Nätpåse?

#1 - 4 februari 2010 13:14
Jag har byggt ett filterhörn i mitt akvarium och tänkte ha biobollar bakom för att få mer filtervolym, men bollarna flyter och kommer upp mot pumpen och "skramlar" så jag tänkte lägga dom i en "lökpåse" och ha en sten i så den sjunker bakom filtermattan.
Någon som vet om en sån påse är farlig? Innehåller den något ämne som löses upp kanske? Finns det någon annan nätpåse som man kan ha annars? Den får ju inte stoppa flödet för mycket.
Tacksam för svar
#2 - 4 februari 2010 13:23
tror inte det ska vara några problem.
#3 - 4 februari 2010 13:25
Beror ju helt på om det innehåller någon mjukgörare eller liknande. Hade inte vågat stoppa idet utan att kolla upp det först.
#4 - 4 februari 2010 13:42
Sultanen skrev:
Beror ju helt på om det innehåller någon mjukgörare eller liknande. Hade inte vågat stoppa idet utan att kolla upp det först.

Vet du något annat "nät" som kan funka?
#5 - 4 februari 2010 13:46
Myggnät?
#6 - 4 februari 2010 13:50
Pliina skrev:
Myggnät?

Är inte det ganska finmaskigt? Kanske stoppar flödet för mycket?
#7 - 4 februari 2010 14:45
Nu har jag inte sett filterhörnet, men skulle det inte fungera att ha pumpen i botten istället och en slang som går upp och ut genom filtermattan? Då funkar det bra med flytande biobollar plus att du inte behöver stänga av pumpen vid vattenbyte.
#8 - 4 februari 2010 14:46
http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=1248

Om den fungerar i saltvatten som är rätt agressivt mot olika material så funkar den garanterat i sötvatten.

//NiXoN
#9 - 4 februari 2010 14:51
Jag kör med tvättnät för BH:ar. Det finns de med något större maskor. Faktiskt var det min fru som köpte dessa enkom för att lösa mitt problem med att kunna ta upp filterkulorna och skölja av dem.
#10 - 5 februari 2010 06:13
Jag kör torv pellets i dam strumpor i kort modell
#11 - 5 februari 2010 06:20
Guppen skrev:
Vet du något annat "nät" som kan funka?

lägg en tunn bit (grov) filtermatta precis under pumpen så studsar dom mot den :)

Annons