Närsynt kakaduciklid

#1 - 14 januari 2005 01:38
Jag har en kakaduciklid-hane, som jag odlat själv. Den är vuxen nu och har betett sig som en "vanlig kakadu" tidigare. Nu är den nästan helt frånvarande och märker knappt av andra fiskar, t.ex. kakadu-honor eller konkurrenter som regnbågsciklider förrän de biter till honom och han simmar iväg. Det syns inga symtom på kroppen.

När jag lägger i fryst mat så nafsar den i gruset lite här och där men verkar inte se var mygglarverna ligger men ibland har den tur och hittar några. Den simmar ofta fram och tillbaka längs rutan. Om jag sätter fram handen mot akvariet blir han rädd och reser fenorna så han är ju inte blind. Och det beror inte på att han blir jagad, han har gott om plats.
Har varit med om många sjukdomar men det här var en hård kokos, även om jag inte är alls är expert på sjukdomar.
Jag får kanske köpa en väckarklocka åt honom.=))
#2 - 19 januari 2005 11:12
Sorry. Kan tyvärr inte hjälpa dig. Ville bara skriva något så att du inte tror att din fråga var intressant. Någon annan som kan nåt om detta?
#3 - 19 januari 2005 21:01
Nej, frågan var väl inte så lätt att besvara.

Men det är lite skumt och störande, man har ju ändå haft akvarium i snart 15 år.
#4 - 20 januari 2005 23:28
Du kanske borde skriva en artickel om apati hos fiskar :-)

Annons