[quote=Kockfrallan;916863]Tänk också på att stödja din lokala butik så man inte i framtiden behöver köpa fisk på postorder.
// Marcus[/quote]
jo jag har kört på det hela tiden, men när doppvärmaren pajade i mitt ena kar så tänkte jag va bekväm av mig och köpa denna på nätet istället för att köra 8 mil fram och tillbaks för att köpa en värmare för 125kr, så jag beställde värmare, och ett extra yngelkar då jag tyckte några av mina fiskar växt lite väl mycket på sistone, men där fick man ju för det, sen att man ska tjata tills de skickar grejerna, då gick de bra helt plötsligt?
sen så skickar man helt åt skogen galet....
nu står man ju i ett dilemma hur man ska göra, jag kommer flytta mitt lilla kar imorgon till ett varmare rum än hallen, men doppvärmaren hade varit trevlig ändå, men om jag plockar ut denna för 300 spänn på posten så lär de ju bli änn värre att ha kontakt med pwss, så länge grejerna ligger kvar på posten så har jag ju bara betalt en gång och borde ligga i Pwss intresse att jag på nått sätt kan lösa ut det.
men men alldrig mer...
jag brukar i vanliga fall köpa tv-spel, datorprylar och div saker på nätet, en normal månad beställer jag nog mellan 4-8 paket hem via nätet, och man drar öronen åt sig rätt fort när vissa missköter sig, ett annat ställe som ofta klantar det är WEBHALLEN, men de fixar ju till sina fel och fort brukar de gå.
jag brukar vara van vid att man får grejerna rätt omgående när man köper på nätet, ser några fördelar med nätet, man kan i lugn och ro kolla igenom sitt köp, oftast lite lägre priser, och snabb och smidig leverans....
men men mitt tips är att köpa av den lokale handlaren eller i grannbyn, de går alltid träffa på en bra Zoo affär, jag har 2st som jag tycker är rätt hyfsade och har bra utbud och priser, den ena har jag köpt nästan allt på och man får hjälp tips och allt, vilket är en klar fördel, så kolla runt i din region och se vad du hitatr för några, är de duktig personal, du får bra hjälp osv så tycker jag helt klart man ska sponsra dem, den 5-10kr pwss är billigare på vissa saker kan kvitta om man nu inte ska ha 600 småprylar.
oj vilket långt inlägg...