Naturen är otrolig!

#1 - 4 november 2008 20:59
Naturen är otrolig och ibland lite äcklig. Den här filmen fick mig att tappa hakan! :p
&feature=channel" target="_blank">
&feature=channel

Vad tycks!
#2 - 4 november 2008 23:57
Sjukt häftig/läskig :D
#3 - 5 november 2008 00:13
Helt otroligt äckligt :D
#4 - 5 november 2008 00:48
[LEFT][SIZE=6][COLOR=Purple] [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=Purple]Uuhu! [/COLOR][/SIZE][SIZE=6][COLOR=Purple][/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=Purple]Ngghhh..[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=Purple][:-124][/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=Purple] Barf! [:-101]
[/COLOR][/SIZE][/LEFT]
#5 - 5 november 2008 08:21
Jag tycker det var jättefaschinerande, kan inte bestämmma mig för om jag tycker att de lever i symbios med snigeln (som faktist lever längre med parasiten) eller om den "bara" är en parasit. Jag menar, vem vill inte leva längre? Och snigeln såg ju snyggare ut, som en slemmig disco ;)

Intressant det här. Cirkeln var ju fulländad med.
#6 - 5 november 2008 12:52
Nja, lever längre gör den nog inte, vad jag har föstått så får parasiten snäckan att exponera sig, och ta sig till utsatta ställen (som t.ex längst ut på ett högt beläget blad), så att den ska bli uppäten lättare, och att parasiten därmed sprider sig lättare.

Dessutom får ju de blinkande spröten snäckan att synas lång väg, och det är ju precis parasitens avsikt.
#7 - 5 november 2008 12:55
häftigt! tur att det inte finns sådana hos oss människor!

o som micke säger, symbios var det inte. den blir ju uppkäkad pga parasiten!
#8 - 5 november 2008 13:00
Micke_A skrev:
Nja, lever längre gör den nog inte, vad jag har föstått så får parasiten snäckan att exponera sig, och ta sig till utsatta ställenn (som t.ex längst ut på ett högt beläget blad), så att den ska bli uppäten lättare, och att parasiten därmed sprider sig lättare.

Dessutom får ju de blinkande spröten snäckan att synas lång väg, och det är ju precis parasitens avsikt.

Håller med, men sa de inte att om sniglarna inte blir uppätna så lever de faktiskt längre med parasiten i sig?
#9 - 5 november 2008 13:07
japp det sa dem. men om man ser ut som ett disco och letar upp platser där ens predatorer är så är ju inte chansen att överleva jättestor ;)
#10 - 5 november 2008 13:16
Johanski skrev:
Håller med, men sa de inte att om sniglarna inte blir uppätna så lever de faktiskt längre med parasiten i sig?

Tja, förmodligen ser parasiten till att snäckan håller sig vid liv tills den blir uppäten, parasiten skulle ju inte tjäna nå´t på om snäckan gick och dog innan den blev uppäten.
#11 - 5 november 2008 13:17
En parasit som kryper i ens ögon.. [xx(][:-27][:-28][:-56][:-84]
#12 - 9 november 2008 16:20
Johanski skrev:
En parasit som kryper i ens ögon.. [xx(][:-27][:-28][:-56][:-84]

Usch ja! Det värsta är att sådana parasiter finns för människor. Det är inte så att ögonen blinkar som ett disco, men man kan få mask i dem som gör otroligt ont och orsakar blindhet. Googla inte på det- man blir helt illmående av de bilderna!:eek::eek:

Annons