När kan man flytta yngel till "nya" vatten?

#1 - 22 april 2007 17:43
hej.

har en rätt stor mängd med platy yngel, närmare 60 talet iaf, är mellan 2-3cm stora.

Har tidigare haft problem med att flytta yngel till "nya" kar, de klarar inte flytten till annat vatten, när borde de kunna göra det?

Funderar på att annonsera ut dem på blocket för en 5a/st verkar va vad de flesta andra tar, många säljer ju miniyngel med för svindyrt, jag har då alldrig lyckats flytta nått 1cm stort yngel till ett annat akvarium utan att at 100% vatten från de som de kommer från... man vill ju gärna sälja nått som överlever och slipper plågas ihjäl de sista dagarna...

Så vad säger ni andra, när kan de funka att flytta på dem?
de jag har är ca 2 månader och alltså mellan 2-3cm stora, synd att de inte går annonsera här på forumet utan man måste va betalade medlem för att göra det...
#2 - 23 april 2007 17:04
ingen som flyttar sina yngel till andra akvarium?
Bilagor:
#3 - 23 april 2007 17:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det borde inte vara nå't problem att flytta ynglen till annat akvarium, det gäller bara att koppa in dom som man alltid gör när man flyttar fisk.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har flyttat mängder av endlersyngel utan problem.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du kan ju även höra med din akvariebutik om dom tar emot yngel.[/COLOR][/FONT]
#4 - 23 april 2007 19:12
jo akvariebutiker tar emot dem,,, de var bara tvunga att va minst 4cm stora.. så om ett par månader...

ska flytta över några till mitt andra kar så länge och sen även ge bort en del, men tänkte sälja dem på blocket men vill inte riskera att dem dör och man får någon sur nybörjare på sig för de.

Annons