när kan mina yngel flytta:)

#1 - 16 december 2004 19:45
Hej.
Jag undrar när våra platyyngel och Guppyyngel kan flytta över till de stora fiskarna?
De stora är:Svärdbärare,Blackmolly,segelfensmolly,Guppys,Platy.
Tack på förhand
#2 - 16 december 2004 20:13
Hej

Flytta dom när dom inte går in i munnen på dom andra
Fredrik
#3 - 16 december 2004 22:26
Hej, har precis som du yngel. Mitt tips till dig är att se till att ynglen är tillräckligt stora för att inte gå in i munnen på de andra. Med svärdbärare kan man få vänta ett tag eftersom de uppfattar allt som kommer i deras väg som mat. =) Lycka till!
#4 - 17 december 2004 08:53
Jag tackar för era svar:),men lite svårt att veta när dom inte går in i munnen på dom.Ni kan inte svara efter ca hur många veckor?Platyynglen är idag 3veckor ca.
Jag vill även önska er en trevlig jul:)
#5 - 17 december 2004 19:34
testa jag vet inte om du har många men om du har det så slep ner någon
fiskar lider inte
#6 - 17 december 2004 19:39
vaddå fiskar lider inte???

Hur fasen vet du det?
#7 - 18 december 2004 14:57
Ursprungligen skickat av emelie_sven

testa jag vet inte om du har många men om du har det så slep ner någon

fiskar lider inte

Tack för svaret,men jag tror nog att jag väntar ett tag till innan jag släpper ner dom,för jag tycker om mina yngel så mycket och vill inte skada någon av dom.
#8 - 19 december 2004 09:54
titta på fiskarna när du matar, då kan du få en uppfattning om hur stora gap de har. Annars brukar yngel vara snabba på att gömma sig :)
#9 - 23 december 2004 13:43
Ursprungligen skickat av Black_666

titta på fiskarna när du matar, då kan du få en uppfattning om hur stora gap de har. Annars brukar yngel vara snabba på att gömma sig :)

Tackar:D det ska jag göra,för dom jag vill sätta över är bara två stycken tyvärr, så man vill ju inte förlora dom nu när dom levt i 4 veckor.Ha det gott och God jul på dig
#10 - 23 december 2004 18:52
Fiskar kan väl visst lida! Jag släppte i ett sebrayngel som test ca 5 veckor gammal...Efter ca 2 timmar åt en tigerbarb upp den, stjärten först, så att bara huvet+lite av kroppen va kvar. Sedan tog barben resten...Väldigt otäckt att se, så det gör jag inte om. Jag väntade åtminstone 8 veckor, för att vara på säkra sidan...
#11 - 24 december 2004 23:26
Sedan när du släpper ut ynglen kan du även hålla lite koll så att de inte sugs in i pumpen... =) bara så att du vet. GOD JUL allesammans!
#12 - 11 januari 2005 21:46
Jag har Platy-yngel i yngelkasse. En morgon var ett dött så jag "slängde" in det till de stora fiskarna. Döm om min förvåning när min lilla Kopparbarb slurpade i sig hela ynglet!
Då insåg jag att mina yngel har en lång väg kvar om de ska klara sig i stora. Därför har jag skaffat ett litet kar där de får simma själv tillsvidare.

Annons