När sätta Svärdbärare och Guppy i ett ynlingstråg?

#1 - 18 januari 2005 20:52
Hej, Jag har gravida guppy ch Svärdbärare. Jag har avvaktat länge med att sätta dem i ett yngelkar ( sånt litet där ynglen kan simma ner under modern så de slipper bli uppätna och simma ut i akvariet)
Det är ju rätt lite utrymme, när kan man sätta ner dem däri?
Ena svärdbäraren hann yngla tyvärr. guppyhonan har varit mörk länge och ändrat kroppsform igår. Så sedan igår sitter de i var sin sida i plastbaljan.

hur länge kan de få vara där? alternativt , när vet jag när det är dags att sätta i dem, tycker det är svårt att se på svärdbärare när det är dags.
#2 - 19 januari 2005 14:15
Jag fick till råd att inte ha dem mer än max en vecka för det är ju väldigt stressande för dem. Kan tänka mig att det blir ännu mer stress att ha två stycken samtidigt. Annars kan jag inte ge dig något mer svar för jag har själv samma funderingar. När de är kantiga och ser ut som ett D är det inte långt kvar men jag tycker själv att det är svårt att se men man kanske lär sig med tiden.
#3 - 19 januari 2005 20:30
[QUOTE=cikliden2]Jag fick till råd att inte ha dem mer än max en vecka för det är ju väldigt stressande för dem. Kan tänka mig att det blir ännu mer stress att ha två stycken samtidigt. Annars kan jag inte ge dig något mer svar för jag har själv samma funderingar. När de är kantiga och ser ut som ett D är det inte långt kvar men jag tycker själv att det är svårt att se men man kanske lär sig med tiden.[/QUOTE]

ok, tack för svaret, trodde de inte kunde vara i där mer än ett dygn eller nåt

Annons