtvis som du vill, och köper dyr "fiskmat" åt dina scalarer...

Annons