När lägger sig det?

#1 - 27 december 2004 02:54

igår så bytte jag ut mitt grus mot sand, jag tvättade sanden osv.
Men så fort jag fyllde akvariet så såg man knappt inget, men jag trodde det skulle lägga sig, nu har jag väntat i 1 dag. Det har blivit bättre men inte mycket. Hur lång tid tar det igentligen innan det lägger sig?

#2 - 27 december 2004 05:35
Jag har ett akvarium med sand och det tog ett tag innan det la sig, en vecka eller så, med då har jag också ganska stora fiskar som kan total-möblera om akvariet på en natt, så det kan gå fortare. Men jag har ju bara prövat detta en gång så ta det inte som fakta.
#3 - 27 december 2004 07:30
för mig så har det tagit 3-4 dagar innan vattnet blivit helt klart

/olivia
Lucas_no1
#4 - 27 december 2004 09:19
Det straffar sig om man inte tvättar sanden noga!
Min blästersand var skitig så jag tvätta liter för liter.
Totalt 50.
Det blev rent efter ca 6 tvättar.
Tog ca två timmar.
Men sen var det klart i akvariumet på ca 3 timmar. :-)
#5 - 27 december 2004 10:10
biltema 01-07 bläster, tom 375 balja (jaja, vatten, dock inga fiskar) det tog ca 20 minuter innan vattnet var klart, och pumpen lyftes över från 120 liters karet den gått i för att "köras in" (pumpen inte inkopplad, en crystal r05 pump kopplad till slangen och den klarade av o "driva" alltihopa... tror inte jag fock mer än 100 liter i timmen igenom, max, men det ser ut att ha funkat), sen har jag så sakta ökat på invånar antalet.mitt största problem får nog sägas vara att sanden e för fin, när det grävs lite i baljan följer gärna en skvätt sand med in i båda pumpana.

B!
#6 - 27 december 2004 18:12
Jag har biltemas blästersand och den va ren ifrån början. Sköljde igenom den några gånger för säkerhetsskull.

Annons