nynick: okey. jo jag har själv fått bilden av att de är riktigt aggresiva. men det är inga problem att hålla dem med andra lamprologusar typ leleupi,calvus? du skrev att de var mycket lika mbunas i sättet. vad menar du med att det är överfiltrering och överbefolkning som gäller? att man har fin fart på vattnet förstår jag är ett måste. men att det är överbefolkning som gäller? ska akvariet vara överbefolkat för att fisken ska trivas? det är kanske jag som missuppfattat vad du menade. vidare; att de skulle jaga livet ur en sexfasciatus eller frontosa beror det på att de också är randiga och att treto. är aggro mot artfränder? well. thx for the information (:
Kjell: Yes, den har jag läst. Jag kom dock att tänka på en sak. Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Men du kanske har svaret. Jag har inte sett så mycket av tretocephalus, bara några bilder, och jag tycker de är MYCKET snygga. Bilden här på zoopet föreställer tydligen en VF. Frågan: De tretosar man köper i djuraffären, brukar de ha anlag för att få så fina färger, eller är det en mer ovanlig företeelse, som man oftast bara ser på VF? Jag menar- Det är inget skoj om man åker ända till Nol, för att upptäcka att fisken bara var.. grå.
Cheers,