Nematobrycon lacortei

#1 - 8 oktober 2006 22:19
Jag har 15 Regnbågskejsartetra och lika många vanlig Kejsartetra som går ihop.. så kom jag på... de kanske kan korsas ? Jag tar hand om del yngel som dyker upp och kan de korsas så kanske jag ska flytta ena gruppen ? Ngn som vet detta ?

Hälsn Robban
#2 - 9 oktober 2006 08:11
Det verkar rimligt att det skulle vara möjligt att det uppstår korsningar, och det är naturligtvis inte bra om dom kommer ut på marknaden. Det går ju inte att med lätthet se på fiskarna om dom är renrasiga eller inte.
#3 - 9 oktober 2006 13:43
Nej sånt ska inte förekomma, ska ta och flytta om fiskarna lite så de inte bor ihop... för nya märkliga hybrider vill jag inte vara med om att skapa... fattar inte att jag inte tänkte på detta innan, men då fiskarna är så pass närbesläktade och så pass lika så känns det som det finns en risk för korsning. tack för ditt svar

Hälsn Ribban
#4 - 9 oktober 2006 16:32
Kejsartetror är ju så himlans vackra :-)

/Matsvin.
#5 - 9 oktober 2006 21:45
mm det är de och gillar att hannarna är lite revirlystna och att de går att odla med naturmetoden...
#6 - 11 oktober 2006 08:54
MaxRobban skrev:
mm det är de och gillar att hannarna är lite revirlystna och att de går att odla med naturmetoden...

Det var exakt så jag gjorde :-) Funkar på Kerritetran också...

/Matsvin.
#7 - 11 oktober 2006 13:50
Ja Kerritetran går det också bra med... gillar man Kejsar tetror gillar men också kerri..

Annons