Näringsbrist?

#1 - 9 april 2006 17:27
Sen jag började med CO2 har min hornsärv blivit äckel-brun om topparna. Även hygrophilian har fått en brun nyans på de översta bladen. Är detta någon typ av näringsbrist? Jag har i en fulldos pmdd i veckan.
#2 - 9 april 2006 18:44
[quote=Perrx]Sen jag började med CO2 har min hornsärv blivit äckel-brun om topparna. Även hygrophilian har fått en brun nyans på de översta bladen. Är detta någon typ av näringsbrist? Jag har i en fulldos pmdd i veckan.[/quote]

Är den brun/röd/beige och inte död så stormtrivs den !

men är den brun,slemmig och död så har du nog kvävebrist. Vilket antagligen inte är fallet med fulldos pmdd.
#3 - 9 april 2006 18:50
jag skulle nog öka på doseringen med pmdd om du har co2.
en dos i veckan är för lite då
#4 - 9 april 2006 18:53
[quote=oveb]Är den brun/röd/beige och inte död så stormtrivs den !

men är den brun,slemmig och död så har du nog kvävebrist. Vilket antagligen inte är fallet med fulldos pmdd.[/quote]

Den är inte slemmig utan hård och den växer "rätt" bra. :) När jag nu kollar på hygrophilian så har den nog en rödatkig ton i det bruna.

Okey, jag ska testa att ha i en dos till i veckan då.

Tack för svaren!
#5 - 10 april 2006 07:56
[QUOTE=Perrx]Den är inte slemmig utan hård och den växer "rätt" bra. :) När jag nu kollar på hygrophilian så har den nog en rödatkig ton i det bruna.
[/QUOTE]

Om den e som du beskriver den. så trivs den som oveb sa. så du behöver nog inte göda mer.
#6 - 11 april 2006 03:33
kan ju ändå prova en fulldos mitt i veckan, skadar ju inte oh borde synas rätt fort om det är problemet eller inte.

Annons