nätbutiker som säljer räkor

#1 - 16 september 2008 15:10
nät butiker som man kan köpa räkor till bra pris någon som ni har bra erfarenhet av.tack på förhand
#2 - 16 september 2008 16:37
Mina körsbär köpte jag från de här: http://www.interaquaristik.de/catalog/index.php
De kom fram levande, och det var inget strul.
#3 - 16 september 2008 16:53
Åh, men kolla deras snäckor!
Guest
#4 - 16 september 2008 17:45
Azur skrev:
Mina körsbär köpte jag från de här: http://www.interaquaristik.de/catalog/index.php

De kom fram levanee, och det var inget strul.

Är det Fashops nya sida? Skickar dom med postförskott?
#5 - 16 september 2008 17:48
1) Ingen aning, vet inte vad fashop är.
2) Jag betalade med kort.
#6 - 16 september 2008 18:09
fashop har semester har jag hört.
#7 - 17 september 2008 02:02
maria_ skrev:
Åh, men kolla deras snäckor!

Fick 10 snäckor därifrån för ett par veckor sen.
Dom var förpackade 5 och 5.
I ena förpackningen var 4 döda och en som såg skruttig ut, med hål i skalet. Den lever fortfarande ändå.

Dessutom skickade dom inte med räkmaten jag hade betalat för ...

Grrr
#8 - 17 september 2008 05:53
Jag har också köpt sådana snäckor, fast av en privatperson i Tyskland. Där var sex snäckor döda, och några av skalen var tomma, så det måste de ha varit redan innan han skickade dem. När jag berättade detta tyckte han dock bara att jag förolämpade honom. Man vet aldrig riktigt vad man får när man handlar över nätet, tyvärr.
#9 - 17 september 2008 20:24
Jag hade tänkt att köpa ett helt gäng med räkor till mitt 175 liters.

De jag har tänkt på nu är
10-15 [LEFT]Mandarinengarnele, Neocaridina sp.[/LEFT]
5-6 st [LEFT]Molukkenfächergarnele, Atyopsis moluccensis[/LEFT]

sen 5-10 [LEFT]Hummelgarnele, Caridina sp.[/LEFT]

Bör jag undvika Hummelgarnele? då de förmodligen kommer att korsas med mandarinräkorna?
5-6 St Leopardpansarmalar
Och ett gäng Kuhliålar.

Anledningen till att jag frågar i den här tråden är för att jag hade tänkt att skaffa alla räkorna ifrån http://www.interaquaristik.de/catalog/index.php

Jag vill verkligen ha ett halvstort akvarium med en massa räkor i, stora som små, inrett med en massa mossa och andra roliga saker som dom små liven kan krypa omkring i.

#10 - 17 september 2008 23:30
Hej !
Man kan ju alltid köpa räkor ifrån privat personer också !
Hur kul är det att få hem ett gäng döda räkor eller
så dör det efter ngr dagar.
Då blir det nog billigare att köpa dem i Sverige, tycker jag.
Och kanske börja med några lätta räksorter.
Mvh Wilda
#11 - 18 september 2008 06:11
Lätta räkor, vad räknas till dessa då?
#12 - 18 september 2008 06:27
De där räkorna korsar sig inte i alla fall.
Sen, är de större räkorna sådana som filtrerar ut sin mat från vattnet? Kunde inte se framarmarna på den... I så fall kan det dock bli ont om mat till så många, om du inte har ett ganska så stort akvarium.
Bilagor:
#13 - 18 september 2008 06:32
Lätta räkor, vad räknas till dessa då?

Tror hon syftade på dvärgräkorna. Körsbär brukar alla rekommendera. De är tacksamma på så sätt att de är väldigt tåliga (för att vara räkor) och förökar sig fort. Men är man inte intresserad av körsbärsräkor så tycker jag att det är ganska dumt att köpa dem.

Jag skulle rekommendera att du först köper mandarinräkorna, neocaridina brukar vara tåligare än caridina, och ser hur de klarar sig. Det blir kanske en extra fraktkostnad om man ska köpa två gånger, men går det illa så blir det en mindre förlust om man inte köpt alla på direkten.

Annons